  • 21. Data: 2002-03-20 15:12:53
    Temat: Re: platnosci w internecie
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    news:a7a1h3$q74$1@news.onet.pl...

    > W sklepie natomiast sa dwie mozliwosci - albo my zgubimy nasz wydruk,

    a to sie niestety czesto zdarza.. zazwyczaj wiekszosc zwija slipa i chowa
    gdzies go razem z karta, a pozniej wyjmujac znowu karte slip laduje na
    podlodze - kilkakrotnie bylem swiadkiem takiego zdarzenia.

    --
    JaKi

  • 22. Data: 2002-03-20 21:35:19
    Temat: Odp: platnosci w internecie
    Od: "Earl" <w...@w...pl>

    Użytkownik mimod w wiadomości do grup dyskusyjnych ...
    > chcialbym dowiedziec sie jakie polecibyliscie karty do platnosci w
    > internecie. Zazwyczaj robiac zakupy decyduje sie na oplate przy pobraniu
    na
    > poczcie ale juz mnie to meczy. Ciekaw wiec jestem waszych propozycji w tym
    > temacie.

    Visa Electron Inteligo - najtansza (a raczej bezpolatna) i mozna placic w
    wiekszosci sklepow. Polecam porwonanie kart wirtualnych oraz wspomnianej
    karty na stronce: e-platnosci.23.pl

  • 23. Data: 2002-03-20 21:40:33
    Od: "Earl" <w...@w...pl>

    Użytkownik Krzysztof Kowalski w wiadomości do grup dyskusyjnych > "Wojtek
    Piecek"

    > np joker.com

    Zobacz tutaj: http://e-platnosci.23.pl/karty/zakupy.htm
    Tam jest spis sklepow, ktore akceptuja poszczegolne karty (lownie ekarte i
    VE inteligo)

  • 24. Data: 2002-03-20 21:47:35
    Od: "Mateusz Muun" <m...@m...net>

    "mimod" <m...@p...pl> wrote in message news:a79eul$h37$1@news.tpi.pl...
> [...]
    na
    > poczcie ale juz mnie to meczy. Ciekaw wiec jestem waszych propozycji w tym

    Bron cie Panie Boze od Wirtualnej Karty w Invest Banku!
    Do dzisiaj nie moge wysepic 100zl, ktore pewnego dnia wsiakly przez
    Wirtuala Karte.

  • 25. Data: 2002-03-20 23:41:57
    Od: holyboy <h...@N...com>

    ... Zdaje się, że w Œr, 20 mar 2002 10:08:24 GMT mimod napisał (a):

    > Mam konto w Inteligo ale jeszcze nigdy nie zdecydowalem sie placic
    > ich karta za zakupy w Internecie. Sugerujesz, zebym bez obaw
    > sprobowal? W sumie wiele ewentualnie nie strace (a tak swoja

    wyrob sobie druga karte tylko do interentu (dodatkowy rachunek w ramach
    swojego konta inteligo, na ktory przelewasz tyle ile potrzeba do
    zaplacenia)

  • 26. Data: 2002-03-20 23:44:05
    Od: holyboy <h...@N...com>

    ... Zdaje się, że w Œr, 20 mar 2002 10:37:34 GMT MK napisał (a):

    > Teraz odpowiedz sobie, czy dodatkowa karta wylacznie do transakcji
    > internetowych zwieksza bezpieczenstwo? ;)

    owszem jezeli jest to karta do innego rachunku:-)
    robie tak w inteligo

  • 27. Data: 2002-03-21 07:31:49
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Mar 20, 2002 at 11:44:05PM +0000, holyboy wrote:

    > owszem jezeli jest to karta do innego rachunku:-)

    Oczywiscie ze nie. Bo tamta karta wciaz moze ktos zaplacic w
    internecie.

    Przeczytaj (_uwaznie_) list MK!

    > robie tak w inteligo

    A to juz Twoj problem ;-)

    --

    --w

  • 28. Data: 2002-03-21 07:33:40
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Mar 20, 2002 at 11:41:57PM +0000, holyboy wrote:

    > wyrob sobie druga karte tylko do interentu (dodatkowy rachunek w ramach
    > swojego konta inteligo, na ktory przelewasz tyle ile potrzeba do
    > zaplacenia)

    Powtorze - w ten sposob zabezpieczasz sobie karte do transakcji
    internetowych (te swoja dedykowana), ale w zaden sposob nie
    zabezpieczasz sobie karty podstawowej!

    --

    --w

  • 29. Data: 2002-03-21 08:34:00
    Od: "PJ" <hosi@_NO_SPAM_o2.pl>

    Użytkownik "Stefan" <s...@i...pl> napisał:

    > Większość fraudów poprzez Internet dokonanych zostało przy użyciu numerów
    > zdobytych w tradycyjny sposób: kradzież, slipy, nieuczciwi pracownicy
    banków
    > czy generatory numerów. Numery kart mogą też dotrzeć do złodziei w wyniku
    > włamania do systemów bankowych czy baz klientów sklepów. O ile informacji
    > baz bankowych nie można usunąć to IMO sklepy typu amazon, gdzie numery
    > zapisane są w bazie i podawane tylko raz przy rejestracji są mniej
    > bezpieczne od danych podawanych tylko raz i nie zapisywane na stałe.

    IMHO największym niebezpieczeństwem są kasjerzy w supermarketach.
    Przecież oni mają codzinnie dostęp do numerów kart na poleceniach obciążenia
    rachunku!
    Sam ostatnio zastanawiałem się nad VC w Lukasie. Zadałem pani w banku
    pytanie w stylu:
    "jak wygląda kwestia reklamacji transakcji w internecie w przypadku,
    gdzie karta fizycznie nie została mi skradziona, ale ktoś posłużył się moim
    numerem?"
    Niestety pani nie wiedziała co odpowiedzieć :(
    Wywnioskowałem więc z jej reakcji, że ewentualna reklamacja byłaby bardzo
    uciążliwa
    (o ile wogóle skuteczna).

    Co o tym sądzicie?

    PJ

  • 30. Data: 2002-03-21 08:43:04
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Mar 21, 2002 at 09:34:00AM +0100, PJ wrote:

> [...]
    > Niestety pani nie wiedziała co odpowiedzieć :(
    > Wywnioskowałem więc z jej reakcji, że ewentualna reklamacja byłaby bardzo

    Ja wnioskuje ze pani nie rozpatruje Twojej reklamacji i trudno na tej
    podstaiwe oceniac bezpieczenstwo karty. Wez regulamin i na nim sie
    predzej opieraj.

    > Co o tym sądzicie?

    Ze wogole to jest spory problem. Ale nie same zakupy przez internet,
    ale wlasnie uzywanie numrow wygenerowanych czy tez przepisanych do
    takich zakupow.

    --

    --w