  • 11. Data: 2002-03-20 10:37:34
    Temat: Re: platnosci w internecie
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "mimod" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:a79o0p$69d$1@news.tpi.pl...

    > no dobrze - i tu wracamy do punktu wyjscia: jakie jest wiec najlepsze
    > rozwiazanie? Jesli zasugerujesz e-karte to ktora z oferowanych jest
    > najlepsza? Sam wiem o dwoch: mBanku i e-PKO BP.

    Wojtek zwrocil uwage na cos innego. Chodzi o sens posiadania oddzielnej
    karty do platnosci MO/TO/IO. Otoz wyobrazmy soebie, ze pan X ma 2 karty

    karte A - zwykla wypukla, lub elektron ktorym mozna placic w Internecie
    karte B - wirtualna [ale niekoniecznie]

    Pan X do platnosci w sklepach uzywa wylacznie karty A, zas karta B placi
    tylko za zakupy zdalne. Czesc ludzi uwaza, ze to zabezpiecza przed
    transakcjami oszukanczymi w Internecie ;). Ale tak naprawde nie jest i bez
    problemu zauwazy to kazda logicznie myslaca osoba. Niestety, pan X taka
    osoba nie jest ;).
    Pewnego dnia wybral sie na zakupy do pewnego sklepu jak zwykla zaplacil
    karta A. Na nastepnym wyciagu do karty A zauwazyl obciazenie za dostep do
    stron porno serwisu...
    Teraz odpowiedz sobie, czy dodatkowa karta wylacznie do transakcji
    internetowych zwieksza bezpieczenstwo? ;)

    Maciej

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl
    Wyszukiwarka oddzialow http://www.faq4pbb.prv.pl/baza

  • 12. Data: 2002-03-20 10:43:30
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Teraz odpowiedz sobie, czy dodatkowa karta wylacznie do transakcji
    > internetowych zwieksza bezpieczenstwo? ;)

    W istocie rzeczy.
    Ja sam placilem przeroznymi kartami :) znbaczy VC Pekao Sa (concerto) VC
    BZWBK i Inteligo.
    I jak do taje pory wszystko ok

  • 13. Data: 2002-03-20 11:14:17
    Od: ChillZ <n...@n...pl>

    "mimod" <m...@p...pl> wrote in news:a79o0p$69d$1@news.tpi.pl:

    [ciap]
    > no dobrze - i tu wracamy do punktu wyjscia: jakie jest wiec najlepsze
    > rozwiazanie? Jesli zasugerujesz e-karte to ktora z oferowanych jest
    > najlepsza? Sam wiem o dwoch: mBanku i e-PKO BP.

    Ja polece http://www.nostalgia.pl/kupowanie/ - co prawda dotyczy kupowania
    za granica ale jest tez troche przydatnych informacji o ogolnym znaczeniu -
    przy okazji - moze ktos wytknie bledy albo zasugeruje dodatki...

    Pozdrawiam,

    Lecho 'ChillZ' B.

  • 14. Data: 2002-03-20 11:40:04
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> wrote in message
    > Z drugiej strony z placeniem kartami virtualnymi mozesz (i bedziesz)
    > mial problemy w dziwnych sklepikach ktore IO udaja wklepujac numer
    > karty do klasycznego POSa. Przyklady takich sklepikow byly tutaj juz
    > jakis czas temu, ja nie podam, bo uzywam klasycznej karty ktora nawet
    > w tak idiotycznych rozwiazanich przechodzi.

    np joker.com

    K. Kowalski

  • 15. Data: 2002-03-20 12:22:14
    Od: "mimod" <m...@p...pl>

    podsumowujac wiec te nasze rozwazania: placenie zwyklymi kartami w necie nie
    jest tak niebezpieczne jak sie slyszy. Mialem podobne przemyslenia, jednak
    chcialem sie dowiedziec co wy w tym temacie sadzicie. Tymi "zwyklymi"
    kartami kilka razy placilem juz w sieci i podobnie jak AMRA nie mialem
    zadnych problemow. Z drugiej strony jest jakas bariera psychiczna, ktora
    powstrzymuje nas przed ta forma platnosci. Podejrzewam, ze jest to wina
    mediow, ktore jakis czas temu rozdmuchiwaly ten temat.
    Czy wiec nie uwazacie, ze pomysl na e-karty to sprytny sposob na
    wyciagniecie kasy od klientow banku?

  • 16. Data: 2002-03-20 12:37:12
    Od: "Stefan" <s...@i...pl>

> [...]
    > powstrzymuje nas przed ta forma platnosci. Podejrzewam, ze jest to wina
    > mediow, ktore jakis czas temu rozdmuchiwaly ten temat.
    Bo płacenie w Internecie, jak wielokrotnie to na grupie powtarzano, nie jest
    niebezpieczniejsze niż płacenie w normalnym sklepie. Trzeba jednak
    przestrzegać kilku zasad, które mogą uchronić nas przed stratą sporych
    pieniędzy:
    - kupować w sklepach o ustalonej wiarygodności (np. 99.99% porno stron to po
    prostu sposób na wyciągnięcie łatwej kasy i numerów kart)
    - uważać na połączenia SSL i poprawność certyfikatu
    Większość fraudów poprzez Internet dokonanych zostało przy użyciu numerów
    zdobytych w tradycyjny sposób: kradzież, slipy, nieuczciwi pracownicy banków
    czy generatory numerów. Numery kart mogą też dotrzeć do złodziei w wyniku
    włamania do systemów bankowych czy baz klientów sklepów. O ile informacji z
    baz bankowych nie można usunąć to IMO sklepy typu amazon, gdzie numery
    zapisane są w bazie i podawane tylko raz przy rejestracji są mniej
    bezpieczne od danych podawanych tylko raz i nie zapisywane na stałe.
    Podsłuchanie jest trudniejsze niż włamanie na serwer baz danych. Podobnie
    usługi typu MS Passport są także wg mnie mocno podejrzane i nie zamierzam
    powierzać im numerów swoich kart kredytowych.
    > Czy wiec nie uwazacie, ze pomysl na e-karty to sprytny sposob na
    > wyciagniecie kasy od klientow banku?
    Tak. Ale usługa ta skutecznie chroni środki przed defraudacją poprzez użycie
    karty.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2002-03-20 12:44:04
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Czy wiec nie uwazacie, ze pomysl na e-karty to sprytny sposob na
    > wyciagniecie kasy od klientow banku?

    A to czemu? Jezeli klienci chca takiego produktu to uslugodawca [bank] im go
    dostarcza. Trzeba pamietac, ze w przypadku np. klienta mBanku karta taka
    jest potrzebna, bo ich VE dokonywac transakcji MO/TO/IO nie mozna.
    Natomiast jezeli ktos posiada juz jakas karte, ktora daje sie placic w
    Internecie wyrabianie dodatkowej nie jest konieczne, a czy jest celowe kazdy
    musi sobie odpowiedziec sam :).
    Dopoki posiadanie karty wirtualnej nie jest obowiazkowo narzucane przez bank
    nie mozna mowic o wyciaganiu pieniedzy.

    Maciej

  • 18. Data: 2002-03-20 13:06:48
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Dopoki posiadanie karty wirtualnej nie jest obowiazkowo narzucane przez
    bank
    > nie mozna mowic o wyciaganiu pieniedzy.

    Co do bezpieczenstwa transakcji. Uwazam, ze Internet istotnie -
    bezpieczenstwo jest takie same jak i kupowanie w normalnym sklepie, tyle, ze
    jest jeden niezaprzeczalny fakt.

    Jesli sklep trzyma sobie wszystkie numery w bazie - latwo to ukras i
    wykorzystac- co bylo juz wiele razy cwioczne i ktos kupil Bill G. Viagre
    placac jego karta ;) - dlatego lepiej - miec wirtualna karte - na ktora
    przelewac kase tylko w momencie zakupu (i tak i tak wtedy korzystamy z
    Inetu).

    W sklepie natomiast sa dwie mozliwosci - albo my zgubimy nasz wydruk, albo z
    wydruku skorzysta nieuczciwy sprzedawca - ale raczej ryzyko, ze ktos
    przyjdzie z bronia w reku i wykreadnie wszyskite sliy jestraczej czysto
    teoretyczne :) - bo nie ma naszych danych tak jak w sklepie internetowym.

    dlatego dla osob obawiajacych sie polecam karte wirtualna. ale w zanadrzu
    trzeba nmiec i normlana - tak na wszelki wypadek, gdyby ten virtual nie
    przeszedl.

  • 19. Data: 2002-03-20 13:48:56
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "AMRA"
    > (...) Jesli sklep trzyma sobie wszystkie numery w bazie - latwo to ukras
    > wykorzystac- (...)
    > dlatego dla osob obawiajacych sie polecam karte wirtualna.

    jak wyciac z twoich wywodow zbedne tresci to wyszla powyzsza bzdura ;-)))
    *** blad ***

  • 20. Data: 2002-03-20 14:18:37
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > jak wyciac z twoich wywodow zbedne tresci to wyszla powyzsza bzdura ;-)))

    Czepiasz sie ;)