  • 1. Data: 2004-04-16 22:41:43
    Temat: platnosci w euro po 1 maja
    Od: "gasper" <g...@l...com>

    Witam,
    czy wiadomo cos o tym co bedzie sie dzialo w bankach po 1 maja? czy bedzie
    mozna robic przelewy w euro ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-04-16 23:40:38
    Temat: Re: platnosci w euro po 1 maja
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    gasper napisał:
    > czy wiadomo cos o tym co bedzie sie dzialo w bankach po 1 maja? czy bedzie
    > mozna robic przelewy w euro ?

    Teraz też można robić przelewy w Euro o ile masz konto walutowe w Euro
    albo zlecasz transfer za granicę. A jeśli chodzi Ci o rynek krajowy to
    odpowiedź brzmi: nie, bo jeszcze nie jesteśmy w "Strefie Euro i nadal w
    Polsce rozliczeń dokonuje się w złotych polskich.

    K.

  • 3. Data: 2004-04-17 04:53:55
    Od: "gasper" <g...@l...com>

    Użytkownik "Krystek" <k...@p...space.mailbox> napisał w wiadomości

> [...]
    > odpowiedź brzmi: nie, bo jeszcze nie jesteśmy w "Strefie Euro i nadal w
    > Polsce rozliczeń dokonuje się w złotych polskich.

    ale od 1 maja cudzoziemcy mogą płacić w euro :-)

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-04-17 07:27:14
    Od: "Marcin" <n...@n...com>

    Witam

    Użytkownik "gasper" <g...@l...com> napisał w wiadomości

    > ale od 1 maja cudzoziemcy mogą płacić w euro :-)

    Cudzoziemcy moga juz placic teraz.
    Po 1 maja moga placic wszyscy (Pewexy w kazdym sklepie ;)).

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 5. Data: 2004-04-17 08:01:17
    Od: Marcin Bohosiewicz <m...@e...kernel.pl>

    Marcin <n...@n...com> wrote:

    > Witam
    >
    > Użytkownik "gasper" <g...@l...com> napisał w wiadomości

    > Cudzoziemcy moga juz placic teraz.
    > Po 1 maja moga placic wszyscy (Pewexy w kazdym sklepie ;)).

    A czy po 1.05 kazdy przedsiebiorca w PL ma obowiazek przyjac Euro
    czy to tylko jego dobra wola, ze oprocz zlotowek zaakceptuje euro?

    M.

    PS. I ciekawe kiedy PKO BP w Inteligo wreszcie umozliwi
    przelewy w Euro do krajow UE...

    --
    -| == Marcin Bohosiewicz - MB8042-RIPE - m...@k...pl == |-
    -| == tel. +48 601 485097 - PLD Team - m...@p...org == |-

  • 6. Data: 2004-04-17 08:38:54
    Od: "krab" <_...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin Bohosiewicz" <m...@e...kernel.pl> napisał w wiadomości

    > A czy po 1.05 kazdy przedsiebiorca w PL ma obowiazek przyjac Euro
    > czy to tylko jego dobra wola, ze oprocz zlotowek zaakceptuje euro?

    jest to wylacznie dobra wola sprzedawcy
    rzad dal tylko zgode, na wywieszanie cen 2 walutowych oraz na przyjmowanie
    zaplaty w walucie innej niz zlotowka
    osobiscie jestem gorącym :-) przeciwnikiem przechodzenia na walute euro, ale
    nie mam nic przeciwko takiemu rozwiazaniu jak obecnie.

  • 7. Data: 2004-04-17 09:35:49
    Od: "gasper" <g...@l...com>

    > PS. I ciekawe kiedy PKO BP w Inteligo wreszcie umozliwi
    > przelewy w Euro do krajow UE...

    głównie o to mi chodziło w pierwszym poście :-)))

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2004-04-17 12:49:55
    Od: "KK" <krzykowal@_______WYT__NIJ_____poczta.gazeta.pl>

    "gasper" <g...@l...com> wrote in message
    > Witam,
    > czy wiadomo cos o tym co bedzie sie dzialo w bankach po 1 maja? czy bedzie
    > mozna robic przelewy w euro ?

    Przelewy w Euro wewnątrz kraju można robić już dziś - wysyła się je systemem
    SWIFT - zatem muszą wyjść z Polski i wrócić. Ale działa to i jest
    wykorzystywane.

    Oprócz tego - prawdopodobnie w 2005 roku system Elixir zostanie poszerzony o
    drugą walutę - euro. Wszystko zależy od tego kiedy KIR i potem banki wdrożą
    taką funkcjonalność.

    pzdr
    Krzysiek

  • 9. Data: 2004-04-18 09:07:37
    Od: "blad" <b...@b...pl>

    Użytkownik "KK"
> [...]

    poszerzony o
    > drugą walutę - euro. Wszystko zależy od tego kiedy KIR i potem banki

    ComputerWorld podawal ze od 1 listopada 2004 rusza EuroElixir czyli
    przelewy w EUR pomiedzy polskimi bankami bez opuszczania kraju.
    i KIR to potwierdza - szczegóły: http://tinyurl.com/ywe6r
    *** blad ***

  • 10. Data: 2004-04-19 07:38:29
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw.pl>

    > Przelewy w Euro wewnątrz kraju można robić już dziś - wysyła się je
    systemem
    > SWIFT - zatem muszą wyjść z Polski i wrócić. Ale działa to i jest
    > wykorzystywane.

    Wcale nie muszą opuszczać kraju jeśli bank do którego wysyłamy jest
    korespondentem naszego banku i w takiej sytuacji nie ma potrzeby
    posiłkowania się bankami zagranicznymi.
    Grzegorz Niedźwiecki