  • 1. Data: 2008-10-21 17:24:33
    Temat: platnosci pl: dlaczego tak długo ?
    Od: Marek <m...@g...pl>

    Robiłem zakupy w sklepie netowym. Zaznaczyłem płacę z IPKO oraz kliknąłem
    przycisk zapłać przez płatności.pl. Przekierowało mnie na stronę banku,
    zapłaciłem , dostałem info, że po kliknięciu "OK" wrócę do płatności.pl
    A tymczasem.... Wróciłem do sklepu :(. Na koncie mam w transakcjach
    nierozliczonych tą operację jako środki zablokowane. Dlaczego system nie
    zapłacił natychmiast ????

  • 2. Data: 2008-10-21 17:47:58
    Temat: Re: platnosci pl: dlaczego tak długo ?
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

> [...]
    > w transakcjach nierozliczonych tą operację jako środki zablokowane.
    > Dlaczego system nie zapłacił natychmiast ????

    Marku, na codzien implementuje ludziom takie systemy.

    platnosci to posrednik miedzy handlowcem a bankiem, handlowiec moze
    bezposrednio zawrzec umowe z bankiem - omijajac platnosci ale czasami jest to
    drozsze niz korzystanie z platnosci.pl. Oni maja pewnie rabat jakis, kuriozalne
    ale tak jest.

    Klikajac na place z iPKO w sklepie internetowym zostajesz przekierowany nie na
    strone banku ale najpierw do platnosci.pl ale tego jako laik pewnie nie
    widzisz. Platnosci przygotowuja dane i przekierowuja ciebie do iPKO.

    Platnosci maja umowe z iPKO i klikajac OK wracasz do platnosci.pl znowu! Bank
    pisze ze wrocisz do platnosci bo z nimi ma podpisana umowe, bank nie wie komu
    pozniej platnosci dadza twoja kase i gdzie przekierowac :-). Formalnie wracasz
    tak jak napisal iPKO ale tego nie widzisz bo to jest "techniczne", bez
    obrazkow, bez bajerow i z natychmiastowym przekierowaniem do sklepu.

    Twoja kasa idzie do platnosci a ci sie rozliczaja ze swoim klientem -
    handlowcem.

    Dobrze wrociles wiec a sklep ksiegowac taka transakcje powinien praktycznie w
    kilka sekund po tym jak wyslales kase! Nie wyslal zadnego maila?

    Wiele sklepow ma lamersko zaimplementowane platnosci...

    A to ze jest w nierozliczonych to juz sprawa banku jak oni to widza, sygnal do
    sklepu powinien isc ze zaplaciles, do platnosci na pewno poszedl, platnosci
    powinny z kolei przeslac sygnal do handlowca ze zaplaciles - moze handlowiec
    zle odebral (jego system) a raz mi sie zdarzylo ze i platnosci nawalaly. Kij
    wie ;)

    Jaki to sklep?

  • 3. Data: 2008-10-21 19:15:26
    Od: Marek <m...@g...pl>

> [...]
    > sklepu powinien isc ze zaplaciles, do platnosci na pewno poszedl, platnosci
    I właśnie w tym problem, bo zawsze pt było rozliczane natychmiast, a tu mam
    transakcję nierozliczoną a w sklepie nadal nie mam zapłacone. Gdybym zrobił
    zwykły przelew byłoby szybciej. Po raz pierwszy się tak stało, bo zawsze
    transakcja bank->płatnoścvi była natychmiastowa, jak w obrębie jedengo
    banku. Na infilinii PKO niewiele mają w tej sprawie do wyjaśnienia. Mówią o
    rannej sesji, jak przy zwykłym przelewie.

    > powinny z kolei przeslac sygnal do handlowca ze zaplaciles - moze handlowiec
    i tego nie ma, kasa dalej na moim koncie, tylko zablokowana.

    http://www.ministerstwogadzetow.com/

  • 4. Data: 2008-10-21 20:04:16
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 21.10.2008 Marek <m...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    > A tymczasem.... Wróciłem do sklepu :(. Na koncie mam w transakcjach
    > nierozliczonych tą operację jako środki zablokowane. Dlaczego system nie

    Dwa powody: albo sklep ma zepsuty system i nie akceptuje wpłat sam z
    siebie, tylko jakiś człowiek to zatwierdza, albo też iPKO nie ma
    online'owości w tych godzinach, kiedy to robiłeś. Oczywście - mogło się też
    coś zepsuć po prostu, albo w iPKO, albo w platnosci.pl, albo w sklepie.
    --
    Samotnik
    Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/