    From: "Koteczek" <n...@s...org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: platnosci pl: dlaczego tak długo ?
    Date: Tue, 21 Oct 2008 19:47:58 +0200

    > Robiłem zakupy w sklepie netowym. Zaznaczyłem płacę z IPKO oraz
    > kliknąłem przycisk zapłać przez płatności.pl. Przekierowało mnie na
    > stronę banku, zapłaciłem , dostałem info, że po kliknięciu "OK" wrócę
    > do płatności.pl A tymczasem.... Wróciłem do sklepu :(. Na koncie mam
    > w transakcjach nierozliczonych tą operację jako środki zablokowane.
    > Dlaczego system nie zapłacił natychmiast ????

    Marku, na codzien implementuje ludziom takie systemy.

    platnosci to posrednik miedzy handlowcem a bankiem, handlowiec moze
    bezposrednio zawrzec umowe z bankiem - omijajac platnosci ale czasami jest to
    drozsze niz korzystanie z platnosci.pl. Oni maja pewnie rabat jakis, kuriozalne
    ale tak jest.

    Klikajac na place z iPKO w sklepie internetowym zostajesz przekierowany nie na
    strone banku ale najpierw do platnosci.pl ale tego jako laik pewnie nie
    widzisz. Platnosci przygotowuja dane i przekierowuja ciebie do iPKO.

    Platnosci maja umowe z iPKO i klikajac OK wracasz do platnosci.pl znowu! Bank
    pisze ze wrocisz do platnosci bo z nimi ma podpisana umowe, bank nie wie komu
    pozniej platnosci dadza twoja kase i gdzie przekierowac :-). Formalnie wracasz
    tak jak napisal iPKO ale tego nie widzisz bo to jest "techniczne", bez
    obrazkow, bez bajerow i z natychmiastowym przekierowaniem do sklepu.

    Twoja kasa idzie do platnosci a ci sie rozliczaja ze swoim klientem -
    handlowcem.

    Dobrze wrociles wiec a sklep ksiegowac taka transakcje powinien praktycznie w
    kilka sekund po tym jak wyslales kase! Nie wyslal zadnego maila?

    Wiele sklepow ma lamersko zaimplementowane platnosci...

    A to ze jest w nierozliczonych to juz sprawa banku jak oni to widza, sygnal do
    sklepu powinien isc ze zaplaciles, do platnosci na pewno poszedl, platnosci
    powinny z kolei przeslac sygnal do handlowca ze zaplaciles - moze handlowiec
    zle odebral (jego system) a raz mi sie zdarzylo ze i platnosci nawalaly. Kij
    wie ;)

    Jaki to sklep?