  • 1. Data: 2004-03-22 07:52:31
    Temat: platnosc 250 CAD - jak najlepiej
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    Przejrzalem skrupulatnie archiwum, zaznaczam.

    Potrzebuje wyslac 250 dolarow kanadyjskich jako zaliczke do umowy o wynajem
    pokoju. Lokalizacja: Ottawa. Moge czekac kilka tygodni.

    Wlascicielka normalnie od studentow kanadyjskich bierze czeki.

    Bardzo prosze Grupowiczow o porady i opinie porownawcze dot. nastepujacych
    wariantow przekazania srodkow.
    Rozwazam obecnie nastepujace opcje, posiadam calkiem sporo gotowki w CAD
    wlasnie (jesli da sie jakos wykorzystac - przelew?):

    1. czek bankierski - zakup w polskim banku (jaki bank? koszty? nie bedzie
    klopotow z realizacja?)

    2. wyrobienie i wyslanie nieaktywnej karty VE do osobnego subkonta
    zaladowanego (po dotarciu do odbiorcy) odpowiednia kwota, niech sobie
    pobierze w bankomacie

    3. przelew zagraniczny - opcja z pokryciem wszystkich kosztow - gdzie
    najtaniej? Niestety PKO BP US transfer za 70 zl jest tylko do USA.

    3. http://www.ikobo.com/ - sprawdzil to juz ktos? Z demo wynika ze dla
    weryfikacji trzeba wpisac kwote obciazenia.

    4. http://www.payingfast.com/ ---> Money Order
    "We are temporarily not taking new orders due to technical difficulties."
    Troche zniechecajace ...

    5. http://moneybookers.com/
    Wg. HOWTO Miernika z tej grupy:
    http://groups.google.com/groups?selm=beug3n%24f0d%24
    1%40sunflower.man.poznan.pl

    Poradzcie, licze na Was :)

    --
    Robert

  • 2. Data: 2004-03-22 07:54:30
    Temat: Re: platnosc 250 CAD - jak najlepiej
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    c3m60a$jkr$...@t...icpnet.pl,
    RobertSA <u...@o...pl>:

    > 2. wyrobienie i wyslanie nieaktywnej karty VE do osobnego subkonta
    > zaladowanego (po dotarciu do odbiorcy) odpowiednia kwota, niech sobie
    > pobierze w bankomacie

    Tu mialem na mysli Inteligo, zapomnialem dodac.

    --
    Robert

  • 3. Data: 2004-03-22 10:54:04
    Od: "krzysiek" <o...@i...pl>

    > 2. wyrobienie i wyslanie nieaktywnej karty VE do osobnego subkonta
    > zaladowanego (po dotarciu do odbiorcy) odpowiednia kwota, niech sobie
    > pobierze w bankomacie
    Jeśli właścicielka pokoju się zgadza to to powinien być najmniej kłopotliwy
    sposób - kartę PODRÓZNIK ING kupisz za 9 złotych w ciagu kilku minut,
    wysyłasz nawet z zerowym kontem - wpłaczasz odpowiednią sumę jak potwierdzi
    i już moze pobrać w bankomacie z prowizją bodajże 3% - wyjdzie 7,5 CAD
    czyli zapewne mniej niż 50 zeta koszt karty, przesyłki, prowizji - tyle, zę
    swoich CAD nie wykorzystasz senswnie.

  • 4. Data: 2004-03-22 10:55:55
    Od: "krzysiek" <o...@i...pl>

    Użytkownik "RobertSA" <u...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:c3m641
    > Tu mialem na mysli Inteligo, zapomnialem dodac.
    A dlaczego INTeLIGO?:))) A nie przedpłacona? Zresztą nie wiem jak duzy jest
    a) koszt wyrobienia VE INTeLIGo
    b) prowizja za wypłąte z VEInteligo

  • 5. Data: 2004-03-22 11:09:56
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    Użytkownik "krzysiek" <o...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "RobertSA" <u...@o...pl> napisał w
    > wiadomości news:c3m641
    > A dlaczego INTeLIGO?:))) A nie przedpłacona?

    Ze wzgledu na to, ze mam tam juz konto i wygodnie bedzie mi to zrobic bez
    wychodzenia z domu.

    > Zresztą nie wiem jak duzy jest
    > a) koszt wyrobienia VE INTeLIGo

    1,59 zl

    > b) prowizja za wypłąte z VEInteligo
    Nie ma polskiej prowizji, tylko roznice kursowe, VE Inteligo jest rozliczana
    w USD, a wiec dosc "blisko" do CAD, chyba korzystniej niz w EUR.

    Ale dzieki za sugestie. Istotnie, wadą VE Inteligo jest oczekiwanie na
    dostarczenie.

    --
    Robert

  • 6. Data: 2004-03-22 11:16:21
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > czyli zapewne mniej niż 50 zeta koszt karty, przesyłki, prowizji - tyle,

    > swoich CAD nie wykorzystasz senswnie.

    Wykorzysta jak będzie w Kanadzie ;]

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 7. Data: 2004-03-22 12:33:44
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "RobertSA" <u...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:c3mhif$v2f$1@topaz.icpnet.pl...
> [...]

    rozliczana
    > w USD, a wiec dosc "blisko" do CAD, chyba korzystniej niz w EUR.

    Prowizja w Inteligo wynosi 2% min. 8,50zl, czyli na dzis ok. 14,50zl od tej
    kwoty
    PLUS roznice kursowe

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 8. Data: 2004-03-22 13:33:11
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    c3mmd2$48c$...@i...gazeta.pl,
    Slawek Kos <s...@p...gazeta.pl>:

    > Prowizja w Inteligo wynosi 2% min. 8,50zl, czyli na dzis ok. 14,50zl
    > od tej kwoty
    > PLUS roznice kursowe

    Naturalnie masz racje - napisalem bezmyslnie, choc wiedzialem o tym
    przeciez.
    Dojdzie jeszcze ew. prowizja "Foreign Bank" w ATM'ie kanadyjskim, ktora tez
    wypada mi pokryc (o ile zasady sa jak w USA). To pewnie ok. 5-10zl.

    A da sie zlecic przelew w CAD w ogole?

    Pewnie trzeba uwazac, aby nie dac CAD w kasie, bo jak znam zycie zrobia
    wtedy skup w pierwszym kroku, nie?

    --
    Robert

  • 9. Data: 2004-03-22 23:03:59
    Od: "marek" <w...@w...pl>

    Idź do pekao najlepiej do jakiegoś dużego odziału i kup sobie czek
    bankierski, problemu z akceptem nie będzie bo zostanie wystawiony na
    blankietach renomowanych kanadyjskich banków jakich dokładnie nie wiem ale
    to bez znaczenia. Kosz to 10 pln i wtedy albo go wysyłasz samemu bądź
    zlecasz bankowi wtedy bank zarabia dodatkowo 10 eur. Tylko jedna istotan
    jeszcze sprawa mągą ci wmawiać że mogą taki czek wystawić tylko musisz
    załozyć rachunek co generalnie jest prawdą ale w najwiekszych oddziałach
    mogą zrobić to bez.

    Pozdr. Marco

  • 10. Data: 2004-03-23 03:31:59
    Od: "Derek" <b...@s...ca>

    Do kanady i z kanady najtaniej prywatnie. Opłata tylko 15 zł, do $ 300 CND
    lub 850 zł.

    Pozdrawiam
    Derek

    --
    adres ma antyspam, reply address have antyspam future.
    You have to write in subject: dvdpl or mail will be deleted.