    From: "zbyhó" <j...@p...fm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: opodatkowanie lokat
    Date: Wed, 20 Feb 2002 14:57:02 +0100

    > od 1.3.2002 odsetki narastajace od salda dodatniego beda opodatkowane, od
    > razu po ich dopisaniu do rachunku lub pozniej, jak dlugoterminowa umowa
    > antybelkowa zostanie naruszona w sensie podatkowym (np masz umowe na 10
    lat
    > i wolno ci wyplacic czesc kapitalu lub kapitalizowanych odsetek bez jej
    > zrywania - dla celow podatkowych jest to jednak naruszenie umowy).
    >
    > *** blad ***

    tia, fajnie. tylko nikt nic nie wie. na przelomie stycznia i lutego, oraz
    ostatni raz w lutym zakladalem kilka nieduzych lokat, mniejsza o szczegoly.
    bylem w oddziale kredyt banku, invest, bud-banku oraz gbw. i _nikt_ i
    _nigdzie_ nie potrafil mi powiedziec jak i kiedy i kto ma zaplacic podatek
    od zyskow odsetkowych. naczelnik (chyba, wszyscy przed nim drygali na sali)
    w bud-banku powiedzial mi jeszcze najwiecej, choc i tak nic nie wyjasnil -
    otoz powiedzial mi ze jeszcze ta sprawa jest niesprecyzowana, on nie wie,
    powiedzial, czy jego bank naliczy podatek od odsetek i odprowadzi do
    uskarbowego czy tez on naliczy a urzad mnie wezwie np na koniec roku do
    zaplacenia tych naleznosci.

    tak jak pisze te inf dostalem styczen/luty, i dalej jestem glupi, nic nie
    wiem, mam lokaty (kilkanascie w sumie) wiem ze zysk odsetkowy bedzie
    opodatkowany, ale nie wiem w jaki sposob nastapi rozliczenie z us'em. nie
    wiem czy zrobi to bank, czyli czy umniejszy wyplacane mi odsetki, czy tez
    odsetki na umowie sa dla mnie, a bak ponadto zaplaci do uskarbowego z
    zarobionych na kapitale pieniedzy, czy tez ja musze odlozyc pule by na
    koniec roku miec co oddac do urzedu.

    moze juz cos wam iwadomo, cos poszlo do przodu?...