  • Data: 2019-10-12 18:53:55
    Temat: Re: o co chodzi z frankowiczami?
    Od: Szymon <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-10-12 o 12:56, Kamil Jońca pisze:
    > Szymon <...@w...pl> writes:
    >
    > [...]
    >
    > Tylko widzisz, jak ja takie symulacje prezentowałem znajomym, to się
    > pukali w czoło, że przecież to niemożliwe itd.

    No cóż... Czasami tak jest, że trzeba ludzi chronić przed nimi samymi.
    Ciekawe kto by zapinał pasy w aucie, gdyby nie groziło to mandatem - de
    facto wymusza określone zachowanie.

    > Pamiętam też akcje typu "Chcemy ryzkować!" gdy nadzór CHCIAŁ wtedy
    > wprowadzić ograniczenia przy kredytach walutowych.

    Nie jestem przekonany, czy to miałaby być wola większości. Rozumiem
    Twoje argumenty - są ludzie uważający, iż narkotyki powinny być tak samo
    dostępne jak np. alkohol. Wydaje mi się jednak, że tego typu problemy,
    które rzutują na całe społeczeństwo powinny być odgórnie regulowane.

    > Jak wziąłem złotówki, też wszyscy pukali się w czoło.

    Ja nie miałem nigdy kredytu.

    > Więc, jakkolwiek banki mają swoje za uszami, to chciwości zwykłego
    > Kowalskiego bym nie lekceważył.

    Pytanie istotne: jak daleko chcemy się posunąć w regulacjach...