    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: o co chodzi z frankowiczami?
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sat, 12 Oct 2019 16:16:43 +0200

    Dnia Fri, 11 Oct 2019 19:53:24 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
    > "J.F." 5d9b117a$0$507$6...@n...neostrada.pl
    >
    > IMO opisałeś to, co ja opisałem.

    > Od lat w Polsce ludzie kupują mieszkania, które dzięki
    > temu kupowaniu stają się własnością kupujących.

    Nie, to sie ladnie nazywa "spoldzielcze wlasnosciowe prawo do lokalu".

    Tzn - od lat ludzie kupuja niektore mieszkania na wlasnosc, ale czesto
    kupuja tez "spoldzielcze prawo".

    > Problem leży w uszkodzonej/przemęczonej ;) psychice -- niemożliwości
    > godzenia się z faktami? Po II wojnie św. w Polsce Ludowej ludzie handlowali
    > mieszkaniami, choć nie byli właścicielami tychże mieszkań, co nauczyło Polaków
    > zbyt mocno, iż mieszkanie (nawet notarialnie opisane) jest własnością jakiegoś
    > Prezesa jakiejś Spółdzielni, nie zaś ,,lokatora'' jedynie korzystającego
    > z dobroci serca Pana Prezesa.

    Hm, po wojnie to najpierw odebrano te mieszkania wlascicielom, tzn
    czesto nawet nie odebrano wlasnosci - ale mieszkac tam mogl ten, kto
    przydzial dostal.

    Potem akurat w spoldzielni jak juz Prezes raz serce okazal i
    mieszkanie przydzielil ... to chyba nie bylo przypadkow odebrania.
    Ale mieszkanie bylo wlasnoscia spoldzielni i czesto do dzis jest.

    > Ww. choroba psychiczna (IMO to nie jest choroba, lecz niedoskonała mentalność?)
    > sprawia, iż masy Polaków mając akty notarialne, są święcie przekonane o tym, iż
    > bredzę, twierdząc, iż nie Prezes Spółdzielni jest właścicielem, lecz osoba
    > wskazana w owym akcie...

    Ale wielu nie ma takiego aktu.
    A co w akcie pisze ? "Mieszkanie" czy "spoldzielcze prawo" ?

    > Nawet ludzie poniżej trzydziestego roku życia potrafią zawzięcie twierdzić,
    > iż w Polsce każde (lub prawie każde) mieszkanie jest własnością:
    > - jakiejś Spółdzielni
    > - lub jakiegoś zakładu (zapewne państwowego) pracy
    > - lub jakiejś instytucji (oczywiście państwowej)

    To chyba skleroza cie dopadla, albo w Bialymstoku tak :-)
    Nie ma tam deweloperow ?

    > a mieszkań prywatnych po prostu nie ma, zaś stwierdzenia
    > typu: ,,właściciel mieszkania'' są niemerytorycznym ;) uproszczeniem...

    Ale w wielu przypadkach tak jest.
    Ba - po sprzedaniu ostatniego mieszkania w budynku spoldzielnia
    przestaje byc wlascicielem budynku, wiec skoro spoldzielnie jeszcze
    sa, to widac nie wyprzedaly wszystkich mieszkan.

    > - Nie ma możliwości wyjaśnienia masom Polaków, iż Grupy inwalidzkie
    > nie są obecnie (od przełomu wieków) nadawane w Polsce.

    Ja tam nie wiem, ale cos chyba nadawane jest ?

    > Polacy ogólnie lubią życie chlewne. :)

    Jak tak spojrzysz na swiat ... wszedzie sa "bloki" czy kamienice.

    Tylko ze dawniej budowal to jeden wlasciciel, a potem wynajmowal
    mieszkania, teraz za woda sie pojawia "condo".

    > Mądrzejsi ode mnie zauważyli, że:
    >
    > - żadne wojsko i żadna władza nie utrzyma
    > się bez poparcia ludności cywilnej
    >
    > Gdyby WJaruzelski nie strzelał do ludzi jak do kaczek w lesie,

    Jaruzelski to akurat strzelal bardzo niewiele.

    > PRLa by nie upadła. Nie ruskie bagnety utrzymywały towarzyszy,
    > lecz polska mentalność -- Polakom odpowiadała władza radziecka
    > do tego stopnia, iż nie obalali jej zbyt skutecznie...

    No, jakby tak nie "strzelal", tzn nie wprowadzil stanu wojennego ...
    to obaliby w ciagu roku czy dwoch.
    Poprzednicy strzelali i sie utrzymywali, albo nie strzelali i
    odchodzili ... zapominasz tez, ze to byla wladza z radzieckiego
    nadania. Wystarczy poparcie ludnosci ZSRR :-(

    Ale ... robotnicy obalajacy socjalizm ... kon by sie usmial :-)

    > W 100% nie uda się, w 0 uda się na pewno -- pozostaje reszta. ;)

    > IMO jak świat światem ludzi podzielić można na kilka grup:
    >
    > - budowniczych
    > - niszczycieli
    > - resztę
    >
    > Pierwsza grupa (niezależnie od tego, czy są to wojskowi, czy rolnicy, czy
    > murarze itp.) broni, produkuje, buduje, tworzy, odkrywa -- jest pożyteczna.

    A to sa kapitalisci, ktory tworza fabryki, a potem zatrudniaja
    robotnikow za kromke chleba, a najchetniej to za nic :-P

    J.