  • 221. Data: 2004-06-20 12:08:04
    Temat: Re: nieprawidlowe nazwisko - final
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sat, 19 Jun 2004 20:39:21 +0200, w <cb2182$gbi$1@news.onet.pl>, "Glenn"
    <g...@b...pl> napisał(-a):

    > Kolega Popławski "musi" korzystać z usług mbanku, bo ma tam lokatę
    > antybelkową. A że go to bardzo denerwuje (przymus korzystania a nie lokata
    > ;-))) to z tych nerwów biedaczek nie był w stanie przeczytac, czy na
    > delfinie ma "Popławski" czy "Poplawski". Miej trochę zrozumienia dla
    > człowieka w sytuacji przymusu ;-)))

    Kolega Popławski nie będzie specjalnie biegał po kartę do samochodu, aby
    sprawdzić to i zadowolić tym jedną histeryczkę ;>

  • 222. Data: 2004-06-20 16:30:53
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Glenn napisała:
> [...]
    > czy na delfinie ma "Popławski" czy "Poplawski". Miej trochę
    > zrozumienia dla człowieka w sytuacji przymusu ;-)))

    Taki stary jeszcze nie jestem - pamiętam dlaczego kol. Popławki ma konto
    w mB. mBank rzondzi ;-)

    K.

  • 223. Data: 2004-06-20 16:41:53
    Od: Glenn <g...@b...pl>

    Radosław Popławski wrote:

    > Kolega Popławski nie będzie specjalnie biegał po kartę do samochodu, aby
    > sprawdzić to i zadowolić tym jedną histeryczkę ;>

    To, że Ty zachowujesz sie irracjonalnie, to nie znaczy że wszyscy - w
    psychologii to się nazywa projekcją. Dla mnie EOT. I racz się
    powstrzymać przed czepianiem się mnie we wszystkich możliwych wątkach na
    jakie natrafisz, bo właśnie lecisz do KF.

  • 224. Data: 2004-06-20 16:52:55
    Od: Glenn <g...@b...pl>

    S.T. wrote:

    > Ja tylko sparafrazowałem Twoje słowa, nie użyłem ich dosłownie,
    > gdybym napisał dokładnie:
    > "Jak też ten Twój biedny chłopak/mąż/konkuben z Tobą wytrzymuje"
    > nie omieszkałbym użyć cydzysłowu,
    > ba, jeśli sobie życzysz, nawet źródło
    > podałbym w przypisach ;-PPP

    Oprócz tego zdania raczyłeś dodać jeszcze parę słów od siebie i było
    tego sporo więcej niż to 1 zdanie, które "sparafrazowałeś".

    > Więc jak, rościsz sobie prawa autorskie,
    > czy raczej wyszła na wierzch mentalność Kalego
    > i 'wysublimowany dowcip' stał się 'chamstwem' zmieniwszy autora?

    Twoja jak to napisałeś "parafraza" była jednak troszeczkę dłuższa i
    chyba zdziebko zbyt "wysublimowana" jak dla mnie.

    > A do 'dyskusji', jeśli bombardowanie każdego oponenta
    > wciąż jednym i tym samym argumentem, odmienianym przez
    > wszystkie przypadki, choć niezbyt trafionym, nazywasz dyskusją,
    > to Amra miał rację, czas już był najwyższy, aby ją zakończyć.

    Jeżeli 10 osób pisze podobnie, to oczywiście można odpowiedzieć jednej
    losowo wybranej, a reszcie wkleić linka. Jeżeli zaś kogoś nudzą
    powtarzające się odpowiedzi (na powtarzające się pytania), to jest jeden
    sposób - nie czytać. Nie wiem - może macie z Amrą przymus lektury
    każdego posta na pbb - ale to już naprawde nie moja wina ;-)

    > ps.
    > wybacz, nie pociągnę dalej tego wątku
    > i mam nadzieję, że przynajmniej w tym się zgadzamy.

    Oczywiście, że tak - zamierzam zastosować się do Twojej bezcennej rady
    Stasiu. Warto by było, żeby jej autor też to zrobił ;-)

  • 225. Data: 2004-06-20 18:34:27
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sun, 20 Jun 2004 18:41:53 +0200, w <4...@b...pl>, Glenn
    <g...@b...pl> napisał(-a):

    > To, że Ty zachowujesz sie irracjonalnie, to nie znaczy że wszyscy - w
    > psychologii to się nazywa projekcją.

    Ja się zachowuję irracjonalnie? O boska -- powiesz mi czemu, czy to znowu jedna
    z twoich "prafd objafionyh".

    > Dla mnie EOT. I racz się
    > powstrzymać przed czepianiem się mnie we wszystkich możliwych wątkach na
    > jakie natrafisz, bo właśnie lecisz do KF.

    Zieeew. Zupełnie mnie to nie interesuje.

  • 226. Data: 2004-06-20 18:59:16
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    Glenn wrote:

> [...]
    > sposób - nie czytać. Nie wiem - może macie z Amrą przymus lektury
    > każdego posta na pbb - ale to już  naprawde nie moja wina ;-)

    Jako że w wątku pojawiła się zpełnie nowa okoliczność,
    pozwolę sobie jeszcze raz odpowiedzieć :-)

    Nie mam przymusu lektury każdego postu na pbb, a na dodatek
    jestem pewien, że Ty również nie masz przymusu odpowiadania
    każdej z owych '10 osób' oddzielnie,
    a jeżeli przypadkiem podjęłaś takie zobowiązanie,
    to uroczyście Cię z niego zwalniam ;-P

    ps.
    reszty już nie roztrząsam,
    ale gdybyś kiedyś rzuciła jakimś przepisem, bądź regulaminem
    odnośnie ograniczeń długości parafrazy w stosunku do oryginału
    chętnie poczytam by na przyszłość takiego wykroczenia nie popełnić ;-P

  • 227. Data: 2004-06-21 12:26:45
    Od: "Sly" <s...@i...pl>

    > i tak nieraz aby zaplacic cos w serwisie np USA musze napisac Jaroslaw a
    nie
    > Jarosław.

    Witam
    Nieraz jest problem odwrotny, w nazwisku nie ma polskich znaków, dla
    przykładu możemy przyjąć, że delikwent nazywa się LAKA (tak podał we
    wniosku), ale pracownik banku chce go uszczęsliwić spolszczając nazwisko i w
    dokumentach wszędzie pisze ŁĄKA. W związku z czym jak przychodzi czas
    podpisania umowy zawsze są jakieś kłopoty, poprawianie umowy itp.
    Wiem jak to jest, bo sam mam nazwisko, które kończy się ...nski, a
    notorycznie zmieniane jest na ...ński.
    W związku z tym uważam, że nazwiska powinny być pisane zgodnie z oryginałem,
    bo różne cuda potem się dzieją.
    To chyba wszystko ;-)
    Pozdrawiam
    Sly

  • 228. Data: 2004-06-21 12:34:53
    Od: "Grzexs" <g...@u...to.go2.pl>

> [...]
    > jestem pewien, że Ty również nie masz przymusu odpowiadania
    > każdej z owych '10 osób' oddzielnie,
    > a jeżeli przypadkiem podjęłaś takie zobowiązanie,

    Nie kłóćcie się, wydrapcie sobie lepiej oczy.

    (cytat z: Erich Kästner, "Emil i detektywi", 1928)

    Grzexs

  • 229. Data: 2004-06-21 20:03:03
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Sly" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Wiem jak to jest, bo sam mam nazwisko, które kończy się ...nski, a
    > notorycznie zmieniane jest na ...ński.

    Widocznie dawno temu urzędnik się pomylił.
    Znałem człowieka, który w dzieciństwie nazywał się tatuś, ale dowód osobisty
    wydano mu na nazwisko tatuś i tak mu zostało:-)

  • 230. Data: 2004-06-21 20:50:20
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Nie kłóćcie się, wydrapcie sobie lepiej oczy.

    Nie Grzexś, to zupełnie nie o to chodzi :-)))
    ja tu się starałem oczy otwierać,
    co mi po adwersarzu z wydłubanymi oczami?;-P

    St.