  • 211. Data: 2004-06-18 23:59:05
    Temat: Re: nieprawidlowe nazwisko - final
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    news:castif$qcd$1@news.onet.pl...
    > Co na to ustawa i EIP mówiąca, że nie można wydać karty bez podpisania
    umowy
    > ;-))))) Najpierw umowa-później karta.

    Już pisałem, ale pewnie umnie - nazwy stron nie są treścią umowy. To raz.
    Dwa - ustawa o EIP nie wymaga, aby na karcie znajdowało się nazwisko
    posiadacza czy użytkownika, ale jedynie dane identyfikacyjne.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 212. Data: 2004-06-19 05:56:05
    Od: d...@p...onet.pl (Adam S.)

    No właśnie ze źródłami to jest pewien kłopot. Jedyne co wyszperałem to
    rozporządzenie min. spr.wew. i adm.
    i stosowny fragment

    2. Akt stanu cywilnego powinien być sporządzony starannie i czytelnie;
    pisownia poszczególnych wyrazów nie może budzić wątpliwości i powinna
    być zgodna z obowiązującą normą ortograficzną, z wyjątkiem pisowni
    nazwisk, która może uwzględniać również pisownię tradycyjną, używaną
    przez osobę noszącą określone nazwisko, z zastrzeżeniem § 4 ust. 1.

    ust1 jest tu nieistotny i dotyczy koncówek w stylu -ówna

    Ale to przeczyłoby chyba twojej tezie o konieczności stosowaniu
    wyłacznie polskich znaków przy nazwiskach /ciekawe co z imionami :)/
    pozd
    as

  • 213. Data: 2004-06-19 13:19:30
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "JaKi" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > zagraniczne. Od niedawna banki zaczely embosowac/drukowac polskie literki,
    > i tak nieraz aby zaplacic cos w serwisie np USA musze napisac Jaroslaw a
    nie
    > Jarosław.

    A ja mam wrażenie, że czasem przez polskie literki nie chce mi się karta
    autoryzować.

  • 214. Data: 2004-06-19 15:01:34
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    19 Jun 2004 07:56:05 +0200, w <003701c455c2$3508c4c0$600e1d53@xzy>,
    d...@p...onet.pl (Adam S.) napisał(-a):

> [...]
    >
    > Ale to przeczyłoby chyba twojej tezie o konieczności stosowaniu
    > wyłacznie polskich znaków przy nazwiskach /ciekawe co z imionami :)/

    Wręcz przeciwnie -- jest napisane wyraźnie "normę ortograficzną".
    Umlauty bynajmniej polskiej normy nie spełniają.

    Fragment "z wyjątkiem pisowni" dotyczy nazwisk typu Krók (zamiast Kruk) czy
    Krul (zamiast Król) - IMHO.

  • 215. Data: 2004-06-19 15:46:09
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On 18 Jun 2004 19:54:23 +0200, "S.T." <n...@p...onet.pl>
    wrote:

    >możesz podać producenta? (wypukłych)

    BZWBK - nie ma tej informacji
    Lukas - Austria Card
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 216. Data: 2004-06-19 15:49:44
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości

    > A ja mam wrażenie, że czasem przez polskie literki nie chce mi się karta
    > autoryzować.

    Ja wlasnie mam takie wrazenie po tym jak Inteligo zaczelo wydawac karty z
    polskimi literkami. Pierwsza karte mialem Jaroslaw i smigala az milo na
    wszytskich serwisach, teraz juz nie jest tak kolorowo.

    --
    JaKi

  • 217. Data: 2004-06-19 17:12:13
    Od: "Dawid Świtała" <n...@W...com>

    [ciach]

    > Może respektowanie umowy? Jeżeli umowę podpisał Michał Macierzyński, to na
    > karcie nie ma prawa pojawic się Michał Macierz ;-))))

    Niekoniecznie ..zwróć uwagę że podpis pod umową to jedno ale jeszcze jest
    pole
    "Imię i Nazwisko zamieszczone na karcie". skoro embosery przewidują 21 do 26
    znaków to nie da rady inaczej :)

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Dawidek

  • 218. Data: 2004-06-19 18:39:21
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Masz coś ku**a do mBanku? ;-) A żebyś się nie zdziwił. :) W chwili
    > odpoczynku w czytaniu tego wątku z ciekawości zacząłem oglądać karty
    > płatnicze jakie mam. No i na karcie mBanku oraz VWBanku mam polskie
    > znaki: ó oraz ż. Także na karcie PeKaO SA mojej rodzicielki są polskie
    > znaki narodowe. Na 1 karcie nie mam napisu z użyciem polskich liter.

    Kolega Popławski "musi" korzystać z usług mbanku, bo ma tam lokatę
    antybelkową. A że go to bardzo denerwuje (przymus korzystania a nie lokata
    ;-))) to z tych nerwów biedaczek nie był w stanie przeczytac, czy na
    delfinie ma "Popławski" czy "Poplawski". Miej trochę zrozumienia dla
    człowieka w sytuacji przymusu ;-)))

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 219. Data: 2004-06-19 20:32:20
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > BZWBK - nie ma tej informacji
    > Lukas - Austria Card

    No to przynajmniej w połowie pasuje do mojej teorii,
    że na kartach Austria Card nie ma PLiter.

  • 220. Data: 2004-06-19 21:51:28
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    Glenn napisała:

    > Chamstwem można wszystkie dyskusje skończyć jak widać.

    Chamstwem??? Czyżbyś miała monopol na tego typu sformułowania?
    Ja tylko sparafrazowałem Twoje słowa, nie użyłem ich dosłownie,
    gdybym napisał dokładnie:
    "Jak też ten Twój biedny chłopak/mąż/konkuben z Tobą wytrzymuje"
    nie omieszkałbym użyć cydzysłowu,
    ba, jeśli sobie życzysz, nawet źródło
    podałbym w przypisach ;-PPP
    Więc jak, rościsz sobie prawa autorskie,
    czy raczej wyszła na wierzch mentalność Kalego
    i 'wysublimowany dowcip' stał się 'chamstwem' zmieniwszy autora?

    A do 'dyskusji', jeśli bombardowanie każdego oponenta
    wciąż jednym i tym samym argumentem, odmienianym przez
    wszystkie przypadki, choć niezbyt trafionym, nazywasz dyskusją,
    to Amra miał rację, czas już był najwyższy, aby ją zakończyć.

    pzdr, St.

    ps.
    wybacz, nie pociągnę dalej tego wątku
    i mam nadzieję, że przynajmniej w tym się zgadzamy.