  • 1. Data: 2003-08-05 14:08:37
    Temat: multibank-kredyt mieszkaniowy
    Od: "ika" <i...@o...pl>

    Doradca Expandera namawia nas na kredyt mieszkaniowy w Multibanku w CHF
    Ja osobiscie dotychczas myslalam o kredycie w PLN w Kredyt Banku.
    No i nie wiem - decyzje musimy podjac juz.
    Pomozecie? :-)

    ika

  • 2. Data: 2003-08-05 14:55:03
    Temat: Re: multibank-kredyt mieszkaniowy
    Od: "" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > Ja osobiscie dotychczas myslalam o kredycie w PLN w Kredyt Banku.
    > No i nie wiem - decyzje musimy podjac juz.

    Decyzję musisz podjąć sama ponieważ jest dużo elementów niepewności co do kursu
    CHF. Porównaj warunki oferowane przez KB:

    (1) oprocentowanie WIBOR3M+marża; marża =1% (przy wkładzie własnym powyżej 40%)
    oraz marża=1,5% (przy wkładzie poniżej 40% ale nie mniej niż 5%), co na miesiąc
    sierpień daje odpowiednio 6,27% oraz 6,77% (WIBOR3M=5,27%); w następnym
    miesiącach z dużym prawdopodobieństwem należy oczekiwać iż WIBOR3M spadnie
    poniżej 5%.
    (2) prowizja 0,9%
    (3) brak opłat za wcześniejszą spłatę
    (4) do czasu wpisu do hipoteki dodatkowa opłata w wysokości 0,07%/miesięcznie

    z warunkami oferowanymi w CHF w Multi.

    Weż pod uwagę, że już na samym początku kwota Twojego kredytu (w PLN) ulegnie
    zwiększeniu. Kredyt dostaniesz po kursie kupna a będziesz go spłacać po kursie
    sprzedaży (większym o kilka procent od kursu kupna). Następnie przy wzroście
    kursu sprzedaży (bardzo duże prawdopodobieństwo) rzeczywiste oprocentowanie
    będzie wzrastało. Parę miesięcy temu podawałem konkretny przykład, w którym
    kredytobiorca biorąc rok temu kredyt w CHF, mimo rocznych spłat, nie zmniejszył
    pożyczonego kapitału (w PLN) a nawet go zwiększył - był to właśnie efekt
    wzrostu kursu sprzedaży.

    Ja osobiscie biorąc kredyt na koniec poprzedniego roku zrezygnowałem z oferty w
    CHF (choć była ona jeszcze bardziej atrakcyjna w stosunku do oferty KB w PLN).
    Czy zrobiłem dobrze? Na razie tak ponieważ WIBOR3M spadł bardzo istotnie i mogę
    spać spokojnie nie analizując kursów sprzedaży CHF. Decyzja nalezy do Ciebie.
    Tensor1

    PS. To że Doradca Expandera namawia Was na kredyt mieszkaniowy w Multibanku w
    CHF jest oczywiste - dostaje z tego prowizję. Jeszcze jedna ciekawostka:
    warunki kredytu w PLN w Multibanku są znacznie gorsze niż w KB i odwrotnie
    warunki kredytu w CHF w KB są znacznie gorsze niż w Multi.

  • 3. Data: 2003-08-05 15:59:23
    Od: Andrzej Bagiński <a...@c...idk.com.pl>

    t...@p...onet.pl wrote:

    > Decyzję musisz podjąć sama ponieważ jest dużo elementów niepewności co
    > do kursu CHF. Porównaj warunki oferowane przez KB:
    >
    > (2) prowizja 0,9%

    A po jakim "magicznym" hasle bank bierze tylko 0,9%?
    Wlasnie gadam z KK o kredycie EKSTRALOKUM i 1,5% na wstepie mi zaproponowali
    z sugestia ze moze zejda do 1,2.

    Andrzej
    --
    IDK S.C. | e-mail: A...@i...com.pl
    ----------------------|-----------------------------

  • 4. Data: 2003-08-05 20:47:33
    Od: "" <t...@p...onet.pl>

    > A po jakim "magicznym" hasle bank bierze tylko 0,9%?
    > Wlasnie gadam z KK o kredycie EKSTRALOKUM i 1,5% na wstepie mi zaproponowali
    > z sugestia ze moze zejda do 1,2.
    > Andrzej

    Zmień Oddział. Niektóre są bardzo pazerne. Albo postaw sprawę na ostrzu noża:
    albo 0,9% albo idę do PKOBP. W zdecydowanej większości to skutkuje jeżeli Twój
    wkład własny jest >= 20%. Nie korzystaj nigdy z pośredników. Rozmawiaj tylko z
    konsultantem ds sprzedaży z Oddziału. Tensor1.

  • 5. Data: 2003-08-06 07:33:05
    Od: "Marcin W." <m...@i...pl>

> [...]
    tylko z
    > konsultantem ds sprzedaży z Oddziału. Tensor1.

    Zaproponowano mi prowizję w wysokości 1,2% bez możliwości jej zmniejszenia,
    ponieważ nie posiadam ROR-u w KB. Gdybym wcześniej posiadał konto to wtedy
    zapłaciłbym prowizję 0,9%. Więc pewnie nie ma możliwości jej zmniejszenia w
    takim wypadku.

    Marcin

  • 6. Data: 2003-08-06 09:26:40
    Od: "Wojtek" <w...@g...pl>

    mi zaproponowali z marszu 1%, mimo, że nie jestem ich klientem ,
    na co powiedziałem, że w momencie jak zamierzam wziąść u nich kredyt to już
    będę i oczekuje prowizji 0,9%
    jako argument, podałem, że będę wartościowym Klientem i to im powinno
    zależeć, żebym przy okazji kredytu hipotecznego zaczął używać też innych
    produktów
    pzdr. w.

  • 7. Data: 2003-08-06 09:28:12
    Od: "Wojtek" <w...@g...pl>

> [...]
    > miesiącach z dużym prawdopodobieństwem należy oczekiwać iż WIBOR3M spadnie

    z dużym prawdopodobieństwem to do końca roku spadnie, ale z równie dużym
    raczej na granicy 5%

  • 8. Data: 2003-08-06 10:35:01
    Od: "" <t...@p...onet.pl>

    > 40%)
    > miesiąc
    >
    > z dużym prawdopodobieństwem to do końca roku spadnie, ale z równie dużym
    > raczej na granicy 5%

    Nie chce mi się wierzyć, że RPP do końca roku nie obnizy stóp co najmniej dwa-
    trzy razy. To zaś spowoduje zmniejszenie WIBORu dobrze poniżej 5%. Jak będzie
    naprawdę zobaczymy ale gdybym Cię znał osobiscie to chętnie założył bym się o
    zgrzewkę (24 sztuki) piwa. Tensor1

  • 9. Data: 2003-08-06 10:44:01
    Od: "" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > zapłaciłbym prowizję 0,9%. Więc pewnie nie ma możliwości jej zmniejszenia w

    Nie ma to znaczenia. Ale ROR pewnie będziesz musiał u nich założyć. Nie jest
    taki zły: oprocentowanie nie zerowe oraz możliwość bezpłatnych przelewów przez
    Internet. Nie poddawaj się bez walki i rób tak jak Ci wcześniej pisałem. Jak
    zabaczą, że jesteś zdecydowany iść do innego banku to ustąpią. Zależy im na
    wyrobieniu planu a prowizja 0,9% jest jak najbardziej dopszczalna przez ich
    Centralę.Tylko samobójca wypuścił by takiego klienta do innego banku.
    Jeżeli konsultant ds sprzedaży nie będzie chciał, to idż do Z-cy Dyrektora
    Oddziału (jemu podlegają kredyty mieszkaniowe dla klientów indywidualnych)
    Życzliwy Tensor1.

  • 10. Data: 2003-08-06 12:32:40
    Od: "darekmysliwiec.biz" <d...@o...pl>

> [...]
    będzie
    > naprawdę zobaczymy ale gdybym Cię znał osobiscie to chętnie założył bym

    Jakbyś posłuchał ostatnich wypowiedzi Balcerowicza to nie byłbys tak pewny
    tego.Na stopy procentowe zaczyna znacząco wpływać deficyt budżetowy i plan
    budżetu na przyszły rok - nie wygląda to zbyt wesoło i nie dziwią mnie
    pesymistyczne wypowiedzi Leszka B.

    Dariusz Myśliwiec

    E-mail: d...@d...biz
    WWW: http://www.darekmysliwiec.biz/