  • 1. Data: 2006-05-05 13:21:54
    Temat: mieszkanie bez księgi wieczystej a kredyt
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Znalazłem mieszkanie w dosyć dziwnej sytuacji - mieszkanie jest niecały rok po
    odebraniu od developera, ale dopiero teraz właściciel będzie podpisywał akt
    notarialny, a więc mieszkanie to nie ma księgi wieczystej i będzie dopiero
    zakładana.

    Czy można oczekiwać problemów z udzieleniem kredytu na kupno takiego
    mieszkania? Czy w kilka tygodni po akcie notarialnym pomiędzy developerem a
    właścicielem może dojść do podpisania kolejnego aktu notarialnego pomiędzy
    właścicielem a mną? O ile wiem założenie księgi wieczystej trwa trochę dłużej,
    czy to znaczy, że od razu po jej założeniu ja będę w niej właścicielem
    mieszkania?

    Mój pośrednik kontaktował się z osobą obsługującą mnie w mBanku i podobno nie
    będzie problemów z udzieleniem kredytu...

    Czy taka sytuacja nie może być sposobem na oszustwo, np. sprzedanie tego samego
    mieszkania kilku osobom, lub sprzedania mieszkania, do którego nie ma się praw
    własności? Jakich dokumentów powinienem zażądać?

    Czy można liczyć na to, że analitycy banku sprawdzą, czy wszystko jest w
    porządku z tą nieruchomością? Na kogo poza pośrednikiem i notariuszem można
    liczyć?

    --
    Free Software - find interesting programs and change them
    NetHack - meet interesting creatures, kill them and eat their bodies

  • 2. Data: 2006-05-05 19:37:56
    Temat: Re: mieszkanie bez księgi wieczystej a kredyt
    Od: "Kasia" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek Popławski" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > akt
    > notarialny, a więc mieszkanie to nie ma księgi wieczystej i będzie dopiero

    To nie jest dziwna sytuacja - to jest normalna sytuacja ... to trochę trwa .

> [...]
    > dłużej,
    > czy to znaczy, że od razu po jej założeniu ja będę w niej właścicielem

    Co do podpisywania aktów notarialnych - to mozna je podpisywac w odległości
    kilku dni nawet - byle poprzedni notariusz zdążył zgłosić do sądu wpis do
    księgi.
    W księdze wieczystej są wszystkie zgłaszan kolejno wpisy - czyli będziesz
    drugim właścicelem - co nie zmienia faktu, że poczekasz ok. pół roku na
    wypis z księgi w której zobaczysz swoje nazwisko - kolejki w sądzie ...

    > Mój pośrednik kontaktował się z osobą obsługującą mnie w mBanku i podobno
    > nie
    > będzie problemów z udzieleniem kredytu...

    Nie powinno być - banki wiedzą, że sądy działają b. opieszale

> [...]
    > praw
    > własności? Jakich dokumentów powinienem zażądać?

    Nie - prosisz o zaświadczenie od dewelopera kto ma prawa do lokalu, od
    właściclela też, ew. z sądu prosisz o wgląd do wpisów oczekujących (tzn tych
    których nie ma jeszcze w księdze i czekają w kolejce na wpis) ale to dopiero
    jak poprzedni właściciel podpisze akt notarialny

    > Czy można liczyć na to, że analitycy banku sprawdzą, czy wszystko jest w
    > porządku z tą nieruchomością? Na kogo poza pośrednikiem i notariuszem
    > można
    > liczyć?

    Mozna liczyć na siebie i najbardziej na poleconego notariusza

    Powodzenia
    Kasia

  • 3. Data: 2006-05-06 10:19:36
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    my newsreader told me that Kasia wrote:
> [...]
    > których nie ma jeszcze w księdze i czekają w kolejce na wpis) ale to dopiero
    > jak poprzedni właściciel podpisze akt notarialny

    W jaki sposób mogę zdobyć tę informację od developera? Chodzi mi o to, że
    przecież telefonicznie każdemu chyba czegoś takiego nie podają?

    A na taką informację z sądu nie czeka się? Bo jeśli na wpis czeka się parę
    miesięcy to dlaczego odczyt jest szybki? :)

    > Mozna liczyć na siebie i najbardziej na poleconego notariusza

    Dzięki za odpowiedzi.

  • 4. Data: 2006-05-06 12:07:47
    Od: Bohdan 'Nexus' Horst <n...@i...pl>

    Kasia <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    > drugim właścicelem - co nie zmienia faktu, że poczekasz ok. pół roku na
    > wypis z księgi w której zobaczysz swoje nazwisko - kolejki w sądzie ...

    pół roku?

    zakładałem w tym roku księge na swoje mieszkanie (własność spółdzielcza):

    pisma złożyłem pierwszego
    wezwanie do uiszczenia opłaty przyszło dziewiątego
    wpis został dokonany piętnastego
    wypis z księgi wieczystej dostałem do domu po dwudziestym

    wszystko trwało prawie dokładnie trzy tygodnie

    teraz pewnie będzie nieco dłużej, ale chyba nie aż tak ?

    pozdrawiam

    --
    Bohdan 'Nexus' Horst

  • 5. Data: 2006-05-06 12:54:30
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > akt
    > notarialny, a więc mieszkanie to nie ma księgi wieczystej i będzie dopiero

    dowiedz się dlaczego to tak długo trwa
    jeśli byłoby wszystko OK z ziemią i odbiorem budynku, to i akt notarialny
    byłby i księga byłaby
    jak nie ma aktu notarialnego, to ryzyko jest spore

  • 6. Data: 2006-05-06 23:50:09
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    my newsreader told me that Robert Wicik wrote:
    > jak nie ma aktu notarialnego, to ryzyko jest spore

    W momencie gdy ja będę kupował (a nawet podpisywał umowę przedwstępną) akt
    notarialny oczywiście już będzie.

    Dowiedziałem się na razie tyle, że cały budynek nie ma jeszcze księgi
    wieczystej, więc sprawa się trochę wyjaśniła.

  • 7. Data: 2006-05-07 08:48:23
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Dowiedziałem się na razie tyle, że cały budynek nie ma jeszcze księgi
    > wieczystej, więc sprawa się trochę wyjaśniła.

    A to jest na bank bzdura, bo po pierwsze budynek nie ma księgi wieczystej, a
    po drugie działka na której stoi budynek musi miec księgę wieczystą i
    budynek jest tam uregulowany.

  • 8. Data: 2006-05-07 10:38:53
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    my newsreader told me that Boombastic wrote:
    > A to jest na bank bzdura, bo po pierwsze budynek nie ma księgi wieczystej, a
    > po drugie działka na której stoi budynek musi miec księgę wieczystą i
    > budynek jest tam uregulowany.

    Co jest bzdurą?
    Dowiedziałem się od kogoś, kto tam mieszka, że wszystkie mieszkania z bloku
    będą miały wpis do księgi wieczystej razem, czytałem gdzieś, że tak się robi z
    nowymi blokami.

  • 9. Data: 2006-05-07 12:37:52
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > bloku
    > będą miały wpis do księgi wieczystej razem, czytałem gdzieś, że tak się

    To są księgi na lokale, a nie na budynek.

  • 10. Data: 2006-05-07 15:22:19
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    my newsreader told me that Boombastic wrote:
    > To są księgi na lokale, a nie na budynek.

    Chodziło mi o księgi na mieszkania, może źle się wyraziłem.