    From: Jacek Popławski <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: mieszkanie bez księgi wieczystej a kredyt
    Date: Fri, 5 May 2006 13:21:54 +0000 (UTC)

    Znalazłem mieszkanie w dosyć dziwnej sytuacji - mieszkanie jest niecały rok po
    odebraniu od developera, ale dopiero teraz właściciel będzie podpisywał akt
    notarialny, a więc mieszkanie to nie ma księgi wieczystej i będzie dopiero
    zakładana.

    Czy można oczekiwać problemów z udzieleniem kredytu na kupno takiego
    mieszkania? Czy w kilka tygodni po akcie notarialnym pomiędzy developerem a
    właścicielem może dojść do podpisania kolejnego aktu notarialnego pomiędzy
    właścicielem a mną? O ile wiem założenie księgi wieczystej trwa trochę dłużej,
    czy to znaczy, że od razu po jej założeniu ja będę w niej właścicielem
    mieszkania?

    Mój pośrednik kontaktował się z osobą obsługującą mnie w mBanku i podobno nie
    będzie problemów z udzieleniem kredytu...

    Czy taka sytuacja nie może być sposobem na oszustwo, np. sprzedanie tego samego
    mieszkania kilku osobom, lub sprzedania mieszkania, do którego nie ma się praw
    własności? Jakich dokumentów powinienem zażądać?

    Czy można liczyć na to, że analitycy banku sprawdzą, czy wszystko jest w
    porządku z tą nieruchomością? Na kogo poza pośrednikiem i notariuszem można
    liczyć?

    --
    Free Software - find interesting programs and change them
    NetHack - meet interesting creatures, kill them and eat their bodies