  • 11. Data: 2008-03-18 08:20:18
    Temat: Re: mbank- przy logowaniu hasła jednorazowe - zdarzyło si
    Od: Krystek <s...@k...eu.org>

    Krystek pisze:

    > To wg Ciebie g... wiele razy uratowało mi w pracy zasyfione kompy, gdy
    > "inteligentni inaczej" użytkownicy zapuścili na nich masę trojanów. A Ty
    > pewnie byś proponował format partycji z systemem co?
    >
    > Tak swoją drogą to niedawno odpisywałem w Usenecie jednej osobie jak
    > skutecznie pozbyć się szkodników i jak się przed nimi ustrzec w
    > przyszłości - http://42.pl/gg/fr2tn6$jsi$...@n...news.neostrada.
    pl

    A o ComboFix więcej tutaj -
    http://www.searchengines.pl/index.php?showtopic=8630
    6&st=0&p=395642&#entry395642

    K.

  • 12. Data: 2008-03-18 20:00:22
    Od: Krystek <s...@k...eu.org>

    Krystek pisze:

    > To wg Ciebie g... wiele razy uratowało mi w pracy zasyfione kompy, gdy
    > "inteligentni inaczej" użytkownicy zapuścili na nich masę trojanów. A Ty
    > pewnie byś proponował format partycji z systemem co?

    A jak już się uczepiłem i rzuciłem tekst o formatowaniu partycji, to
    żeby wyczerpać temat w tej kwestii dodam, że wcale nie trzeba formatować
    partycji z systemem, żeby ponownie zainstalować system operacyjny. Jeśli
    używamy rodziny Windows XP to jest możliwość nadpisania systemu bez
    utraty wcześniej zainstalowanych programów. Można to zrobić korzystając
    z instalacyjnej płyty CD. Więcej o tym jak to zrobić i (u)ratować system
    - tutaj http://www.searchengines.pl/index.php?showtopic=1427
    0

    K.

  • 13. Data: 2008-03-18 20:14:31
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Krystek wrote:

    > Jeśli
    > używamy rodziny Windows XP to jest możliwość nadpisania systemu bez
    > utraty wcześniej zainstalowanych programów.

    i trojanow

  • 14. Data: 2008-03-18 22:50:35
    Od: Krystek <s...@k...eu.org>

    MarcinF pisze:

    > i trojanow

    Trojany to się najpierw antywirusem (np. HouseCall czy Bitdefender)
    usuwa, albo ComboFixem. A jak ktoś się boi, że mu coś ComboFix namiesza
    w systemie to może po jego użyciu zrobić reinstalkę. A wirusy to się
    zachowują jak ktoś ma włączone przywracanie systemu. Wiele razy przy
    skanowaniu antywirusem różnych komputerów skaner znajdował zarażone
    pliki w kopii systemu do przywracania na dysku. Prawda, ze niektóre
    wirusy są ciężkie do usunięcia, ale nie przesadzajmy. Da się je usunąć.

    K.

  • 15. Data: 2008-03-18 23:34:22
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Krystek wrote:

    > Prawda, ze niektóre
    > wirusy są ciężkie do usunięcia, ale nie przesadzajmy. Da się je usunąć.

    wszystko sie da, tylko trzeba sie zastanowic czy warto poswiecac
    czas przekopujac system i dostac w efekcie nadzieje, czy moze lepiej
    zalatwic to szybko i pewnie instalujac system na czysty dysk,
    a jeszcze lepiej przywracajac obraz czystego systemu z backupu

  • 16. Data: 2008-03-20 21:17:38
    Od: "EKRA" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > przegladarce, zaslaniajac wlasciwa zawartosc okna.
    > Dlatego tez adres w oknie jest 100% poprawny, klodeczka i certyfikaty
    > rowniez.
    >
    > Rozwiazaniem jest Combofix. Wpisz w googla, sciagnij i uruchom.
    > Podziala, pomieli i usunie wszystkie mozliwe gowna. 100% skuteczne.
    >
    > Swoja droga gdybys zamiast zadawac to pytanie zapytala sie archiwum grupy
    > raz dwa znalazlabys odpowiedz. Bo ja tak wlasnie wyszukalem ta info.
    >
    > Swoja droga, wedlug info z netu ten trojan potrafi robic za screen grabber
    > keylogger a wszystko wysyla na jakies adresy email w domenie china.com.

    To prawda problem jest na moim kompie.
    Mam chyba jakąś najnowszą wersję trojana ponieważ skanowałam kompa prawie
    wszystkimi proponowanymi przez Was programami -od Kaspersky do Bitdefendera
    łącznie z Combofix.
    Bez skutku. Sprawdziłam ,że po zalogowaniu się do inteligo też jestem
    proszona o podanie 5 niewykorzystanych haseł jednorazowych.
    Myślę, że pozostał mi tylko FORMAT.
    Przeczytałam przed chwilą,że ataki tego typu na konta bankowe wzrosły w
    porównaniu z ub. rokiem o ponad 400 %.

    Dziękuję wszystkim za info.
    Aha - byłam ciekawa jak zachowa się Call Center w mbanku i inteligo na
    zgłoszenie powyższego faktu. Otóż mbank - to nie ich problem, wiedza mlinki
    na temat problemu mniej niż podstawowa ( nie wiedziała co to trojan) i w
    bliżej nieokreślonym terminie się ze mną skontaktują. W inteligo można było
    dłużej na ten temat porozmawić - dostałam listę programów skanujących , ale
    doradzają jednak Format.

    Co do Twojej uwagi na temat braku mojej inwencji w szukaniu rozwiązania
    problemu (niestety nie jest to miła uwaga pod moim adresem)- cóż powiem ,
    że ze 3 razy zapuściłam na grupie "znajdż", ale byś może były to niewłaściwe
    hasła podane do wyszukiwania - nie znalazłam. Inna sprawa, że nie codzień
    dowiadujesz się ,że jesteś obiektem ataku ( a było już przed północą) - to
    chciałbyś jak najszybciej na różne sposoby znaleźć rozwiązanie.
    Poza tym jestem czytelnikiem grupy pl.biznesbanki prawie od początku jej
    istnienia i wydawało mi się, że było jeśli temat to poruszano to w sposób
    ogólnikowy. Być może przegapiłam.

    EWA

  • 17. Data: 2008-03-20 21:24:19
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 20 Mar, 22:17, "EKRA" <l...@p...onet.pl> wrote:
    >  >
    >
    > Myślę, że pozostał mi tylko FORMAT.

    Naprawde warto zainteresowac sie Linuxem Live.

    Startujesz zplytki w stacji i o ile nie masz jakiegos trudnego
    polaczenia z internetem, to system sam konfiguruje siec przy
    ladowaniu.
    Po pracy na kontach - jesli nie chcesz dalej przegladac bezpiecznie
    internetu, zamykasz system, sklada sie, wyjmujesz plytke i uruchamiasz
    windowsa z dysku.

    W Empiku pelno gazet z zalaczonymi dystrybucjami tego typu. Najlepiej
    pytac o Knoppixa.

  • 18. Data: 2008-03-20 22:35:50
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "EKRA" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Bez skutku. Sprawdziłam ,że po zalogowaniu się do inteligo też jestem
    > proszona o podanie 5 niewykorzystanych haseł jednorazowych.

    Spróbuj jeszcze Spyware Doctor.
    http://www.pctools.com/spyware-doctor

    U mnie zadziałało na to, czego ani MKS, ani Panda, ani Norton, ani Windows
    OneCare nie umiały wykryć i/lub usunąć.

  • 19. Data: 2008-03-20 23:51:44
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    krzysztofsf napisał(a):
> [...]
    > windowsa z dysku.
    >
    > W Empiku pelno gazet z zalaczonymi dystrybucjami tego typu. Najlepiej

    pytanie laika (używam komputera, nie znam się głębiej na Windowsie ani
    na Linuksie): jaką mogę mieć pewność, że taka płytka z "Linux Live" nie
    jest odpowiednio spreparowana, i po uruchomieniu, połączeniu z
    internetem, nie przekazuje gdzieś w świat wszystkiego, co wystukam na
    klawiaturze?

    andy_nek

  • 20. Data: 2008-03-21 03:16:34
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "kashmiri" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:fruop3$7en$1@news.interia.pl...

> [...]
    > http://www.pctools.com/spyware-doctor
    >
    > U mnie zadziałało na to, czego ani MKS, ani Panda, ani Norton, ani Windows

    Próbowałem Ci podesłać dodatkowe info (klucze itd) na skrzynkę, ale masz
    przepełnioną.
    k.