    From: "EKRA" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mbank- przy logowaniu hasła jednorazowe - zdarzyło si
    Date: Thu, 20 Mar 2008 22:17:38 +0100

    > Problem jest na twoim kompie a nie w mbanku.
    > Co lepsze - wejdz na www.inteligo.pl i www.pkointeligo.pl - sproboj sie
    > zalogowac (wpisz dowolne login i haslo) i tez zobaczysz to pytanie o 5
    hasel
    > jednorazowych.
    >
    > To taki trojan ktory po wejsciu na strone banku podrzuca warstwe w
    > przegladarce, zaslaniajac wlasciwa zawartosc okna.
    > Dlatego tez adres w oknie jest 100% poprawny, klodeczka i certyfikaty
    > rowniez.
    >
    > Rozwiazaniem jest Combofix. Wpisz w googla, sciagnij i uruchom.
> [...]

    To prawda problem jest na moim kompie.
    Mam chyba jakąś najnowszą wersję trojana ponieważ skanowałam kompa prawie
    wszystkimi proponowanymi przez Was programami -od Kaspersky do Bitdefendera
    łącznie z Combofix.
    Bez skutku. Sprawdziłam ,że po zalogowaniu się do inteligo też jestem
    proszona o podanie 5 niewykorzystanych haseł jednorazowych.
    Myślę, że pozostał mi tylko FORMAT.
    Przeczytałam przed chwilą,że ataki tego typu na konta bankowe wzrosły w
    porównaniu z ub. rokiem o ponad 400 %.

    Dziękuję wszystkim za info.
    Aha - byłam ciekawa jak zachowa się Call Center w mbanku i inteligo na
    zgłoszenie powyższego faktu. Otóż mbank - to nie ich problem, wiedza mlinki
    na temat problemu mniej niż podstawowa ( nie wiedziała co to trojan) i w
    bliżej nieokreślonym terminie się ze mną skontaktują. W inteligo można było
    dłużej na ten temat porozmawić - dostałam listę programów skanujących , ale
    doradzają jednak Format.

    Co do Twojej uwagi na temat braku mojej inwencji w szukaniu rozwiązania
    problemu (niestety nie jest to miła uwaga pod moim adresem)- cóż powiem ,
    że ze 3 razy zapuściłam na grupie "znajdż", ale byś może były to niewłaściwe
    hasła podane do wyszukiwania - nie znalazłam. Inna sprawa, że nie codzień
    dowiadujesz się ,że jesteś obiektem ataku ( a było już przed północą) - to
    chciałbyś jak najszybciej na różne sposoby znaleźć rozwiązanie.
    Poza tym jestem czytelnikiem grupy pl.biznesbanki prawie od początku jej
    istnienia i wydawało mi się, że było jeśli temat to poruszano to w sposób
    ogólnikowy. Być może przegapiłam.

    EWA