  • 21. Data: 2008-03-21 07:45:04
    Temat: Re: mbank- przy logowaniu hasła jednorazowe - zdarzyło si
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mar 21, 12:51 am, Andrzej Kłos <a...@w...pl> wrote:

    > pytanie laika (używam komputera, nie znam się głębiej na Windowsie ani
    > na Linuksie): jaką mogę mieć pewność, że taka płytka z "Linux Live" nie
    > jest odpowiednio spreparowana, i po uruchomieniu, połączeniu z

    ufasz źródłu.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 22. Data: 2008-03-21 08:09:01
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 21 Mar, 00:51, Andrzej Kłos <a...@w...pl> wrote:

> [...]
    > jest odpowiednio spreparowana, i po uruchomieniu, połączeniu z
    > internetem, nie przekazuje gdzieś w świat wszystkiego, co wystukam na

    Cala dystrybucja spreparowana jako jeden wielki spyware?
    To jest kod otwarty - takie zachowanie zostaloby blyskawicznie
    wychwycone przez programujacych linuxowcow, a autor nie mailby szans
    pozostac anonimowy bo bardzo latwo mozna ustalic gdzie i kiedy
    dokonano takiej przerobki.
    Zreszta takie zachowanie wymagaloby ingerenjci w wiele programow z
    dystrybucji. Watpie, by ktos o wiedzy umozliwiajacej cos takiego
    poswiecilby czas i wysilek, zeby wykorzystac to na zmanipulowanie
    jednej wersji zalaczonej do jednego czasopisma, ktora wykorzysta moze
    tysiac osob, a za miesiac pozostanie 100 korzystajacych (z czego 5-u
    akurat korzysta z uslug bankowych) - bo reszta przejdzie na inne
    dystrybucje, lub skorzysta z tego samego distro ale wyzszej wersji
    sciagnietego z serwera lub przy innym czasopismie.

  • 23. Data: 2008-05-21 10:50:21
    Od: "Marcin Z." <m...@s...home.pl>

    Użytkownik "darnok" napisał w wiadomości

> [...]
    > przegladarce, zaslaniajac wlasciwa zawartosc okna.
    > Dlatego tez adres w oknie jest 100% poprawny, klodeczka i certyfikaty
    > rowniez.
    > Rozwiazaniem jest Combofix. Wpisz w googla, sciagnij i uruchom.
    > Podziala, pomieli i usunie wszystkie mozliwe gowna. 100% skuteczne.
    > Swoja droga gdybys zamiast zadawac to pytanie zapytala sie archiwum grupy
    > to raz dwa znalazlabys odpowiedz. Bo ja tak wlasnie wyszukalem ta info.
    > Swoja droga, wedlug info z netu ten trojan potrafi robic za screen grabber
    > i keylogger a wszystko wysyla na jakies adresy email w domenie china.com.

    Wiem, że temat już został przegadany, ale nie chcę zakładać nowego wątku.
    Powiem krótko: od 20 kwietnia u mnie jest to samo co u EKRY. Radzę sobie
    korzystając z Mozilli.
    W związku z tym mam 2 ptyania:
    Pyt. 1 do EKRY : jak sobie poradziłaś i mam nadzieję, że nie odpowiesz:
    FORMAT
    Pyt. 2 do danroka : jak się nazywa ten wirus, bo napisałeś dużo szczegółów
    nt. jego zachowania ale zabrakło nazwy...

    Dzięki i pozdrawiam. A może jeszcze ktoś miał takie kwiatki na kompie? Jak
    sobie poradził?

    Marcin Z.

  • 24. Data: 2008-05-21 15:39:10
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:g10qfd$e6q$1@zeus.man.szczecin.pl, *Marcin Z.* wrote:
> [...]
    > Pyt. 2 do danroka : jak się nazywa ten wirus, bo napisałeś dużo
    > szczegółów nt. jego zachowania ale zabrakło nazwy...

    Nie odkopuje sie takich starych watkow.
    1. napisalem co zrobic - uzyc Combofix. Dziala bezblednie.
    2. nie napisalem bo nie pamietalem, nazwa nie jest az tak istotna. Mialem to
    kilka miesicy wczesniej wiec pamietalem o co chodzi a nazwy nie pamietam.
    Wtedy ja wygooglalem majac przed soba to jak wyglada.

    Pogooglalem teraz i znalazlem:
    tak wyglada w mbanku
    http://img164.imageshack.us/my.php?image=mbankmicros
    oftinterneteuk7.jpg

    u mnie sie chyba tylko PHP nie wysypywalo na poczatku.

    Tu jest opis. pogooglaj nazwy jak ci na niej tak strasznie zalezy.

    http://www.searchengines.pl/Falszywe-wejscie-do-bank
    u-t92341.html

    te pliki musi ci combofix pokasowac

    C:\WINDOWS\w.exe
    C:\Program Files\Common Files\microsoft shared\web folders\ibm00001.dll
    C:\Program Files\Common Files\microsoft shared\web folders\ibm00002.dll

    Reczne kasowanie nic nie daje - odtwarzaja sie z innego miejsca. Jak
    przestana powstawac po kazdym restarcie, znaczy problem zazegnany, strona
    mbanku i innych bankow nie powinna byc podmieniana.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."