  • 1. Data: 2008-03-17 19:45:42
    Temat: rachunek w USD lub karta do rachunku PLN rozliczana w USD
    Od: "Przemek" <p...@p...fm>

    Witam,
    Pytanie jak w temacie. Potrzebuje otworzyc rachunek w dolarach + karta
    platnicza rozliczana w dolarach do tego rachunku lub rachunek w zlotowkach +
    karta rozliczana w USD.
    Jesli chodzi o ta druga opcje to wiem ze jest taka mozliwosc w ING - konto z
    lwem + visa w usd.
    Moze znacie inne banki, ktore rowniez oferuja vise w usd?
    Jednak najchetniej zalozylbym rachunek w usd + karta w usd... jakies
    wskazowki, podpowiedzi - ktory bank ma takie konto w ofercie?

    karta w usd bedzie mi potrzebna do platnosci poza europa w czasie wyjazdu
    ok. 3 tyg.

    pozdrawiam,
    Przemek

  • 2. Data: 2008-03-17 20:18:36
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jednak najchetniej zalozylbym rachunek w usd + karta w usd... jakies
    > wskazowki, podpowiedzi - ktory bank ma takie konto w ofercie?

    http://www.bph.pl/pl/klienci_indywidualni/karty_plat
    nicze/visa_classic_walutowa

    tyle ze kosztuje 75
    pozd
    as

  • 3. Data: 2008-03-17 20:38:56
    Od: "Tomek." <p...@o...pl>

    Użytkownik "Przemek" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > wskazowki, podpowiedzi - ktory bank ma takie konto w ofercie?
    >
    > karta w usd bedzie mi potrzebna do platnosci poza europa w czasie wyjazdu

    Pekao ma takie cos,
    rachunek walutowy + karta debetowa wypukla VISA
    roczna oplata za karte = 10 USD

    http://www.pekao.com.pl/indywidualni3s2.xml?/sid=33/
    lang=PL/301309-873633-99095

    pzdr
    tomek

  • 4. Data: 2008-03-17 20:48:20
    Od: " lechu" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Przemek <p...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > wskazowki, podpowiedzi - ktory bank ma takie konto w ofercie?
    >
    > karta w usd bedzie mi potrzebna do platnosci poza europa w czasie wyjazdu

    Ja także wybieram się do USD-landu i szukałem dłuższy czas karty,
    która rozliczana byłaby w USD lub też podpięta byłaby do konta w USD.
    To co wydaje mi się w tym momencie najlepsze, to karta kredytowa
    Polbanku. Przy płaceniu w dowolnej walucie, płatność jest przeliczana
    bezpośrednio na PLN i to po średnim kursie Visa. Nie dość, że nie ma
    żadnych prowizji za przewalutowanie, to odbywa się ono nie jak w innych
    bankach
    po zawyżonych kursach bankowych, ale po średnim kursie Visa.
    Kurs ten podawany jest np. na stronie:
    http://corporate.visa.com/pd/consumer_services/consu
    mer_ex_results.jsp?
    from=USD&to=PLN&rate=0.0
    - niestety tylko dotyczący bieżącego dnia (nie ma kursów historycznych)

    Wypróbowałem już tą kartę płacąc przez internet w USD i jestem bardzo
    zadowolony.
    Zapłaciłęm mniej, niż gdybym płacił gotówką kupioną w kantorze nawet po
    bardzo
    dobrym kursie.

    Przy okazji, nie chciałbym tu być posądzony o robienie reklamy Polbankowi.
    Wiem, że pozostawia on wiele do życzenia, ale akurat z ich karty
    jestem bardzo zadowolony.

    Jak ktoś zna korzystniejszą kartę do płacenia poza Eurolandem, to też
    chętnie się dowiem.
    lechu

  • 5. Data: 2008-03-17 20:53:06
    Od: Gostecka <d...@e...pl>

    Przemek napisał(a):
> [...]
    > wskazowki, podpowiedzi - ktory bank ma takie konto w ofercie?
    >
    > karta w usd bedzie mi potrzebna do platnosci poza europa w czasie wyjazdu

    w bzwbk konto za darmo i karta za pierwszy rok tez za darmo

  • 6. Data: 2008-03-17 22:08:13
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    PKO BP i Visa Classic obciążeniowa podpięta dodatkowo do walutowego, ale dostaniesz
    dopiero, jak bedziesz miał regularne
    wpływy na konto przez jakiś czas.
    Co łatwo zrobic, ale trzeba poczekać te 3 miesiące...
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2008-03-17 22:15:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemek wrote:
> [...]
    > wskazowki, podpowiedzi - ktory bank ma takie konto w ofercie?
    >
    > karta w usd bedzie mi potrzebna do platnosci poza europa w czasie wyjazdu

    po co?
    weź normalną kartę i nie szczyp się o te parę groszy na przelicznikach.
    Gra niewarta świeczki.

  • 8. Data: 2008-03-18 18:23:48
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Tomek. napisał(a) w wiadomości: <4...@n...home.net.pl>...

    >Pekao ma takie cos,
    >rachunek walutowy + karta debetowa wypukla VISA
    >roczna oplata za karte = 10 USD

    Chyba raczej rachunek karty a nie oddzielny walutowy (który to
    był/jest płatny)?
    No i nie wiem jak teraz ale kiedyś numer karty zawierał się w
    numerze rachunku, co niektórych bulwersowało...
    Z uwagi na raczej słabnący kurs dolara korzystniejsza może być
    wersja złotówkowa karty...

    Arek

  • 9. Data: 2008-03-19 21:20:56
    Od: "karkow" <k...@o...pl>

    wbk - za darmo - prowadzenie, itp. karta master card - wszystko w usd