  • Data: 2004-02-25 12:21:38
    Temat: Re: mbank (nie o wprowadzeniu oplat...)
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To nie jest zasada tylko Twoje gdybanie. Jeżeli na takim sposobie liczenia
    > odsetek bank traci kwotę x a wdrożenie systemu liczącego inaczej kosztuje
    > kwotę y, to jeżeli x jest znacząco mniejsze od y, to bankowi nie opłaca się
    > zmieniać sposobu liczenia odsetek. Takie to trudne do pojecia?

    Teraz to jest Twoje gdybanie :-)
    To nie jest żaden wodotrysk. Poprawne liczenie odsetek to najbardziej podstawowa
    funkcjonalność systemu finansowego, która powinna być zaimplementowana jak amen
    w pacierzu. I myślę, że jest.
    I teraz cytat: "Takie to trudne do pojecia?".

    > I nie codziennie jak napisałeś. Uscisliwszy - wymaga to latania do
    > bankomatu/kasy tak często, jak to konieczne, aby saldo było zawsze 2xwiększe
    > od posiadanych środków.

    Jednak nie co dwa dni :-)

    > zaimplementować
    > wspólnego z
    >
    > Skąd wiesz, że nie potrafi? Raczej mu się nie opłaca.

    Odnoszę wrażenie, że masz skrzywienie "kosztowe" po lekturze wypowiedzi
    pracowników mBanku biadolących jakie to ogromne koszty pociąga za sobą każda
    zmiana systemu.
    Nie znam systemu finansowego, który by nie miał zaimplementowanej różnicy między
    datą księgowania i datą efektywną oraz konsekwencji z tego wynikających. I nie
    wydaje mi się, żeby jakikolwiek system bankowy nie miał takiej funkcjonalności.

    > Ciebie
    > są
    > postów

    > kosztów :-)
    >
    > Najpierw trzeba znać te koszty. Ty ich nie znasz.

    Znam: 0.5 zł za przelew.

    > A co do statystyki, to
    > reprezentatywnośc próby ludzi z pbb jest żadna.

    Nie pisałem o pbb. Tylko o pbb i forum mBanku. A to zasadnicza różnica.
    Nie jest żadna. Być może jest niska, ale nie jest żadna.

    > A Ty nawet nie jesteś w
    > stanie sprawdzić, czy na owej próbie zjawisko jest masowe.

    Wybacz, ale dla zaspokojenia twoich pragnień, nie będę liczył wypowiedzi
    świadczących o ograniczeniu wykonywania przelewów z mBanku.

    > Więc to, że
    > napiszesz mądre słowo "statystyka" w żaden sposób nie podnosi wartości
    > Twojej argumentacji.

    Twoim zdaniem.

    > 10,
    > przecież
    > "masowość"

    > Nic nie będę proponować. To Ty postawiłeś tezę o masowości. Więc albo ją
    > udowodnij, albo się z niej wycofaj.

    Cóż za stanowczość :-) IMO teza ta jest słuszna.
    Udowodnię ją 72 h po tym, jak udowodnisz, że koszty prawidłowego liczenia
    odsetek w bankach przewyższają straty wynikające z ich nieprawidłowego liczenia
    (proszę o uwzględnienie nie tylko strat finansowych).

    > łeb

    > To nie grupa pl.problemy.życiowe

    Coś konkretnego chciałaś przez to powiedzieć? Czy tylko tak sobie?

    Jacek