eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[mbank] SN uwzględnił kasację, sprawa wraca do Sądu Apelacyjnego › Re: [mbank] SN uwzględnił kasację, sprawa wraca do Sądu Apelacyjnego
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [mbank] SN uwzględnił kasację, sprawa wraca do Sądu Apelacyjnego
    Date: Mon, 18 May 2015 14:21:00 +0200

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości
    "MarekZ" mj2jh4$n6a$...@s...cyf-kr.edu.pl

    >Przeprasza za ewentualną infantylność -- czy to znaczy, że teraz
    >matematyka (czasami nazywana królową nauk) niekoniecznie jest
    >obecna na maturze? Czy to jest właśnie okołomaturalna nowelizacja
    >ministra Giertycha? :)

    Matematyka wrocila do obowiazkowych na maturze, przez pare lat nie
    byla obowiazkowa.
    Ale pytania na poziom podstawowy sa IMO banalne
    http://maturzysta.dlastudenta.pl/artykul/Sciagnij_ar
    kusze_i_zobacz_odpowiedzi,112897.html

    Choc akurat procenty bankowe tam sa :-)

    Przy czym jak kojarze, to u schylku komuny byl na prawo egzamin z
    polskiego i historii.
    Co poniekad przyciagalo "tumanistow" i odrzucalo "matematykow".

    Teraz np
    http://prawo.ug.edu.pl//rekrutacja/studia/kierunki_s
    tudiow/20152016/prawo-stacjonarne-jednolite_magister
    skie

    matematyke na maturze trzeba zaliczyc, bo obowiazkowa, ale do
    punktacji na studia wynik nie musi byc uzywany.

    Co ciekawe, na doradce podatkowego tez nie trzeba znac matematyki, ani
    na kryminologie, ani na Business Administration.
    A na Administracje to juz matematyka w ogole nie oceniana
    http://prawo.ug.edu.pl/oferta/rekrutacja

    >Ale muzyka czy literatura bądź malarstwo mogą opisywać światy
    >niespójne, zaś matematyka -- nie może tak czynić pomimo tego,
    >iż wychodzi swymi opisowymi_możliwościami poza świat
    >namacalnie_rzeczywisty_dosłownie. Matematyka, choć pozwala
    >na opisanie tego, czego tak naprawdę nie ma ;) wokoło nas,
    >jest wewnętrznie spętana swymi własnymi prawami czerpanymi
    >ze świata namacalnie_rzeczywstego_w_pospolitym_tego_słowa_znac
    zeniu.

    Nie calkiem - to sie nazywa aksjomaty i mozna je ustawiac dowolnie.
    Czasem nie ma to sensu i wychodzi duzo sprzecznosci, czasem ma sens
    ... bo wychodzi malo sprzecznosci.

    J.