  • 1. Data: 2002-12-16 13:49:40
    Temat: mBank vs Inteligo
    Od: "MaDeR" <p...@N...onet.pl>

    Witam,

    Jestem zainteresowany ostatnio bankami i kontami (jako że niedawno dostałem
    pracę :>) i chcąc nie chcąc muszę się dokształcić w tej dziedzinie.
    Przeglądając tę grupę dyskusyjną stwierdziłem, ze z interesujących mnie
    banków (internetowe brzmią zachęcające) można zauwazyć głównie mBank i
    Inteligo. Byłem na stronach www obydwóch, ale nadal nie jestem pewien, czy
    JEŚLI wybiorę, to który z nich? Który jest lepszy? Dlaczego?

    BTW na razie z rozpędu mam konto (Eurokonto Standard) w pekao sa - tam gdzie
    rodzice. W porównaniu z dwoma wyżej wymienionymi brzmi totalnie dennie. 1.0%
    rocznie? W dodatku opłata za prowadzenie konta? Co jest? Dlaczego taka
    różnica miedzy pekao a mBankiem czy Inteligo? Czy są jakieś "haczyki" lub
    problemy z korzystaniem z netowych banków??

    Co dla mnie ważne:
    Miejsce 1: Maksymalnie niskie koszta utrzymania konta - brak opłaty za samo
    prowadzenie, a także różne prowizje za wypłaty, wpłaty i przelewy (rzadko,
    najwyżej parę razy miesięcznie prawdopodobnie bedę ściągać z konta).
    2: Oprocentowanie.
    3: Niezawodność - czyli jak najmniejsza szansa przeżycia takich przygód jak
    tu niektórzy opisują, brrr...
    Wygoda w bankach internetowych z definicji powinna być duża...

    Nie zarabiam dużo i trzęsę się nad każdą złotówką. :>

    Pozdrawiam i wybaczcie lamerskie być może pytanie, zielony jestem w tym
    temacie jak śliwka na wiosnę ;)
    Paweł Papierkowski

  • 2. Data: 2002-12-16 14:01:34
    Temat: Re: mBank vs Inteligo
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Mon, 16 Dec 2002 14:49:40 +0100, w <atkllm$op5$1@news.gazeta.pl>,
    "MaDeR" <p...@N...onet.pl> napisał(-a):

    [...]

    mBank będzie tańszy niż Inteligo (brak opłat za przelewy, ale
    funkcjonalnie dużo gorszy), przynajmniej dopóki nie nadziejesz się na
    jakąś kolejną "promocję" typu 36/zł za roczną kartę do emaxa :).

  • 3. Data: 2002-12-16 14:20:57
    Od: "Kazimierz" <k...@g...pl>

    Przejrzyj archiwum grupy.

    --

    Kazimierz
    GG 1213856

  • 4. Data: 2002-12-16 14:42:03
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "Radosław Popławski"
    > mBank będzie tańszy niż Inteligo (brak opłat za przelewy, ale
    > funkcjonalnie dużo gorszy)

    Gorszy w czym?

    Bogdan

  • 5. Data: 2002-12-17 14:53:25
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Mon, 16 Dec 2002 15:42:03 +0100, w <atkonf$o3j$1@news.tpi.pl>, "Bogdan
    B." <b...@h...pl> napisał(-a):

    > Użytkownik "Radosław Popławski"
    >
    > Gorszy w czym?

    Ma dużo mniejszą funkcjonalność serwisu internetowego.

  • 6. Data: 2002-12-17 22:06:47
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Mon, 16 Dec 2002 15:01:34 +0100), Radosław
    Popławski <r...@a...net.pl> był(a) napisał(a):

    >[...]
    >mBank będzie tańszy niż Inteligo (brak opłat za przelewy, ale
    >funkcjonalnie dużo gorszy),

    Co jest wyłączną opinią Radosława. Owszem, mBank nie ma kilku
    funkcjonalności jak w zasadzie głównie SMSy, jeżeli jednak ktoś nie ma
    dzikiego pragnienia otrzymywania powiadomień o operacjach na SMS
    (dodatkowo płatne!), to nie odczuje tego specjalnie.

    Dodatkowo interfejs Inteligo jest nielogiczny, upierdliwy i niewygodny
    w stosowaniu, choć, tu Radek ma rację, oferuje kilka bajerów, jak np.
    generowanie PDFów, co jednak w typowym profilu użytkownika nie ma aż
    takiego znaczenia...

    Za to spotkasz się z radosnym ogdaniczeniem wglądu w historię opłat,
    do trzech miesięcy wstecz, co jest bardzo ,,przyjemne'' jak nagle
    jakaś spółdzielnia czy inna kablówka powie, że nie zapłaciłeś za coś
    tam w lutym...

    Inteligo obecnie, jak dla mnie, bije mBank tylko promocyjnym dostępem
    do bankomatów PKO.

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert

  • 7. Data: 2002-12-17 22:07:35
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 17 Dec 2002 15:53:25 +0100), Radosław

    >Ma dużo mniejszą funkcjonalność serwisu internetowego.

    Pozornie. Drukowanie PDFów jest tak sobie przydatne, natomiast wgląd w
    historię oraz wygoda obsługi w mBanku jest najlepsza ze znanych mi
    banków...

  • 8. Data: 2002-12-18 12:45:31
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Tue, 17 Dec 2002 23:07:35 +0100, w
    <u...@4...com>, Tristan Alder
    <s...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Pozornie. Drukowanie PDFów jest tak sobie przydatne, natomiast wgląd w
    > historię oraz wygoda obsługi w mBanku jest najlepsza ze znanych mi
    > banków...

    Nie chce mi się kłocić z laikiem. Faktem jest, że Inteligo ma dużo
    więcej funkcji i dużo większą funkcjonalność. A teraz, po zmianie
    providera, jest również b. szybkie.

    Możesz sobie uważać co chcesz, przywykłem już, że nie możesz pogodzić
    się z faktami :D.

  • 9. Data: 2002-12-18 12:53:00
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Tue, 17 Dec 2002 23:06:47 +0100, w
    <q...@4...com>, Tristan Alder
    <s...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > dzikiego pragnienia otrzymywania powiadomień o operacjach na SMS
    > (dodatkowo płatne!), to nie odczuje tego specjalnie.

    Powiadamianie smsem o _niewykonanych_ operacjach jest bezpłatne.
    Pomijam już, że w mBanku _w ogóle_ nie dowiesz się o niewykonanych
    operacjach.

> [...]
    > do trzech miesięcy wstecz, co jest bardzo ,,przyjemne'' jak nagle
    > jakaś spółdzielnia czy inna kablówka powie, że nie zapłaciłeś za coś

    Fakt, tu trzeba zażyczyć sobie wyciągu na email (który zresztą
    przychodzi co m-c, więc w zasadzie nie ma potrzeby).

    Za to tylko w Inteligo zobaczysz sobie przelewy oczekujące, możesz
    wydrukować _kompletny_ wyciąg, posortować historie wg kryteriów i
    jeszcze parę drobiazgów.

    > Inteligo obecnie, jak dla mnie, bije mBank tylko promocyjnym dostępem
    > do bankomatów PKO.

    Jakbyś używał obu na codzień, to nie chraniłbyś tych swoich głupot na
    temat inteligo. :/ No, ale ktoś zatrzymał się na etapie kuriera...

  • 10. Data: 2002-12-18 14:13:05
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Radosław Popławski wrote:

    > Za to tylko w Inteligo zobaczysz sobie przelewy oczekujące,

    Nie rozumiem. To co ja widzę w mBanku w zakładce operacje planowane?

    pzdr

    Tomek