  • 1. Data: 2005-08-22 16:54:06
    Temat: mBank - poprawa bezpieczeństwa - kody jednorazowe
    Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com>

    Witam
    Wydawało mi się że wcześniej w mBanku ten sam kod jednorazowy był
    używany "do skutku". Tzn jeśli z jakichś powodów nie został wykorzystany
    ale jednak podany w części transakcyjnej - był do wykorzystania przy
    następnej okazji.
    Przed chwiląc wykonując przelew zewnętrzny zapomniałem o 50gr opłaty. Po
    poprawieniu się - zostałem poproszony o kolejny numer z listy kodów.

    Od kiedy tak jest??

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 2. Data: 2005-08-22 19:18:30
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 22 Aug 2005 18:54:06 +0200, Marcin Lubojański
    <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com> napisał(a):

> [...]
    >Przed chwiląc wykonując przelew zewnętrzny zapomniałem o 50gr opłaty. Po
    >poprawieniu się - zostałem poproszony o kolejny numer z listy kodów.

    Od zawsze. A jestem z/w nim od stycznia 2001.

    --
    Ralf Mościrzecki

  • 3. Data: 2005-08-22 23:26:11
    Od: "Zdzislaw" <z...@u...pl>

    > Od zawsze. A jestem z/w nim od stycznia 2001.
    potwierdzam

  • 4. Data: 2005-08-23 06:48:35
    Od: "Robert Wicik" <r...@M...onet.pl>

    Użytkownik "A_Zet" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Od zawsze. A jestem z/w nim od stycznia 2001.

    tak ale nie zawsze było tak ładnie
    kiedyś miałem przypadek, że system poprosił o ten sam kod choć potem
    wypisał, że jest niewłaściwy
    jeśli teraz od razu prosi o nastepny, to jest bardzo OK :)

  • 5. Data: 2005-08-23 07:42:18
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > wypisał, że jest niewłaściwy
    > jeśli teraz od razu prosi o nastepny, to jest bardzo OK :)

    Nie prosi i tak już jest od stycznia 2001.
    Post Marcina jest niezbyt logiczny i stąd pewnie takie odpowiedzi.

    "...nie został wykorzystany ale jednak podany w części transakcyjnej"
    Wykorzystanie kodu polega na jego podaniu,
    podanie kończy wciśnięcie klawisza Enter i jest to równoznaczne
    z jego wykorzystaniem (pomijając zerwanie połączenia)

    "wykonując przelew zewnętrzny zapomniałem o 50gr opłaty.
    Po poprawieniu się..."
    W zleceniu przelewu nie ma jak "zapomnieć" o opłacie
    i nie ma czego poprawiać, bo opłata jest zupełnie niezależna
    od przelewu i ściągana jest z konta, a nie z kwoty przelewu.

  • 6. Data: 2005-08-23 07:54:31
    Od: "kursor" <m...@U...wp.pl>

> [...]
    > i nie ma czego poprawiać, bo opłata jest zupełnie niezależna
    > od przelewu i ściągana jest z konta, a nie z kwoty przelewu.

    ale jak na koncie nie ma to sie nie zrealizuje
    trzeba przelac te 50 gr z emaxa

    pozdrawiam
    kursor

  • 7. Data: 2005-08-23 08:05:48
    Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com>

    kursor napisał(a):

    > ale jak na koncie nie ma to sie nie zrealizuje
    > trzeba przelac te 50 gr z emaxa

    Dokładnie o to mi chodziło.

    A co do roku 2001 - na 100% dużo później miałem nie raz taką sytuację że
    byłem kilkukrotnie pytany o to samo hasło jednorazowe (o ile coś tam
    później kończyło się błędem).

  • 8. Data: 2005-08-23 08:12:39
    Od: "kursor" <m...@U...wp.pl>

    Marcin Lubojański wrote:

    > Dokładnie o to mi chodziło.
    >
    > A co do roku 2001 - na 100% dużo później miałem nie raz taką sytuację
    > że byłem kilkukrotnie pytany o to samo hasło jednorazowe (o ile coś
    > tam później kończyło się błędem).

    tez mi cos chodzi po glowie, ze dawniej tak bylo

    moze zmienili kolejnosc operacji?
    przedtem walidowali formularz a po poprawnej walidacji
    sprawdzali i oznaczali haslo jednorazowe jako wykorzystane
    a teraz robia odwrotnie

    pozdrawiam
    kursor

  • 9. Data: 2005-08-23 10:04:49
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com> wrote:

    > Dokładnie o to mi chodziło.

    Od kiedy do przelewu z emaxa na ekonto, potrzebujesz hasel jednorazowych?

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 10. Data: 2005-08-23 10:07:15
    Od: "kursor" <m...@U...wp.pl>

    > Od kiedy do przelewu z emaxa na ekonto, potrzebujesz hasel
    > jednorazowych?

    czytaj ze zrozumieniem

    kursor