  • Data: 2018-12-07 13:56:05
    Temat: Re: mBank pełnoletni
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 7 grudnia 2018 13:19:02 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > Ale jeśli ktoś dostawał wypłatę, i później tylko kartą płacił, to
    > spokojnie mu eMax wystarczał.

    Ehm, w 2000? To jednak było 18 lat temu.
    Więc raczej się tą kartą nie napłacił, najwyżej wypłatę kartą z bankomatu wyciągał -
    jak miał blisko domu i akurat się nie zepsuł (albo się dyskietka nie zapchała). Czy
    też raczej jak miał blisko domu oddział banku, w którym stał bankomat, bo na ulicy to
    ich wtedy nie było - trudno w to pewnie uwierzyć, ale i internet był jeszcze
    rarytasem, a i komór nie było za wiele - choć z tekstów historycznych o tamtych
    czasach można wyczytać, że i tak komórę miało 3*więcej Polaków niż dostęp do netu
    (pewnie nawet licząc 0202122 - bo do tego też trzeba było mieć modem i linię
    telefoniczną w domu).
    Zaś bank w komórze miał być przez WAP - kto jeszcze pamięta, co to był za wynalazek?
    Ja akurat pamiętam dobrze, bo związana z tym była moja pierwsza robota, w wakacje
    2000r. po 2 roku studiów, i to od razu w amerykańskiej firmie, która na szczęście (bo
    jeszcze bym studia zawalił) po 4 miesiącach padła, ale co miała zapłacić, to
    zapłaciła (a wypłatę nosiłem wpłacić w marmurze pekao ;).
    A ponieważ WAP, to szef miał właśnie jedną z pierwszych - o ile nie pierwszą -
    komórę, która WAP/WML obsługiwała (choć jeszcze przez CSD, drogie jak nieszczęście -
    a była nawet możliwość, że przez SMS szła transmisja) - to była taka nokia, jakiej
    używali w pierwszym filmie "Matrix", ze "sprężynującą" klapką...