  • Data: 2018-12-07 12:41:38
    Temat: Re: mBank pełnoletni
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 7 grudnia 2018 12:18:00 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > Dlaczgo?

    ZTCP we wczesnym mBąku (2000-ca. 2013) wymyślili sobie taką ideę, że eKonto będzie
    taką podstawą, którą każdy klient musi mieć, by mieć jakiekolwiek inne usługi. Jako
    że miało być zawsze bezpłatne to miało to nie stanowić problemu.
    Stąd moje przekonanie, że żeby otworzyć eMax, trzeba było otworzyć też eKonto.
    To samo dotyczyło SFI, eMakreli czy nawet KK.

    Idea nie do końca przemyślana - dla prostszych wymagań to działało, ale jak ktoś -
    np. ja - miał większe, to nastąpiła porażka.
    A to "większe" to było tylko to, że po ślubie chciałem, żeby nasze dotychczasowe
    konta zostały na indywidualnej własności, a dla wspólnej kasy założyć konto wspólne.
    Wtedy (2011) mBąk nie umiał temu sprostać - jeden PESEL mógł być przypisany tylko do
    jednego eKonta. Co prawda jedno eKonto mogło mieć przypisane dwa PESELe, ale
    powodowało to wybór:
    - albo każde z nas ma indywidualne eKonto, a nie mamy wspólnego,
    - albo trzeba indywidualne zamknąć i założyć wspólne (czy też jedno zamknąć, a drugie
    przekształcić we wspólne).
    Stąd wyprowadzka do db - gdy tam spytałem na infolinii, czy potrafią zrobić to, czego
    mBąk nie umiał, panią zamurowało ze zdziwienia, że w ogóle o coś tak oczywistego
    można pytać ;>
    Ze dwa lata później mBąk w końcu przeszedł reformę i teraz można mieć już 10 eKont, a
    do posiadania KK eKonta też już nie potrzeba (wcześniej po długiej walce można było
    uzyskać tyle, że podawali numer rachunku KK, na który można ją spłacać z zewnątrz,
    ale eKonto pozostawało - tyle że nie pokazywało się w ST).

    Chyba że ten pierwszy eMax był jakimś wyjątkiem.
    Ale czy dla 1pp przy oprocentowaniu rzędu 15% warto było robić kombinacje? Chyba że
    ktoś koniecznie nie chciał mieć karty?
    Nie wiem, jak na początku, ale jak ja zakładałem w 2003 to eMax miał sporo ograniczeń
    - nie było karty (potem wprowadzili, ale płatne), nie można było z niego robić
    przelewów dowolnych, a zdefiniowany można było ustawić tylko jeden. Potem obniżyli %
    dla eMax i wprowadzili wyżej oprocentowany eMax+ - tyle że tylko z jednym bezpłatnym
    przelewem w miesiącu.