  • Data: 2018-12-06 11:57:51
    Temat: Re: mBank pełnoletni
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 29 listopada 2018 18:35:56 UTC+1 użytkownik Alf/red/ napisał:
    > A jeszcze ciekawostka. Na starcie mBank miał ok. 100 pracowników i
    > kilkanaście serwerów, w tym jeden mainframe.
    > Teraz ma ok. 7 tysięcy pracowników i ok. 2 tysiące serwerów, w tym jeden
    > mainframe. No dobra, dwa.

    Liczby pracowników nie ma co porównywać, kiedyś mBąk to był oddział BRE i pewnie to
    100 to pracownicy oddziału - a teraz cały BRE zmienił się w mBank. Więc trzeba by
    porównać z liczbą pracowników BRE w tym czasie.

    Zaś serwery - obsługę WWW chciałbyś robić na mainframe?
    Zaś co do mainframe - zapewne IBM? A wiesz, jaki?
    I czy to ciągle ten sam co na starcie (ew. ten sam jako backup, a nowy jako główny)?

    Przypomina mi to opowieść kolegi, który gdzieś na początku wieku wkręcił się do
    roboty w PKO przy systemie centralnym - wtedy mieli wielką porażkę ZORBĘ (niby
    rozproszony) i szukali nowego systemu centralnego, bo ten, który zastąpiła ZORBA
    pewnie już się nie nadawał.
    Opowiadał, że po pierwszym etapie przetargu było pół na pół ofert mainframe IBM oraz
    farm serwerów PC - ale do trzeciego etapu przeszły już tylko mainframe'y, więc on w
    swojej komórce zajmującej się stykiem SNA i TCP/IP robotę ma zapewnioną (a wcześniej
    było nieco strachu).