  • 31. Data: 2020-05-26 15:44:19
    Temat: Re: mBank - opcja wyłączenia transakcji DCC
    Od: mucher <m...@g...com>

    On Tuesday, May 26, 2020 at 3:35:10 PM UTC+2, Michal Jankowski wrote:

    > Już nie dolicza. Zakazali.

    OK, to była sytuacja bodaj z końca 2018 - więcej nie dałem się naciąć.

    Fajnie gdyby wprowadziły to też inne wielowalutówki - bo tak jedna większa transakcja
    z DCC (typu samochód czy hotel) może zeżreć całe oszczędności z usługi wielowalutowej
    (a w przypadku Alior Kantora to w ogóle chyba tragedia).

    mucher

  • 32. Data: 2020-05-26 16:55:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 26.05.2020 o 15:21, m...@g...com pisze:

    >Już nie dolicza. Zakazali.

    O, kto zakazal i kiedy ?

    Bo wydaje mi sie, ze niedawno sprawdzalem ...

    Pochwalic regulatora :-)

    A swoja droga - o co w tym wszystkim chodzi ?
    Z przeliczenie przez organizacje jest jakas oplata dla banku ?
    Bo kombinuja jak konie pod gore, a zeszliby z prowizja do 1%, to by mi
    sie pewnie nie chcialo kombinowac.

    No i jeszcze taki przytyk do Citi - wydawaloby sie, ze taki swiatowy
    bank, a z tymi prowizjami powariowali.

    J.

  • 33. Data: 2020-05-26 17:02:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Stiwi" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    On Tuesday, May 26, 2020 at 3:33:16 PM UTC+4, J.F. wrote:
    [...]
    >Naprawdę kompletnie nie pomyślałem, że coś co praktycznie nigdzie na
    >świecie się nie opłaca (DCC), może opłacać się dla kart wydanych
    >przez polskie banki.

    Ja tam mam jakies przeczucie, ze nie jestesmy jedyni w tych wysokich
    prowizjach.

    W koncu po co by wprowadzali to DCC - zeby lokalne banki mogly złupic
    turystów ?

    >Chyba obecnie kartą z która najmniej trzeba uważać czy się płaci w
    >PLN czy walucie obcej jest karta wielowalutowa wydawana przez Alior
    >Kantor.

    najlepsza karta pod tym wzgledem jest ... sza, bo sie dowiedza i
    "naprawia".

    Albo juz wiedza, tylko czekaja na dogodny moment zmiany cennika :-(

    J.

  • 34. Data: 2020-05-26 17:04:08
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 26.05.2020 o 16:55, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Michal Jankowski"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > O, kto zakazal i kiedy ?
    >
    > Bo wydaje mi sie, ze niedawno sprawdzalem ...
    >
    > Pochwalic regulatora :-)

    Informujemy, że od 15 grudnia 2019 Bank nie pobiera prowizji od
    transakcji przewalutowanej dynamicznie z waluty oryginalnej na walutę
    rachunku karty, przez usługodawcę, w momencie dokonania Transakcji.

    Zmiana wynika z wejścia w życie zapisów Rozporządzenia Parlamentu
    Europejskiego i Rady (UE) 2019/518 z dnia 19 marca 2019 r. zmieniającego
    rozporządzenie (WE) nr 924/2009 w odniesieniu do niektórych opłat za
    płatności transgraniczne w Unii i opłat za przeliczenie waluty.

> [...]
    > sie pewnie nie chcialo kombinowac.
    >
    > No i jeszcze taki przytyk do Citi - wydawaloby sie, ze taki swiatowy

    A dlaczego wewnątrz UE roaming masz "za darmo", a już w Szwajcarii 6
    zł/minutę i nie spadło od bodajże kilkunastu lat? Ciekawe, kiedy będą
    mogli tyle liczyć w UK...

    MJ

  • 35. Data: 2020-05-26 17:21:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Informujemy, że od 15 grudnia 2019 Bank nie pobiera prowizji od
    [...]
    przegapilem, a niedobrze, bo moga cos zlego przemycic.

    >A dlaczego wewnątrz UE roaming masz "za darmo", a już w Szwajcarii 6
    >zł/minutę i nie spadło od bodajże kilkunastu lat? Ciekawe, kiedy będą
    >mogli tyle liczyć w UK...

    Pazernosc mnie nie dziwi. Ale:
    -czemy wszyscy podniesli do ~6% ? Nie znalalazl sie zaden, co obnizy
    do 3, 2 czy 1%, i pomysli - sciagniemy klientow, zarobimy wiecej.

    -skoro tak chca zarobic, to czemu wprowadzaja karty wielowalutowe ? co
    to ma byc - polowanie na naiwnych ?

    J.

  • 36. Data: 2020-05-26 17:58:22
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 26.05.2020 o 17:21, J.F. pisze:

    > Pazernosc mnie nie dziwi. Ale:
    > -czemy wszyscy podniesli do ~6% ? Nie znalalazl sie zaden, co obnizy do
    > 3,  2 czy 1%, i pomysli - sciagniemy klientow, zarobimy wiecej.

    A dlaczego żaden operator telefoniczny nie obniżył cen roamingu/połączeń
    międzynarodowych?

    MJ

  • 37. Data: 2020-05-26 18:08:25
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 26 maja 2020 15:40:12 UTC+2 użytkownik m...@g...com napisał:
> [...]
    widoczna (podobnie jak transakcje z surcharge).

    > U mnie w systemie transakcyjnym nie ma, tylko w aplikacji mobilnej - może dlatego?

    A, w apce (po aktualizacji) ja też mam, zarówno dla debetowych visa jak i MC.
    Ciekawostka, myślałem, że DCC grozi tylko dla MC.

    Piszą, że "transakcja będzie odrzucona" - czyli że pewnie odrzucą autoryzację z
    flagami DCC i/lub surcharge. Dobrze wiedzieć, że się da.

  • 38. Data: 2020-05-26 18:35:02
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Tuesday, May 26, 2020 at 5:40:12 PM UTC+4, m...@g...com wrote:

    > U mnie w systemie transakcyjnym nie ma, tylko w aplikacji mobilnej - może dlatego?
    >
    > mucher

    Faktycznie, w aplikacji mobilnej jest, dzięki.

  • 39. Data: 2020-05-26 18:43:30
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Tuesday, May 26, 2020 at 5:44:20 PM UTC+4, mucher wrote:
> [...]
    wielowalutowej (a w przypadku Alior Kantora to w ogóle chyba tragedia).

    No właśnie. Dlatego zdziwiłem się obecnością tej funkcji w mBanku, gdyż nie sądziłem
    że bank ma możliwość odrzucenia transakcji DCC i że w ogóle o takiej transakcji z
    wykorzystaniem DCC jest informowany. Na forum Revoluta chyba jednym z
    najpopularniejszych wątków i sugestii jest możliwość wyłączenia DCC, pomimo tego do
    tej pory nie wprowadzili takiej funkcji. Co prawda jako Fintech, a nie bank,
    możliwości co do odrzucania lub akceptowania transakcji DCC mogą mieć ograniczone.

    Akurat karta Alior Kantor jest chyba najlepszą kartą na rynku co chodzi o transakcje
    wielowalutowe i wszelkie "pułapki" z tym związane.

  • 40. Data: 2020-05-26 18:48:17
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Tuesday, May 26, 2020 at 6:55:18 PM UTC+4, J.F. wrote:
> [...]
    > sie pewnie nie chcialo kombinowac.
    >
    > No i jeszcze taki przytyk do Citi - wydawaloby sie, ze taki swiatowy

    Nie spotkałem się z taka praktyką Citi i ichniejszymi kartami, również kredytowymi, w
    innych krajach, także w tych w którym walutą nie jest EUR/USD. To musi być ewidentna
    zmowa banków działających w Polsce. Ciekawe ze nikt tego nie nagłaśnia i że taka
    grabież przechodzi bez echa.