  • 1. Data: 2004-01-30 15:57:47
    Temat: [mBank] nie rozumiem tego zachowania
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Witam,

    Tak właśnie się przyglądam wszystkim postom związanym z mBankiem i zmianą
    TOiP. Jaką to spowodowało wielką panikę. Wszyscy nagle zaczęli uciekać do
    VW, gdzie wszystko jest za darmo (chociaż nie zdziwiłbym się, gdyby to się
    zmieniło).

    Czy nikt nie zastanawia się nad takim faktem, że jak coś jest darmowe, to
    nie jest najlepsze? Czy naprawdę 50 groszy to taki majątek za przelew??
    Ludzie bez przesady, średnio robię 10 przelewów w miesiącu. Jest to kwota
    raptem 5zł. (paczka papierosów, czy dwa piwa, czy też małe śniadanie).

    Wole poświęcić te 5zł, ale mieć mnóstwo bankomatów, gdzie będę mógł wypłacić
    nawet 10zł. (akurat w Gorzowie Wlkp. jest kilka bankomatów i to w dogodnych
    lokalizacjach), system który działa on-line (wpłynie kasa na konto, a ja już
    ją mogę wypłacić) i wiele wiele innych udogodnień. Jeszcze nigdy nie miałem
    żadnych problemów z mBankiem. Posiadam też konto w Inteligo i również jestem
    z niego zadowolony.

    Natomiast chciałem też otworzyć konto w VW Bank Direct, ale mi się niestety
    nie udało. Powodem tego było to iż pracownik firmy kurierskiej nie podpisał
    formularza identyfikacyjnego. Konsultant mówił, że to nie ich wina, i albo
    sobie sam wydrukuje formularz i pójdę na pocztę; albo wyślą mi nowy i
    zamówią ponownie kuriera i ja SAM musze dopilnować, aby kurier go podpisał w
    mojej obecności... Zamówiłem ponownie formularz identyfikacyjny, ale nie
    dotarł. Nie chce mieć już nic wspólnego z tym bankiem...

    Leszek Kowalski

  • 2. Data: 2004-01-30 16:41:48
    Temat: Re: [mBank] nie rozumiem tego zachowania
    Od: devnull <d...@n...net>

    >Czy nikt nie zastanawia się nad takim faktem, że jak coś jest darmowe, to
    >nie jest najlepsze? Czy naprawdę 50 groszy to taki majątek za przelew??

    Doprawdy HSBC i Barclays jedne z najwiekszych bankow na swiecie nie sa
    najlepsze?

    dn

  • 3. Data: 2004-01-30 16:44:53
    Od: "Piotr" <p...@p...com>

> [...]
    już
    > ją mogę wypłacić) i wiele wiele innych udogodnień. Jeszcze nigdy nie

    Ale nie kazdy jest w takiej sytuacji.
    Ja mam jedyny w moim miescie bankomat Euronetu 5 km od domu a bankomatu
    BZWBK nie ma w Dąbrowie Górniczej w ogole - nie korzystam
    zatem z karty mBanku, za to uzywam tego konta do platnosci.
    Jak dla mnie korzystniejszym rozwiazaniem byloby gdyby
    przelewy dalej byly bezplatne natomiast kazda wyplata z bankomatu
    oblozona prowizja 1 zl.

    PiotR

  • 4. Data: 2004-01-30 16:50:27
    Od: "rena" <r...@a...pl>

    Użytkownik "kovalek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ludzie bez przesady, średnio robię 10 przelewów w miesiącu. Jest to kwota
    > raptem 5zł. (paczka papierosów, czy dwa piwa, czy też małe śniadanie).

    stary - ty robisz 10 i myslisz, ze inni tez?:)

  • 5. Data: 2004-01-30 18:17:13
    Od: "WaSyL" <wasylek@remove_me.clubbing.pl>

    "devnull" <d...@n...net> wrote in message

    > Doprawdy HSBC i Barclays jedne z najwiekszych bankow na swiecie nie sa
    > najlepsze?

    To sie tam przeprowadz madralo. Tu sa inne warunki.

  • 6. Data: 2004-01-30 18:18:52
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 1/30/2004 4:57 PM, kovalek wrote:

> [...]
    > Ludzie bez przesady, średnio robię 10 przelewów w miesiącu. Jest to kwota
    > raptem 5zł. (paczka papierosów, czy dwa piwa, czy też małe śniadanie).
    [...]

    20 przelewów w miesiącu x 0.5 x 12 x 40 = 4'800,- PLN.
    Za to można kupić dwa przyzwoite telewizory, z których każdy pochodzi
    kilka lat.

    "Darmowe przelewy" nie są za darmo lecz za to, że trzymam pieniądze w
    tym banku, a nie w innym. W wyniku trzymania tych pieniędzy bank może
    inwestować udzielając np. kredytu lub oferując obsługę bankową firmom -
    a w tym przypadku za darmo jest niewiele.

    Zgadzam się z Tobą, że wrzask na ostatnią podwyżkę jest co najmniej
    dziwny - należało się spodziewać, że mBank będzie nadal miał nieco
    lepsze oprocentowanie depozytów niż konkurencja, że wprowadzi opłaty za
    wybrane usługi - że pozostanie bankiem z nowoczesnym systemem, ze
    wszystkimi plusami i mankamentami takowego.
    Taka jest kolej rzeczy - banki operują strategiami marketingowymi, które
    są formą intelektualnej potyczki z klientami - nawet osoba z wyższym
    wykształceniem i kalkulatorem w ręku nie jest w stanie powiedzieć ze
    stuprocentową pewnością które konto "lepiej się opłaca" - nie mówiąc już
    o tym, co będzie jak się coś zmieni.

    Pzdr: Catbert

  • 7. Data: 2004-01-30 18:19:24
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Użytkownik "rena" <r...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "kovalek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > stary - ty robisz 10 i myslisz, ze inni tez?:)

    No konta uzywam dla siebie, a nie dla calej rodziny. Niewiem kto ma az tyle
    oplat, aby robic wiecej niz 10 przelewow. W sumie przelewy wewnetrzne dalej
    beda bezplatne.

    --
    pozdrawiam,
    Leszek Kowalski

  • 8. Data: 2004-01-30 18:24:48
    Od: "krzysiekL" <k...@w...wp.pl>

    Dnia Fri, 30 Jan 2004 17:41:48 +0100, devnull napisal/a:

    > Doprawdy HSBC i Barclays jedne z najwiekszych bankow na swiecie nie sa
    > najlepsze?
    ale nie ma ich w Polsce:>

  • 9. Data: 2004-01-30 18:26:39
    Od: "krzysiekL" <k...@w...wp.pl>

    Dnia Fri, 30 Jan 2004 16:57:47 +0100, kovalek napisal/a:

> [...]
    > przelew?? Ludzie bez przesady, średnio robię 10 przelewów w miesiącu.
    > Jest to kwota raptem 5zł. (paczka papierosów, czy dwa piwa, czy też
    tak można zawsze powiedzieć mozna dodać jeszcze jedno, dwa piwa, czipsy do
    tych piw;) i wyjdzie, że każdy bank ma tania ofertę:)

    KrzysiekL

  • 10. Data: 2004-01-30 18:32:58
    Od: "hehe" <h...@...pl>

    > tak można zawsze powiedzieć mozna dodać jeszcze jedno, dwa piwa, czipsy do
    > tych piw;) i wyjdzie, że każdy bank ma tania ofertę:)