  • 1. Data: 2002-02-14 19:24:46
    Temat: mBank nie klamie, ale i nie mowi prawdy ;-)
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@s...home.pl>

    Tak patrze na komunikat mBanku i coz widze?
    Oprocentowanie eMAX - 8,65% nominalnie, czyli 9,00% efektywnie
    Na razie wszystko sie zgadza, bo
    (1+(0,0865/12))^12 = 1,090013
    Zapomnieli jednak dodac, iz to oprocentowanie efektywne konczy sie w dniu 28
    lutego ;-)
    Po 28 lutego oprocentowanie nominalne (po uwzglednieniu podatku Belki)
    bedzie:
    8,65% * 0,8 = 6,92%

    Efektywne (po uwzglednieniu miesiecznej kapitalizacji) bedzie wynosilo:

    (1+(0,8 * (0,0865/12))^12 = 1,071438, czlyli 7,1438%

    No ladnie. Jesli inflacja w okresie marzec 2002 - marzec 2003 wyniesie 5%
    (taka jest moja prognoza), to realne dochody odsetkowe w mBanku wyniosa w
    ciagu toku tylko 2,0417%. (1,071438 / 1,05)

    Czyli koniec ELDORADO. Skonczylo sie zarabianie na lokatach bankowych.
    Moze wiec faktycznie teraz nieruchomosci? A moze akcje? A moze jednak
    waluty???

    Co wy o tym sadzicie?

    Malin

    --

    Jacek Maliszewski
    Analityk Bankier.pl / Euromoney.pl

  • 2. Data: 2002-02-14 19:51:36
    Temat: Re: mBank nie klamie, ale i nie mowi prawdy ;-)
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    Użytkownik "Jacek Maliszewski" <j...@s...home.pl> napisał w
    wiadomości news:a4h2v7$i87$1@news.tpi.pl...

> [...]
    >
    > Czyli koniec ELDORADO. Skonczylo sie zarabianie na lokatach bankowych.
    > Moze wiec faktycznie teraz nieruchomosci? A moze akcje? A moze jednak

    Wydaje mi sie, ze najszybciej to akcje chyba. Na kursy walut wplyw rynku
    wewnetrznego wydaje mi sie prawie marginalny. Ja w kazdym razie wszystkich
    walut pozbylem sie jeszcze w styczniu, no a teraz czekam, ze moze bedzie
    jeszcze taki moment, ze usd bedzie ponizej 4,10 zeby odkupic (choc na czuja
    to marne na to szanse w najblizszych tygodniach chyba). No a na akcje byc
    moze wiekszy wplyw niz na waluty bedzie mialo to, ze drobni zaczna wycofywac
    depozyty bankowe, ale nie wiem, nie znam sie na tym...
    A nieruchomosci to chyba jednak ciagle jeszcze spadaja, prawda ? Prznajmniej
    dotyczy to cen mieszkan, nie wiem jak innych rodzajow nieruchomosci.

    pozdrawiam, zetmarek

  • 3. Data: 2002-02-14 20:02:43
    Od: "chip" <p...@i...pl>

    Widze, ze moje posty dopiero zaczynaja cala dyskusje na tematy robienia
    klienta w butelke przez nowoczesne banki...
    Do tej pory kazdy mowil, ze w ebanku jest super...poczekamy zobaczymy....
    mBank tez predzej czy pozniej wprowadzi oplaty...zalozymy sie?
    Pozdrawiam
    PS
    Kiedy "polskie-zachodnie" banki beda dzialac jak na wlasnych terenach?
    (chodzi o to kiedy te banki zachodnie co kupily banki polskie beda tak samo
    dzialaly jak np. we francji czy w niemczech)

  • 4. Data: 2002-02-14 21:04:40
    Temat: Na wschod od Edenu... ;)
    Od: <t...@p...onet.pl>

    > Czyli koniec ELDORADO. Skonczylo sie zarabianie na lokatach bankowych.
    > Moze wiec faktycznie teraz nieruchomosci? A moze akcje? A moze jednak
    > waluty???

    Do pazdziernika waluta. A co potem ? Hmmmm... nowe zabawki pod postacia
    mozliwosci inwestowania za granica (przede wszystkim w zagraniczne papiery
    dluzne).Akcje zbyt irracjonalne. Nieruchomosci zbyt niebezpieczne - przy
    zalozeniu ze panuje recesja ceny mieszkan powinny spadac do jeszcze nizszego
    poziomu niz obecnie.
    Moze byc juz tylko gorzej...
    Pozdrowienia
    Kobraa

  • 5. Data: 2002-02-15 00:21:12
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    >Czyli koniec ELDORADO. Skonczylo sie zarabianie na lokatach bankowych.
    >Moze wiec faktycznie teraz nieruchomosci? A moze akcje? A moze jednak
> [...]

    Witam

    Zlotowka i jeszcze raz zlotowka.

    Uwazam, ze Unia nigdy nie zgodzi sie na niski kurs zlotowki wobec euro. Na
    co im to ?. Od reformy balcerowicza nigdy nic innego nie slyszalem, tylko
    "krach zlotowki". Ale krachu nie ma. Musielibysmy nie wejsc do unii.
    Dodatkowo wysokie oprocentowanie - 4 % powyzej inflacji, na zadnej walucie
    tego sie nie uzyska.

    Akcje. Hmm, akcje. Jakoś nie chce mi sie wierzyć, by ludzie zrazeni
    zwiekszeniem oplat za przelew w Pekao o 50 groszy zrobili hosse na GPW :)))
    Natomiast sadze, ze w tym roku OFE beda chcialy sie wykazac. Po prostu
    dlatego, ze strach im zaglada w oczy. Tak dlugo, jak linia trendu
    wzrostowego od jesieni nie jest przebita, obstawiam wzrosty.

    Co do nieruchomosci - to chyba jeszcze nie jest moment na kupno. Sadze, ze
    unia zostala zdyskontowana dawno temu, wtedy, kiedy jeszcze zagraniczne
    firmy podkupywaly sobie pracownikow :)) Ale to nie jest jakas zdecydowana
    opinia.

    pzdr
    wkg

  • 6. Data: 2002-02-15 07:54:33
    Od: "Krzysiek" <K...@w...pl>

> [...]
    >
    > Czyli koniec ELDORADO. Skonczylo sie zarabianie na lokatach bankowych.
    > Moze wiec faktycznie teraz nieruchomosci? A moze akcje? A moze jednak

    W krotkiej perspektywie pozostaja lokaty dyskontowe chroniace przed
    podatkiem np w Lukasie na 90 dni (nom. 8%) przeliczajac na oproc. efektywne
    w skali roku daje 8,41%, a potem pozostaja tylko waluty bo kto bedzie placil
    podatek od inflacji?? Zastanawia mnie opodatkowanie obligacji zerokuponowych
    kupowanych przez gielde, czy tu tez bedzie podatek, a jezeli tak to kto i w
    jakim momencie go zaplaci?

  • 7. Data: 2002-02-15 09:39:32
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Ale chyba jednak ma racje - tak wszyscy beda podawali.
    Przeceiz jak masz lace netto brutto - to tez zalezy ile w roku zarobisz i w
    ktorym progu sie schowasz - a nie wymagasz od pracodawy zeby ci to liczyl-
    on podaje ci place brutto i g. go obchodzi :)

  • 8. Data: 2002-02-15 09:52:51
    Od: "Jacek Maliszewski" <J...@s...home.pl>

    Użytkownik Krzysiek <K...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@n...vogel.pl...

    Zastanawia mnie opodatkowanie obligacji zerokuponowych
    > kupowanych przez gielde, czy tu tez bedzie podatek, a jezeli tak to kto i
    > jakim momencie go zaplaci?

    Podatek zaplaci osoba, ktora w dniu wykupu przez emitenta bedzie posiadaczem
    papieru. Tak wiec ktos sprzeda papier przed dniem wykupu na gPW, ten nie
    zaplaci podatku.
    Rynek bedzie to jednak na biezaco uwzgledniac w cenach.

    Malin

  • 9. Data: 2002-02-15 13:47:15
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    > podatek od inflacji?? Zastanawia mnie opodatkowanie obligacji
    zerokuponowych
    > kupowanych przez gielde, czy tu tez bedzie podatek, a jezeli tak to kto i
    > jakim momencie go zaplaci?

    Podatek bedzie... bylo o tym w Rzepie - chyba w czwartek.
    pzd

  • 10. Data: 2002-02-15 13:58:43
    Od: <r...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Czyli koniec ELDORADO. Skonczylo sie zarabianie na lokatach bankowych.
    > Moze wiec faktycznie teraz nieruchomosci? A moze akcje? A moze jednak

    Żal duszę ściska, ale czasy się zmieniają.
    2% efektywnie na rachunku to chyba normalne na zachód od nas.
    Ja wybrałem na razie nieruchomości :).

    Pozdrawiam
    -As-