  • 21. Data: 2003-04-05 07:12:26
    Temat: Re: mBank - kary platnicze przychodza w rozdartych kopertach !!!
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > W mBanku? To wymaga zmiany karty na nową...

    mBank moze wyslac duplikat karty (ten sam numer) ale z innym PIN-em.
    Jedak w opisanej sytuacji jest to bez sensu, zakladac ze zlodziej ma kopie
    pierwotnej karty i PIN do niej. Bo po wydaniu duplikatu, oryginalna (tzn.
    pierwotna)
    karta nadal dziala, wiec zlodziej moze z niej korzystac znajc stary PIN.

    To co napislalem powyzej powidziano mi w mBanku.

    Latet

  • 22. Data: 2003-04-05 14:05:19
    Od: "Artur Filipczak" <t...@p...pl>

    Latet typed:

    > mBank moze wyslac duplikat karty (ten sam numer) ale [...]

    a to faktycznie bez sensu, nie wiedzialem, ze PIN jest "staly" dla karty w
    mBanku

    --
    "Dr Hooke nie mógł uczynić tego, do czego pretenduje...
    Wiem, że jest zbyt słaby w geometrii, by to uczynić."

  • 23. Data: 2003-04-06 09:26:17
    Od: Marcin Lubojański <marcin_lubojanski(usunto)@pf.pl>

    Osobnik podający się za Grogul<g...@g...pl>
    nagryzmolił(a) w news:ftur8vkmqogsmls2fflirkutp2qplou46p@4ax.com:

    > A czy nie jest tak, że PIN jest w jakiś sposób zakodowany na pasku
    > magnetycznym. Zauważcie, że w bankomacie najpierw wprowadzacie PIN po

    W Inteligo zmieniasz (nadajesz) PIN karcie PRZEZ TELEFON !!
    Nie ma więc najmniejszej możliwości żeby był zapisany na pasku.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.3.punkt.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 24. Data: 2003-04-06 22:56:30
    Od: "Adam_mb" <m...@i...pl>

    > Nie wiem, czy tak jest w rzeczywistości, ale takie mam podejrzenia co
    > ulokowania PIN-a.

    nie, nie ma pinu na karcie.
    Inaczej nie dzialalaby zmiana PINu przez telefon, jaka jest dostepna np. w
    Inteligo ;)

    W bazach bankow/firmy obslugujacej karty PIN jest zapisany w formie czegos
    typu MD5 (algorytm asymetryczny), co powoduje, ze ponowne wygenerowanie tego
    samego PINu nie powinno byc mozliwe (w rozsadnie krotkim czasie ;)

    Autoryzacja przy transakcji: Bankomat/pinpad wprowadzona kombinacje klawiszy
    w podobny sposob zaszyfrowywuje szyfrem "jednostronnym" i wysyla taki hash do
    sprawdzenia przez wydawce karty.

    To ogolny schemat, jak ktos jest zainteresowany, to niech poszuka wiecej po
    sieci, na pewno duzo znajdzie.

    --
    <xml-sig>
    Adam

  • 25. Data: 2003-04-07 07:31:29
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 6 Apr 2003 22:56:30 +0000 (UTC), "Adam_mb"
    <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    >typu MD5 (algorytm asymetryczny), co powoduje, ze ponowne wygenerowanie tego
    >samego PINu nie powinno byc mozliwe (w rozsadnie krotkim czasie ;)

    A dowodem na to, ze nie wszedzie tak byc musi jest TOiP Pekao S.A.
    "3.15. Obsługa kart
    3. Odtworzenie PIN zł 5,- "

    :-)
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730

  • 26. Data: 2003-04-07 10:26:00
    Od: "Adam_mb" <m...@i...pl>

    > A dowodem na to, ze nie wszedzie tak byc musi jest TOiP Pekao S.A.
    > "3.15. Obsługa kart
    > 3. Odtworzenie PIN zł 5,- "

    co udowadnia mizerie zabezpieczen stosowanych w pekao sa - kazdy pracownik,
    majacy dostep do ich systemu kart, moze sobie dowolny pin "odtworzyc".

    "tak powinno byc w kazdym banku"... ;)

    --
    <xml-sig>
    Adam

  • 27. Data: 2003-04-07 12:11:33
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    "Adam_mb" <m...@i...pl> wrote in

    /ciach.../

    > co udowadnia mizerie zabezpieczen stosowanych w pekao sa - kazdy
    > pracownik, majacy dostep do ich systemu kart, moze sobie dowolny pin
    > "odtworzyc".

    Zapominasz (albo nie wiesz) o dodatkowych wew. procedurach bezpieczenstwa, takich
    jak na 100% wymagana akceptacja przynajmniej jednej dod. osoby przy kazdej tego
    typu operacji.

    W.

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.

  • 28. Data: 2003-04-07 16:26:33
    Od: "Adam_mb" <m...@i...pl>

    > Zapominasz (albo nie wiesz) o dodatkowych wew. procedurach
    > bezpieczenstwa, takich jak na 100% wymagana akceptacja przynajmniej
    > jednej dod. osoby przy kazdej tego typu operacji.

    "Ludzie sa najslabszym ogniwem zabezpieczen systemow" - K.Mitnick ;)

    --
    <xml-sig>
    Adam

  • 29. Data: 2003-04-07 16:36:16
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > Zapominasz (albo nie wiesz) o dodatkowych wew. procedurach bezpieczenstwa, takich
    > jak na 100% wymagana akceptacja przynajmniej jednej dod. osoby przy kazdej tego
    > typu operacji.

    Wygląda to tak: Krysiu potrzebny akcept! Krysia przejeżdża kartą, nie
    patrząc nawet co robi i po sprawie.
    Tam gdzie jest człowiek, jest mozliwość. Moja granica akceptacji
    "ciekawych" propozycji to poziom ok. 2-3 mln EUR, natomiast znając
    wynagrodzenia pracowników banków należy domniemywać, że rośnie rzesza
    takich, dla których kwota kilku - kilkunastu tysięcy jest liczbą magiczną.
    Nie mam na myśli żadnego konkretnego banku.

    Pzdr: Dogbert

  • 30. Data: 2003-04-07 17:36:13
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    "Adam_mb" <m...@i...pl> wrote in

    /ciach.../

    > "Ludzie sa najslabszym ogniwem zabezpieczen systemow" - K.Mitnick ;)

    ...i dlatego wszedzie, gdzie sa oni czynnikiem zagrozenia, stosowane sa odpowiednie
    procedury, z ktorych jako kilient banku byc moze nie zdajesz sobie w pelni sprawy :-)

    W.

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.