  • 1. Data: 2003-04-04 13:31:36
    Temat: Pytanie o kredyt mieszkaniowy w PKOBP
    Od: "Krzysztof Kolinski" <k...@i...pl>

    Witam !
    Mam pytanie dot. kredytu mieszkaniowego w banku PKO BP. Jestem
    zainteresowany kredytem na 100% wartosci mieszkania. Dowiedzialem sie ze
    jest szansa na uzyskanie takiego kredytu po spelnieniu "chorego" przepisu o
    wysokosci zarobkow jednego z kredytobiorcow powyzej 4400 brutto. Trudno mi
    to zrozumiec kiedy oboje z zona mamy razem troche wieksze zarobki niz
    zakladane 4400zl. Moje pytanie dot. tej dolnej granicy zarobkow. Czy
    orientuje sie ktos czy ta kwota musi wynikac z jednego stosunku o prace czy
    tez moge miec dwa zatrudnienia i suma swiadczen przewyzszy ta kwote.??? Czy
    jakis banke przyznaje kredyty na 100% wartosci oprocz PKOBP ??? Jesli tak to
    jaki i czy warto sie zainteresowac??

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 2. Data: 2003-04-04 17:16:45
    Temat: Re: Pytanie o kredyt mieszkaniowy w PKOBP
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > jest szansa na uzyskanie takiego kredytu po spelnieniu "chorego" przepisu o
    > wysokosci zarobkow jednego z kredytobiorcow powyzej 4400 brutto.

    Nie należę do obrońców PKOBP, w tym wypadku nie mogę jednak zgodzić się z
    określeniem "chorego" przepisu. Zabezpieczenie w postaci hipoteki jest
    skuteczne, ale jego realizacja dość kłopotliwa i długotrwała. Bank udzielając
    kredytu musi więc mieć choć minimum pewności, że kredyt będzie spłacamy w
    terminie. Czy taką pewność można mieć przy zerowym wkładzie własnym i niskim
    dochodzie. Powiem Ci więcej, że takie restrykcje są dobre nie tylko do banku
    ale także dla jego klientów. Przecież jeżeli zwiększy się liczba kredytów
    zagrożonych, to wtedy trzeba tworzyć rezerwy i pośrednio przenosi się to na
    klientów banku. Tensor1

  • 3. Data: 2003-04-05 10:54:40
    Od: "Krzysztof Kolinski" <k...@i...pl>

    <t...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > zagrożonych, to wtedy trzeba tworzyć rezerwy i pośrednio przenosi się to

    OK. Zapewne masz racje. A znasz może odpowiedź na moje pytanie?? Czy kwota

  • 4. Data: 2003-04-07 07:59:58
    Od: j...@h...pl

> [...]
    > jakis banke przyznaje kredyty na 100% wartosci oprocz PKOBP ??? Jesli tak to

    Miałem tę samą sytuację, ale u mnie ten próg wynosił 3000 brutto. Generalnie
    powiedziane jest że próg ten musi być spełniony przez jednego z kredytobiorców
    natomiast z ilu dochodów nie jest określone.
    Dodatkowo dowiedziałem się że jest to zabezpieczenie określone przez oddziały,
    które widać mają dość dużą autonomię. Centrala nie określa żadnych dolnych
    progów dochodów jeśli chodzi o ubezpieczenie wkładu własnego. Jedyny próg
    to "powiększona zdolność kredytowa" (takie właśnie pole do popisu dla
    oddziałów).
    Z innych banków to LG ale nie polecam. Byłem tam i wróciłem szybko do PKOBP.

    pozdrawiam
    Jasza