  • 11. Data: 2003-04-04 20:26:03
    Temat: Re: mBank - kary platnicze przychodza w rozdartych kopertach !!!
    Od: jelen <j...@j...prv.pl>

    Latet wrote:

    > Bo podobno PIN jest zapisany w karcie!

    podobna nie pamietam juz gdzie na placu jakims daja za darmo samochody marki
    nie powiem jakiej

    --
    pozdrawiam,
    jelen

  • 12. Data: 2003-04-04 21:29:03
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > A co da złodziejowi sam PIN bez karty

    jak juz mam PIN i wiem do czyjej karty, to zdobyc numer karty mozna na wiele
    sposobow malo ,,ofensywnych'', np.
    poderwac kasjerke w sklepie do ktorego zaprowadzi Cie klient z karta...

    pozdrawiam

    romekk

  • 13. Data: 2003-04-04 21:46:04
    Od: jelen <j...@j...prv.pl>

    Latet wrote:

    > To moze mi wyjasnisz gdzie on jest?
    mysle, ze w bazie danych centrow rozliczeniowych, czy tez raczej visa global
    na dowod tego powiedziec moge, ze pin mozna zmienic bez dotykania karty

    --
    pozdrawiam,
    jelen

  • 14. Data: 2003-04-04 21:56:07
    Od: Grogul <g...@g...pl>

    On Fri, 04 Apr 2003 22:34:12 +0000, jelen <j...@j...prv.pl> wrote:

    >ciekawe jak jest wiec weryfikowany ?
    >tez losowo ?
    A czy nie jest tak, że PIN jest w jakiś sposób zakodowany na pasku
    magnetycznym. Zauważcie, że w bankomacie najpierw wprowadzacie PIN po
    czym następuje weryfikacja i dopiero potem następuje przejście do
    części transakcyjnej. Jak zaobserwowałem, bankomat nawiązuje
    połączenie z centrum rozliczeniowym tylko w momencie dokonywania
    transakcji. Jeśli PIN nie zostanie zweryfikowany wcześniej do poziomu
    transakcyjnego bankomat nie dopuszcza. A przecież w przypadku kart
    wypukłych połaczenie czesto w ogóle nie jest nawiązywane, więc PIN
    musi być weryfikowany na podstawie jakichś informacji zapisanych na
    karcie.
    Nie wiem, czy tak jest w rzeczywistości, ale takie mam podejrzenia co
    ulokowania PIN-a.
    Grzegorz

  • 15. Data: 2003-04-04 22:34:12
    Od: jelen <j...@j...prv.pl>

  • 16. Data: 2003-04-04 23:07:19
    Od: "Artur Filipczak" <t...@p...pl>

    "Latet" <N...@p...onet.pl> wrote in message

    > Pytania:

    [...]

    zmien sobie PIN i po klopocie

    --
    "Dr Hooke nie mógł uczynić tego, do czego pretenduje...
    Wiem, że jest zbyt słaby w geometrii, by to uczynić."

  • 17. Data: 2003-04-04 23:14:15
    Od: m...@o...pl

    > zmien sobie PIN i po klopocie

    W mBanku? To wymaga zmiany karty na nową...

    m23m

  • 18. Data: 2003-04-04 23:57:01
    Od: jelen <j...@j...prv.pl>

    Grogul wrote:

    > Nie wiem, czy tak jest w rzeczywistości, ale takie mam podejrzenia co
    > ulokowania PIN-a.

    bankomaty sa online i sprawdzenie pinu to chwilka
    polaczenie jest nawiazywane zawsze
    --
    pozdrawiam,
    jelen

  • 19. Data: 2003-04-05 05:54:56
    Od: "kasza" <k...@2...pl.nospam>

    Użytkownik "Grogul" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > połączenie z centrum rozliczeniowym tylko w momencie dokonywania
    > transakcji. Jeśli PIN nie zostanie zweryfikowany wcześniej do poziomu

    Wpisales kiedys zly PIN? sprobuj.
    Dla kart debetowych bankomat wysyla zapytanie o PIN razem z kwota jaka
    chcesz wybrac. Wpisanie zlego pinu (przynajmniej w euronecie i bsk) nie
    przeszkadza w wybieraniu kwoty. Dopiero po chwili od zatwierdzenia kwoty
    wyskakuje komunikat o blednym kodzie i mozliwosci ponownego wpisania.

    --
    kasza

  • 20. Data: 2003-04-05 07:08:05
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > jak juz mam PIN i wiem do czyjej karty, to zdobyc numer karty mozna na
    wiele
    > sposobow malo ,,ofensywnych'', np.
    > poderwac kasjerke w sklepie do ktorego zaprowadzi Cie klient z karta...

    A co komu da PIN+sam numer karty VISA Electron?

    Dzieki,

    latet