  • 1. Data: 2003-02-06 15:47:40
    Temat: mBank i eMax
    Od: "sanula" <s...@g...pl>

    Witam!

    Posiadamy z Zona wsplne konta w mBanku. Do eKonta i weMaxa, kazde z nas ma
    wydane delfinki. Gdy mBank wprowadzil oplaty za Electrona do eMaxa
    postanowilismy nie wznawiac tych kart. Mylelismy ze kazdy z nas musi
    zadzwonc do mLinki i wydac odpowiednia dyspozycje.
    Ja poszedlem na pierwszy ogien: zadzwonilem i wydalem polecenie Panu
    mLinkowi zeby nie wznawial mojego eMaxowego Delfinka. Na co on zapytal, czy
    zonie tez ma nie wznawiac. Wyrazilem zgode, ale po odlozeniu sluchawki
    naszly mnie takie pytanie: Czy ja mam prawo do zmian w dyspozycjach wydanych
    przez moja zone i odwrotnie? Co by sie stalo gdybysmy byli skloceni?Kazdy
    kazdemu moze zablokowac pieniadze iodciac dostep do konta?

    Kiedys mialem konto w BPHu i tam przy otwarciu rachunku podpisywalem umowe z
    wspolwlascicielem , ze nikt nie bedzie blokowal dostepu do konta drugiej
    osobie. W mBanku nie takiego nie ma....

    Pozdrawiam

    sanula

  • 2. Data: 2003-02-06 17:06:27
    Temat: Re: mBank i eMax
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "sanula" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przez moja zone i odwrotnie? Co by sie stalo gdybysmy byli skloceni?Kazdy
    > kazdemu moze zablokowac pieniadze iodciac dostep do konta?

    Robisz z igły widły:-)
    Nic by się nie stało, po prostu małżonka przez parę tygodni byłaby bez karty.
    Zadzwoniłaby i dostała nową za 36zł.

  • 3. Data: 2003-02-06 17:12:05
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:b1u02s$42g$1@inews.gazeta.pl, sanula <s...@g...pl>:

> [...]
    > nas ma wydane delfinki.

    > Czy ja mam prawo do
    > zmian w dyspozycjach wydanych przez moja zone i odwrotnie? Co by sie

    jestes pewien, ze Zona jest wspolposiadaczem a nie pelnomocnikiem ogolnym?

    --
    Robert

  • 4. Data: 2003-02-06 17:15:33
    Od: "sanula" <s...@g...pl>

    > Robisz z igły widły:-)

    Mi chodzi o zasade. Akurat u mnie nie ma w domu konfliktow i tego typu
    problemow. Teoretyzujac, gdybym uniewaznil oba delfinki, to przez klka
    tygodni nie mialaby zadnego dostepu do zywej gotowki....

  • 5. Data: 2003-02-06 17:19:26
    Od: "sanula" <s...@g...pl>

    > jestes pewien, ze Zona jest wspolposiadaczem a nie pelnomocnikiem ogolnym?

    Tak, bo nawet przeksztalcalismy konto. Na poczatku nie bylo pojecia
    "wspolwlasciciel"

  • 6. Data: 2003-02-06 17:21:02
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:b1u5fd$k2h$2@inews.gazeta.pl, sanula <s...@g...pl>:

    > Tak, bo nawet przeksztalcalismy konto. Na poczatku nie bylo pojecia
    > "wspolwlasciciel"

    No to faktycznie nie powinno tak byc. Czesciowym wyjasnieniem moze byc to,
    ze byc moze w momencie, kiedy karta dla zony byla wydawana, byla ona
    "tylko" pelnomocnikiem, zatem Ty te karte zamowiles, to i Ty z niej
    rezygnujesz. Nie tak bylo?

    --
    Robert

  • 7. Data: 2003-02-06 17:25:56
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > Mi chodzi o zasade. Akurat u mnie nie ma w domu konfliktow i tego typu
    > problemow. Teoretyzujac, gdybym uniewaznil oba delfinki, to przez klka
    > tygodni nie mialaby zadnego dostepu do zywej gotowki....

    No i co z tego.
    Współwłaściciel to ktoś, kto może z kontem zrobić wszystko!
    na przykład go opróżnić i zaciągnąć najwyższy możliwy debet.
    A ten drugi niech się martwi!
    Po co chciał współwłasność????
    Chyba, że Tobie się marzy, aby każdą decyzję podejmować wspólnie?
    Np. zakup jogurtu kartą:-)
    Ale od tego są trochę inne deklaracje przy zakładaniu kont

  • 8. Data: 2003-02-06 17:39:11
    Od: "sanula" <s...@g...pl>

    Nie tak bylo?

    Tu masz racje-bylo, bo przy przeksztalcaniu konta nie generowano nowych kart
    dla zony...

  • 9. Data: 2003-02-07 11:31:33
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Dnia Thu, 6 Feb 2003 16:47:40 +0100, "sanula" <s...@g...pl>
    napisał(a*):

> [...]
    > przez moja zone i odwrotnie? Co by sie stalo gdybysmy byli skloceni?Kazdy
    > kazdemu moze zablokowac pieniadze iodciac dostep do konta?

    Ja miałem dokładnie tak samo - na tym polega bycie wsółwłaścicielem.
    Masz to zapisane w regulaminie mBanku:
    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/regulamin/reg_otw
    _rach.html#III

    Zresztą tak jest w prawie wszystkich bankach.
    Jak nie masz zaufania do drugiej osoby, to nie robisz współwłasności tylko
    ustalasz pełnomocnictwo.
    W ramach ciekawostki, to w PKO BP udało mi się bez zgody współwłaściciela
    zlikwidować wspólne konto i nawet go o tym fakcie nie poinformowali :)

    --
    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    g...@g...w.pl | która wiecznie zła pragnąc
    www.gumasy.w.pl | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

  • 10. Data: 2003-02-07 13:53:31
    Od: "jackhur-gd-onet" <j...@p...onet.pl>

    +-
    Użytkownik "berdycz" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Współwłaściciel to ktoś, kto może z kontem zrobić wszystko!
    > na przykład go opróżnić i zaciągnąć najwyższy możliwy debet.

    A propo powyższego czy jak komornik goni współwłaściciela konta to czy może
    zablokować całą kwotę na koncie (powyżej ustawowego minimum) ,czy tylko
    połowę czy w ogóle nie może go ruszyć.
    Bo jeżeli tak to trzeba bardzo uważać ze współwłasnością