  • Data: 2002-06-28 07:03:41
    Temat: Re: mBank i bezpieczenstwo e-karty
    Od: "WOJSAL" <w...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:affke5$ll4$1@news.tpi.pl...
    > Użytkownik "WOJSAL" <w...@k...net.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Bo tak dziala system. Po to sa ladowane duze pieniadze, zeby bylo jeszcze
    > szybciej, zeby bylo natychmiast. Dzialanie kart jest takie samo w slepie
    > tradycyjnym jak i internetowym. Dlaczego niby sklep wirtualny ma byc
    > 'uposledzony'?

    Pomysl przez chwile.
    Autoryzacja transakcji w bankomacie musi byc natychmiastowa.
    Dlaczego? Bo bierzesz pieniadze - bank musi sprawdzic natychmiast,
    czy jest z czego brac.I tu nie mozna dopuscic by klient
    stal przed bankomatem np. 4 godziny, az wykona sie
    autoryzacja.

    Autoryzacja przelewu zas nie musi byc w onlinie. Przelew mozna
    puscic dzisiaj, mozna jutro. Oczywiscie szybka autoryzacja
    wynika z potrezb rynku, konkurencji a nie samego procesu
    obslugi.

    > Zwlaszcza jak chce przeczytac dzisiejsza gazete...

    Mowilem - to zalezy od asortymentu.
    Sa produkty, gdzie autoryzacja moze poczekac
    (sprzet, ksiazki, kasety, kosmetyki ....).

    > Czyli sklep ktory sprzedaje towar szybko tracacy wartosc [np. dzisiejsza
    > gazeta] jest bardzi wiarygodny od tego ktory sprzedaje komputery?

    Mylisz pojecia.
    Asortyemnt sklepu nie ma nic wspolnego z wiarygodnoscia sklepu.

    > Chyba nie.
    > Wiec na cholere wtedy dodatkowa weryfikacja? Moze to nie ma zadnego
    zwaizku
    > z bezpieczenstwem?

    Weryfikacja jest po to, bym to ja ZAWSZE zezwalal na odplyw
    pieniadza z mojego konta. Czy jest tu cos niejasnego?

    Pomysl: jesli ja bede chcial pieniadze z Twojego konta,
    to chyba najpierw powinienes zapoznac sie z moim żądaniem,
    a potem podjac decyzje czy je zrealizowac czy nie? Zgadza sie?
    Czy moze proponujesz odwrotna kolejnosc?:)

    > Nie bardzo. Ja uzywam zwykle tych kart ktorych autoryzacja nie jest
    > przeprowadzana [w rzeczywistym swiecie]. Gdybym mial odpowiadac na jakies
    > maile to wolalbym wyslac przelew, a moze nawet skorzystac z platnosci przy
    > odbiorze paczki [najchetniej karta ofkoz ;)].

    OK - takie jest Twoje prawo.
    Jest grupa osob, ktora zadowoli uzywanie wyplat bez autoryzacji.
    Jest grupa osob ktora w dobie Internetu lubi biegac na poczte
    wypelniac recznie numery kont, kwoty na poczcie, potem postac
    w kolejkach itd
    Ale jest tez grupa osob, ktora uwaza ze wygodniej jest robic
    zakupy na calym swieceie, o dowolnej porze, przy pomocy
    myszki, ale z AUTORYZOWANYMI, BEZPIECZNYMI
    transkacjami.
    Ja zaliczam sie do tej ostatniej grupy.

    > Hehe... coz za problem zaproponowac wykonanie czegos takiego Visie lub MC
    > ;).

    Niniejszym to czynie:)

    > Jak czytam to co piszesz to mysle, ze jest skromna ;). Przyjmij do
    > wiadomosci, ze samo wykonanie transakcji oszukanczej nawet jak sie uda, to
    > nie znaczy ze ujdzie plazem. Sprawdz jaka czescia obrotu kartowego sa
    > transakcje kartowe, przemysl to, sprobuj dokonac frodu i napisz wtedy jak
    > malo bezpieczna jest karta ktora mozna placic w Internecie ;).

    Male pytanko: czy pamietasz na jaka kwote byly
    oszustwa zwiazane z platnosciami przez karte (wszelkiej masci)
    w zeszlym roku?
    Ja niestety nie pamietam, ale wiem ze byla to pokazna
    liczba (procentowo - liczba falszywych transakcji;
    kwota falsyzwych transakcji). Niestety tych danych nie
    znajdziesz ani w kolorowych reklamowkach o kartach
    ani na stronach bankow.

    Rada: zainteresuj sie liczba oszustw z uzyciem karty,
    wartoscia oszustw z uzyciem kredytu.
    Dokladnych danych nie pamietam, ale powiem krotko:
    wlos sie jezy na glowie.
    I nie ma tu wiekszego znaczenia, czy wiekszosc uzytkownikow
    kart zdaje sobie z tego sprawe czy nie.

    > Maciej
    >
    > PS Rozumiem, ze nie korzystasz z kart wypuklych i odradzasz korzystanie z
    > nich wszystkim swoim znajomym? ;)

    Oczywiscie ze nie korzystam z kart do placenia.
    Nie lubie bowiem otwierac dostepu do konta osobom obcym.
    Byc moze jednak nie znam dokladnie tych zabezpieczen.
    Mozesz podac jakie sa to zabezpieczenia?

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    Gadu-Gadu: 311984
    ICQ: 20466914