  • Data: 2002-06-29 14:39:33
    Temat: Re: mBank i bezpieczenstwo e-karty
    Od: "AMRA" <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    Oj Wojsal, Wojsal. Twoje propozycje sa dla mnie troszeczke....

    Chcesz jakiegos maila do potwierdzeni... a moze lepiej telefon?? Maile sa
    trzymane jakby nie patrzec na serwerach zewnetrznych, z ktorych musisz je
    sciagnac - iuwazasz to za bezpieczny sposob??? Bo ja nie.

    Poza tym ty piszesz cos o 1000 transakcji i ze sklep bedzie na cos czekal.
    Ale pomijasz bnardzo istotny fakt - wszystko idzie do przodu jednego dnia
    masz 1000 ale nastepnego zniowu 1000 - wszystko odwleka sie w czasie.
    Czekasz na rozliczenie, towar jest pakowany (bo musi byc wyslany), ale nie
    ma potwierdzenia. A nie ma, bo np, komus dostep do itnernetu sie popsul,
    albo zawirusowal mu sie komputer - albo cokolwiek (wlamal mu sie kots na
    pocztw w Interii ;).

    Jesli jestes takim bojazliwym klientem - plac przelewem.

    I naprawde, jak czytam niektore twoje pomysly, to nie wiem czy sie smiac,
    plakac?

    Czy naprawde karta wirtualne z zabezpieczeniem takim, ze jesli przychodzi
    zapytanie kiedy konto jest puste- zostaje blokowane lub odpowiednio
    zabezpiecznone, jest dla Ciebie zle???

    Przeciez zreszta platnosc z karty nie schodzi z dnia na dzien - wiec widac
    co i jak. Jesli pracownik sklepu nie ma kontaktu z twoim numerem karty (ma
    tylko centruym autoryzacyjne) to widzisz gdzies mozliwosc wycieku tego
    numeru???? (jesli zaczniejsz twierdzic ze w centrum autoryzacyjnym - to
    pamiewtaj o tym, ze oni maja miliony numerow, a nie jakas tam karte
    wirtualna z smiechu wartym limitem maksymalnym).

    Wyobraz sobie, ze wiekszosc osob chce kupowac szybko - i system jaki jest
    teraz - czyli aurpotyzacja i wysylka -= jest najlepszy.

    A twoje pomysly dla mnie sa przykladem takim, ze jak ide do sklepu po mleko
    i buleczki to pani ma sprawdzac pochodzenie kazdego mbanknotu i monety, czy
    czasem nie ukradlem ich komus. Czyli musi sprawdzic PIT i czy czasem nie
    jestem karany. Legalnosc pieniedzy tez warto sprawdzic.

    Prosta zasada - nie podoba Ci sie - nie musisz korzystac - mozesz isc do
    sklepu, gdzie obslugje Inteligo i juz - jesli uwazasz to za sprawdzony syste
    m.

    a pomysl wysylania na maila - jest glupi. Powinienes zamienic na autoryzacje
    kazdorazowa telefoniczna i tyle. (zauwaz prosze, ze przy wiekszych wydatkach
    z karty dzwonia do Ciebie,m czy wszystko jest ok... :)