  • Data: 2002-06-28 14:40:23
    Temat: Re: mBank i bezpieczenstwo e-karty
    Od: "WOJSAL" <w...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek Barbaszynski" <m...@i...com.pl> napisał w wiadomości
    news:afh44f$6g8$1@news.onet.pl...
    > "WOJSAL" <w...@k...net.pl> wrote in message
    > [...]
    >
    > Skasować się to się nie skasuje.
    > Ale jak to sobie organizacyjnie wyobrażasz? Obecnie (w duuużym
    uproszczeniu)
    > sklep dostaje dane karty, pyta o autoryzację, otrzymuje odpowiedź i wysyła
    > towar (albo i nie).
    > Natomiast z takim opóźnionym sposobem autoryzacji dla jednych kart
    odpowiedź
    > byłaby natychmiastowa, dla innych zaś - odwleczona o nie wiadomo ile.
    > To jest znakomity sposób na bałagan!

    Nieprawda - zaden balagan.
    Wyglada to tak:
    1) sklep ma np. 1000 zlozonych zamowien
    2) wysyla 1000 zadan zaplaty
    3) sukcesywnie splywaja autoryzowane zaplaty
    (czyli wplywaja pieniadze na konto sklepu)
    4)sklep obsluguje zamowienia w kolejnosci
    otrzymanych autoryzacji (czyli wplat)
    Przeciez to proste jak konstrukcja cepa.
    Sklep nie ponosi tu zadnego ryzyka, a klient
    nie ujawnia dostepu do swego konta.

    > O ile koszt takiego rozwiązania nie przewyższy zysków zeń płynących - a te
    > dla sklepów wcale nie są takie oczywiste.

    Dla sklepu to bez znaczenia.
    Natomiast wymaga to drobnej (!) modyfikacji a bankach
    internetowych.

    Naprawde jestesmy na poczatku handlu intenetowego,
    ebankow itp Jest jeszcze olbrzymie pole do zrobienia
    w dziedzinie e-handlu, e-platnosci - utrzymywanie
    ze obecny stan e-bankowosci jest optymalny,
    jest naprawde nieuzasadnione. Trzeba tylko umiec krytycznie
    spojrzec na obecna rzeczywistosc i nie bac sie jej
    poprawiac, szukac nowych, lepszych rozwiazan.

    Zreszta wystarczy popatrzec co robia, jakie rozwiazania
    w e-handlu, w e-bankowosci maja kraje z wiekszym
    doswiadczeniem (np. USA, Kanada, Australia) i nie
    bac sie ich nasladowac, a nawet krytykowac i szukac jeszcze
    lepszych rozwiazan.

    Postawa typu: jest swietnie i nie da sie nic zrobic, nie
    rokuje dobrze na przyszlosc.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    Gadu-Gadu: 311984
    ICQ: 20466914