  • Data: 2002-06-28 07:42:22
    Temat: Re: mBank i bezpieczenstwo e-karty
    Od: "Marek Barbaszynski" <m...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "WOJSAL" <w...@k...net.pl> wrote in message
    news:aff6t0$ta6$1@wulkan.npnet.org...
    [...]
    > online.
    > uplynac
    >
    > Bzdura.
    > A niby dlaczego autoryzacja przy platnosci internetowej
    > musi trwac pare sekund, musi byc online?!
    > Bo co? moje zamowienie skasuje sie po paru sekundach?:)

    Skasować się to się nie skasuje.
    Ale jak to sobie organizacyjnie wyobrażasz? Obecnie (w duuużym uproszczeniu)
    sklep dostaje dane karty, pyta o autoryzację, otrzymuje odpowiedź i wysyła
    towar (albo i nie).
    Natomiast z takim opóźnionym sposobem autoryzacji dla jednych kart odpowiedź
    byłaby natychmiastowa, dla innych zaś - odwleczona o nie wiadomo ile.
    To jest znakomity sposób na bałagan!

    > Dla jednej osoby - nie.
    > Dla wielu - tak. Takie rozwiazanie wymusi rynek.
    > To chyba oczywiste.

    O ile koszt takiego rozwiązania nie przewyższy zysków zeń płynących - a te
    dla sklepów wcale nie są takie oczywiste.

    --
    Marek "Barbidu" Barbaszynski m...@i...com.pl
    ----- The signature has been optimized away.