  • Data: 2002-06-27 18:10:06
    Temat: Re: mBank i bezpieczenstwo e-karty
    Od: "MK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@k...net.pl> napisał w wiadomości
    news:aff6t0$ta6$1@wulkan.npnet.org...

    > Bzdura.
    > A niby dlaczego autoryzacja przy platnosci internetowej
    > musi trwac pare sekund, musi byc online?!

    Bo tak dziala system. Po to sa ladowane duze pieniadze, zeby bylo jeszcze
    szybciej, zeby bylo natychmiast. Dzialanie kart jest takie samo w slepie
    tradycyjnym jak i internetowym. Dlaczego niby sklep wirtualny ma byc
    'uposledzony'?

    > Mylisz chyba sklep klasyczny (z kolejkami) z kliemtam, ktorych
    > trzeba natychmiast obsluzyc ze sklepem internetowym gdzie
    > klienta nie trzeba obslugiwac natychmiast. Tak wiec zaplata,
    > autoryzacja moze poczekac - nawet pare dni.

    Zwlaszcza jak chce przeczytac dzisiejsza gazete...

    > Wszystko zalezy
    > od sklepu, asortymentu itp

    Czyli sklep ktory sprzedaje towar szybko tracacy wartosc [np. dzisiejsza
    gazeta] jest bardzi wiarygodny od tego ktory sprzedaje komputery? Chyba nie.
    Wiec na cholere wtedy dodatkowa weryfikacja? Moze to nie ma zadnego zwaizku
    z bezpieczenstwem?

    > Dla jednej osoby - nie.
    > Dla wielu - tak. Takie rozwiazanie wymusi rynek.
    > To chyba oczywiste.

    Nie bardzo. Ja uzywam zwykle tych kart ktorych autoryzacja nie jest
    przeprowadzana [w rzeczywistym swiecie]. Gdybym mial odpowiadac na jakies
    maile to wolalbym wyslac przelew, a moze nawet skorzystac z platnosci przy
    odbiorze paczki [najchetniej karta ofkoz ;)].

    > Natomiast jesli system obecny jest postawiony na glowie
    > (a jest: najpierw transakcja a potem informacja
    > o transakcji), to trzeba go postawic glowa do gory:)
    > Nie sadze jednak by z technicznego punktu widzenia
    > bylby to znaczacy problem.

    Hehe... coz za problem zaproponowac wykonanie czegos takiego Visie lub MC
    ;).

    > Jesli idzie o (nie)bezpieczenstwo kart to wiedza jest
    > dosyc skromna.

    Jak czytam to co piszesz to mysle, ze jest skromna ;). Przyjmij do
    wiadomosci, ze samo wykonanie transakcji oszukanczej nawet jak sie uda, to
    nie znaczy ze ujdzie plazem. Sprawdz jaka czescia obrotu kartowego sa
    transakcje kartowe, przemysl to, sprobuj dokonac frodu i napisz wtedy jak
    malo bezpieczna jest karta ktora mozna placic w Internecie ;).

    Maciej

    PS Rozumiem, ze nie korzystasz z kart wypuklych i odradzasz korzystanie z
    nich wszystkim swoim znajomym? ;)