  • Data: 2002-06-27 14:18:58
    Temat: Re: mBank i bezpieczenstwo e-karty
    Od: "WOJSAL" <w...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:afemkt$d4v$1@news.tpi.pl...
    > Użytkownik "WOJSAL" <w...@k...net.pl> napisał w wiadomości

    > Bzdura. Nic sie nie 'poprawi' bo autoryzacja musi byc przeprowadzona
    online.
    > Miedzy zapytaniem autoryzacyjnym a odpowiedzia nie powinno uplynac wiecej
    > niz kilka, lub kilkanascie sekund. Jak myslisz ile czasu by musialo
    uplynac
    > w przypadku tego co proponujesz?

    Bzdura.
    A niby dlaczego autoryzacja przy platnosci internetowej
    musi trwac pare sekund, musi byc online?!
    Bo co? moje zamowienie skasuje sie po paru sekundach?:)

    Mylisz chyba sklep klasyczny (z kolejkami) z kliemtam, ktorych
    trzeba natychmiast obsluzyc ze sklepem internetowym gdzie
    klienta nie trzeba obslugiwac natychmiast. Tak wiec zaplata,
    autoryzacja moze poczekac - nawet pare dni. Wszystko zalezy
    od sklepu, asortymentu itp

    >Dla widzimisie jednej osoby nie zostanie
    > postawiony na glowie caly system obrotu kartowego.

    Dla jednej osoby - nie.
    Dla wielu - tak. Takie rozwiazanie wymusi rynek.
    To chyba oczywiste.

    Natomiast jesli system obecny jest postawiony na glowie
    (a jest: najpierw transakcja a potem informacja
    o transakcji), to trzeba go postawic glowa do gory:)
    Nie sadze jednak by z technicznego punktu widzenia
    bylby to znaczacy problem.

    > Jesli uwazasz, ze platnosci kartami [wszystkimi, a nie tylko ta jadne] sa
    > malo bezpieczne, to rezygnujesz z tej formy zaplaty i korzystasz z
    > alternatywnych mozliwosci np place z Inteligo, czy PayByLink w mBanku [at
    > soon].
    > Platnosci kartami zyskaly tak wielka popularnosc, bo sa latwe i przyjemne.
    > Coraz wieksza jest wiedza posiadaczy [kart] o niebezpieczenstwach, a mimo
    > wszystko nie rezygnuja z kart.

    Jesli idzie o (nie)bezpieczenstwo kart to wiedza jest
    dosyc skromna.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    Gadu-Gadu: 311984
    ICQ: 20466914