  • 41. Data: 2003-11-14 12:26:41
    Temat: Re: [mBank] czas konczyc ten absurd
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    s...@g...softwired.wfc,
    Paweł Kaczor <p...@e...com>:

    > Przecież nie winię, śmieję się z tego. Pamiętaj, że żona chciała
    > założyć konto, miała szczere intencje i chęci, więc na każde pytanie
    > mLinki starała się odpowiedzieć jak najdokładniej, niestety nie udało
    > się.

    Nie moglo sie udac - przeciez bank sam z siebie nie mogl znac jej aktualnego
    adresu, numeru DO (itp.), jesli podala im na pismie tylko ten stary i nie
    zaktualizowala tamtych danych.

    > przypisane do nowej osoby. Ale i tym przypadku coś zawiodło. Ze
    > strony mBanku brak elastyczności, z naszej strony brak cierpliwości.

    Proponuje zadzwonic jeszcze raz i zweryfikowac sie starymi danymi (tymi,
    ktore wyslaliscie).
    I teraz, albo wycofac wniosek, albo - latwiej i prosciej - zalozyc konto wg.
    starych danych i nastepnie zaktualizowac dane, juz jako klient.

    Niestety te procedury identyfikacji musza byc troche uciazliwe, bowiem z
    definicji brak jest kontaktu fizycznego.

    P.S. Nie bronie mBanku "na sile", bo jest w nim wiele rzeczy, ktore dzialaja
    "dziwnie", ale akurat powyzsza sprawa mnie nie bulwersuje.

    --
    Robert

  • 42. Data: 2003-11-14 13:46:44
    Od: Paweł Kaczor <p...@e...com>

    On Fri, 14 Nov 2003 13:26:41 +0100, Robert wrote:

    > Nie moglo sie udac - przeciez bank sam z siebie nie mogl znac jej aktualnego
    > adresu, numeru DO (itp.), jesli podala im na pismie tylko ten stary i nie
    > zaktualizowala tamtych danych.

    Dobra już wiem jak to było. Żona drugi raz zgłosiła chęc założenia konta.
    wypełniła formularz i mBank przydybał ją po PESEL-u. Oddzwoniła mLinka i
    stwierdziła, że konot już jest chce tylko uaktulanić dane os., czego zrobić
    się nie dało bo np. nie było już starego DO. Wtedy mLinka poprosiła o
    odesłanie podpisanej umowy tej sprzed 2 lat), żeby konto zostało aktywowane
    i zona będzie mogła uaktualnić dane. Żona roześmiała się tylko na to bo
    umowa już 2 lata temu została zmięta i pocięta. Na to mLinka, że w takim
    razie podeślą nową umowę. Podesłali z datą wsteczną. Ostateczna próba
    rozwiązania kwestii mBankowej czyli prośba o założenie zupełnie nowego konta
    spotkała się, po konsultacjach z menedżerem, że tak nazwę odmową. I choć nie
    było to kategoryczne NIE,a po prostu bezradne rozłożenie rąk - moja
    połowica trzasnęła słuchawką i mBank nowego klienta nie ma.

> [...]
    > I teraz, albo wycofac wniosek, albo - latwiej i prosciej - zalozyc konto wg.
    > starych danych i nastepnie zaktualizowac dane, juz jako klient.

    Nie, nie ma sensu kopać w dokumentach i pamięci. Wymyśliłem właśnie, że żona
    może zażądać usunięcia sowich danych os. z mBanku, chwilę poczekać (takie
    sezonowanie drewna :) ) i ponownie spróbować założyć konto. Z tym, że jest
    ta alergia na mBank.

> [...]
    >
    > P.S. Nie bronie mBanku "na sile", bo jest w nim wiele rzeczy, ktore dzialaja
    > "dziwnie", ale akurat powyzsza sprawa mnie nie bulwersuje.

    Zgadzam się co do procedury indentyfikacji ale bezradne rozkładanie rąk w
    momencie gdy ew. klient prosi o pomoc w wyjściu z impasu to lekkie
    przegięcie. Podobie jak umowa wsteczna.

    paczor
    "A z kwiatków, jakie pan lubi najbardziej? Sztukamięs z kwiatkiem"
    ------------------------------[pawel kaczor paczorSLIMAKexpatpol.com]--

  • 43. Data: 2003-11-14 13:56:26
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    s...@g...softwired.wfc,
    Paweł Kaczor <p...@e...com>:

    > temu została zmięta i pocięta
    no comment ;)

    > Na to mLinka, że w takim razie podeślą
    > nową umowę. Podesłali z datą wsteczną.
    No to w porzo sie zachowali IMHO. Trza bylo podpisac i szafa gra.

> [...]
    > poczekać (takie sezonowanie drewna :) ) i ponownie spróbować założyć
    > konto. Z tym, że jest ta alergia na mBank.

    zażądac moze, ale mBank niekoniecznie posłucha - 5 lat muszą trzymać dane
    bylych klientow - nie chce mi sie wnikac, czy etap, do ktorego doszla juz do
    tego statusu upowaznia

    > Zgadzam się co do procedury indentyfikacji ale bezradne rozkładanie
    > rąk w momencie gdy ew. klient prosi o pomoc w wyjściu z impasu to
    > lekkie przegięcie.

    No wiesz, klient podarl umowe ... podeslali nastepny egzemplarz. Jak dla
    mnie dalej OK.
    Na tle moich doswiadczen z procedurami nieautomatycznymi w mB to nawet
    bardzo OK.

    --
    Robert

  • 44. Data: 2003-11-14 14:25:33
    Od: Paweł Kaczor <p...@e...com>

    On Fri, 14 Nov 2003 14:56:26 +0100, Robert wrote:
    > no comment ;)

    Po 2 latach, przypominam, acha i 3 przeprowadzkach. :)

    > No to w porzo sie zachowali IMHO. Trza bylo podpisac i szafa gra.

    Podpisałbyś cokolwiek co ma datę 2 lata wstecz?

    > No wiesz, klient podarl umowe ... podeslali nastepny egzemplarz. Jak dla
    > mnie dalej OK.

    Czekaj... klient zrezygnował, podarł umowę, minęło 2 lata, skruszony
    wraca...

  • 45. Data: 2003-11-14 14:37:53
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    s...@g...softwired.wfc,
    Paweł Kaczor <p...@e...com>:

    > Podpisałbyś cokolwiek co ma datę 2 lata wstecz?

    Cokolwiek to nie - zalezy co. Gdyby byla to umowa rachunku, ktory chcialbym
    miec, tak jak rozumiem w tym wypadku, to jak najbardziej.

    NB, w VW Bank w ogole nie ma umowy i mam tam rachunek i sobie chwale.

    --
    Robert

  • 46. Data: 2003-11-14 14:48:36
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Paweł Kaczor wrote:

    > Po 2 latach, przypominam, acha i 3 przeprowadzkach. :)
    I, że sie tak glupio spytam, co z tego ?
    Czy umowa po 2 latach jest mniej ważna? [1]
    Gnije ?
    Pleśnieje ?(umowa, nie papier na którym ta umowa jest)
    Jka tu ktosś napisał, mBank zachował się bardzo w porządku.
    Nie zapominaj, że mają _bardzo_ograniczone_ możliwości stwierdzenia, że
    "ty to Ty" a "Twoja żona to Twoja żona"...
    Umowa Cię obowiązywała i tak, i dla własnego dobra powinieneś ją trzymać.

    > Podpisałbyś cokolwiek co ma datę 2 lata wstecz?

    Ale _umowa_ była. Nie było papierka, przez co miałbyś problem np. w
    sądzie, przy dowodzeniu, że była zawarta. Ale umowa, w sensie "stosunku
    prawnego" była.

    No ale oni ci zaproponowali wyjście z impasu. nie chciałeś skorzystać

    > Czekaj... klient zrezygnował, podarł umowę, minęło 2 lata, skruszony
    > wraca...

    Czekaj. Klientowi się wydawało, że zrezygnował, pozbawił się dowodu
    zawarcia umowy, prosi o przesłanie kopii...

    > paczor

    KJ
    [1] - umowa w mbanku jest bezterminowa, o ile wiem.

  • 47. Data: 2003-11-14 14:58:22
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    "Robert" <u...@o...pl> writes:

    > s...@g...softwired.wfc,

    > Cokolwiek to nie - zalezy co. Gdyby byla to umowa rachunku, ktory
    > chcialbym miec, tak jak rozumiem w tym wypadku, to jak najbardziej.

    A potem już tylko płacić zaległe prowizje ;-)

  • 48. Data: 2003-11-14 15:02:52
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    8...@c...softax.local,
    Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>:

    > A potem już tylko płacić zaległe prowizje ;-)

    To sie nie miesci w granicach pojecia "rachunku, ktory chcialbym miec" ;)

    --
    Robert

  • 49. Data: 2003-11-14 18:03:12
    Od: Paweł Kaczor <p...@e...com>

    On Fri, 14 Nov 2003 15:48:36 +0100, Kamil Jońca wrote:
    > I, że sie tak glupio spytam, co z tego ?

    No, głupio.

    > Czy umowa po 2 latach jest mniej ważna? [1]
    > Gnije ?
    > Pleśnieje ?(umowa, nie papier na którym ta umowa jest)
    > Jka tu ktosś napisał, mBank zachował się bardzo w porządku.

    Podsyłając te samą umowę z datą sprzed 2 lat?
    "Panie Kaczor? Pan pamięta naszą rozmowę, dwa lata temu, koło Empiku? Mówił
    pan, że chciałby skrzynkę jabłek ode mnie. No, więc jak pan do mnie
    zadzwonił w tym tygodniu to zszedłem ja do piwnicy, patrzę a tu ta skrzynka
    leży na półce. Proszę, jabłuszka jak... malowanie."

    > Nie zapominaj, że mają _bardzo_ograniczone_ możliwości stwierdzenia, że
    > "ty to Ty" a "Twoja żona to Twoja żona"...

    Zgadza się. Wystarczyło zapomnieć o tamtym, nieużywanym, i nigdy nie użytym
    koncie, założyć nowe według nowych papierów i byłoby gites. Nowe dane jak
    najbardziej wystarczały do założenia konta ale...

    > Umowa Cię obowiązywała i tak, i dla własnego dobra powinieneś ją trzymać.

    A masz darmową powierzchnię magazynową?

    > Ale _umowa_ była. Nie było papierka, przez co miałbyś problem np. w
    > sądzie, przy dowodzeniu, że była zawarta. Ale umowa, w sensie "stosunku
    > prawnego" była.

    Odpowiedz na pytanie.

    > No ale oni ci zaproponowali wyjście z impasu. nie chciałeś skorzystać

    mBank podesłał więc umowę osobie o innym nazwisku, numerze dowodu
    osobistego, zameldowaniu, numerze telefonu, itd. Zgadzał się jedynie PESEL,
    który nie był wystarczający, przypominam, by zweryfikować żonę. Znaczy się
    podesłali czyjąć umowę bez zautoryzowania osoby do której wysyłają.
    Pracujesz w mBanku, że próbujesz nie widzieć błędnego koła?

    > Czekaj. Klientowi się wydawało, że zrezygnował, pozbawił się dowodu
    > zawarcia umowy, prosi o przesłanie kopii...

    ...bank sprawdza kim jest klient zanim kopię wyśle...
    oh! niestety ale nie mamy pewności, że
    pani to pani... i dlatego podsyłamy pani tę umowę na nowy adres... wcześniej
    nam nie znany...proszę podpisać kopię... wtedy będziemy wiedzieć kim pani
    jest, dobrze?

  • 50. Data: 2003-11-14 18:27:54
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    s...@g...softwired.wfc,
    Paweł Kaczor <p...@e...com>:

> [...]
    > pani to pani... i dlatego podsyłamy pani tę umowę na nowy adres...
    > wcześniej nam nie znany...proszę podpisać kopię... wtedy będziemy

    Przeslali na nowy adres podany przez telefon? To faktycznie bez sensu.

    --
    Robert