  • 1. Data: 2003-11-12 20:54:00
    Temat: przesylanie euro na konto w kraju
    Od: "kasia war" <k...@g...pl>

    czy to prawda ze bez oplat moge przeslac pieniadze(euro)z panstwa nalezacego
    do UE na konto w kraju.Chodzi mi o konto student w pko bp.Jak moge sie
    dowiedziec czy numer konta to iban?(jestem laikiem w tych sprawach..nawet nie
    wiem czy dobrze sformulowalam pytanie).Bardzo zalezy mi na szybkiej odp.Z
    gory dzieki.

  • 2. Data: 2003-11-12 20:58:22
    Temat: Re: przesylanie euro na konto w kraju
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bou6l8$bbp$...@i...gazeta.pl,
    kasia war <k...@g...pl>:
    > czy to prawda ze bez oplat moge przeslac pieniadze(euro)z panstwa
    > nalezacego do UE na konto w kraju

    bardzo watpie, ale sprawdz w banku zagr., z ktorego wysylasz przelew

    >.Chodzi mi o konto student w pko
    > bp.Jak moge sie dowiedziec czy numer konta to iban?(jestem laikiem w
    > tych sprawach..nawet nie wiem czy dobrze sformulowalam
    > pytanie).Bardzo zalezy mi na szybkiej odp.Z gory dzieki.

    Podaj tu ten numer, ktos Ci autorytatywnie oceni.

    --
    Robert

  • 3. Data: 2003-11-12 21:04:13
    Od: "kasia war" <k...@g...pl>

    mowia ze nie zaplace...o ile podam im iban.

  • 4. Data: 2003-11-12 21:06:35
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bou78d$dgo$...@i...gazeta.pl,
    kasia war <k...@g...pl>:
    > mowia ze nie zaplace...o ile podam im iban.

    Kto mowi? Widac oni za Ciebie zaplaca.
    No i co z tym numerem konta? Chcesz zeby Ci powiedziec, czy IBAN i nie
    chcesz go ujawnic??

    Jak nie masz i potrzebujesz konta z IBAN, to zaloz sobie od reki gdzies,
    gdzie juz maja. Najlepiej w walucie, w ktorej dostaniesz te pieniadze.

    --
    Robert

  • 5. Data: 2003-11-12 21:31:38
    Od: "kasia war" <k...@g...pl>

    Robert <u...@o...pl> napisał(a):

    > problem polega na tym ze pieniadze maja(musza)byc wysla,ne jutro a ja mam
    tylko zdecydowac czy chce przez poczte czy na konto....wole tansza droga-no i
    raczej na konto..ale nie mam czasu na szukanie innych rozw.Che tylko
    sprawdzic jak jest to mozliwe w mom przypaadku.Moj numer konta to raczej nie
    iban...xxx aaaaaaaa bbbbbbbbb tak wyglada...

  • 6. Data: 2003-11-12 22:06:38
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bou8rq$irh$...@i...gazeta.pl,
    kasia war <k...@g...pl>:

> [...]
    > rozw.Che tylko sprawdzic jak jest to mozliwe w mom przypaadku.Moj
    > numer konta to raczej nie iban...xxx aaaaaaaa bbbbbbbbb tak wyglada...

    Zapewne 2 x'y z przodu, a czy to IBAN, czy nie, to byla tu dluga dyskusja
    kilkakrotnie, na pewno nie NRB.
    Ale w czym problem? Idziesz jutro rano do dowolnego banku, ktory ma
    numeracje NRB, zakladasz od reki konto, do numeru dopisujesz PL- i pytasz
    sie o SWIFT - i juz masz gdzie wyslac. No chyba ze nie jestes w kraju.

    --
    Robert

  • 7. Data: 2003-11-12 23:49:54
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    On 2003-11-12, kasia war <k...@g...pl> wrote:
    > mowia ze nie zaplace...o ile podam im iban.

    Mi sie wydaje ze im sie wydaje ze Polska jest juz w strefie Euro, lub
    tez w ogole nie wiedza ze ty jestes w Polsce.

    Miedzy krajami bedacymi w strefie Euro, mozna przelewac za cene
    przelewu krajowego (pod warunkiem uzywania numeru IBAN), czyli czesto
    za darmo.

    Jesli chodzi o konto w polsce IBAN to najlepiej idz do Multibanku i
    zaloz na poczekaniu konto w Euro od razu dostaniesz numer. I co wazne
    nie pobieraja oplaty za przelewy miedzynarodowe przychodzace, a okolo
    polowy polskich bankow pobiera, czasem niemale (od 5 do 40 zl).

    --
    Miernik ________________________ jabber:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl

  • 8. Data: 2003-11-13 00:35:14
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <s...@t...ctnet.pl>, m...@c...pl
    says...

> [...]
    > nie pobieraja oplaty za przelewy miedzynarodowe przychodzace, a okolo
    > polowy polskich bankow pobiera, czasem niemale (od 5 do 40 zl).

    Chyba nie chodzi o strefe Euro ale o Unie Europejska. Od bodajze czerwca
    obowiazuje dyrektywa Unii Europejskiej, ktora mowi ze przelewy wewnatrz
    Unii Europejskiej powinny byc dokonywane za cene przelewu krajowego.

    Z ta Unia Europejska to glowy sobie uciac nie dam .... byc moze chodzi o
    strefe Euro. Tak czy inaczej nie jestesmy jeszcze w Unii Europejskiej (a
    tym bardziej w strefe Euro)

    AP

  • 9. Data: 2003-11-13 08:16:57
    Od: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>

    Weź pod uwagę, że strefa Euro pokrywa się terytorialnie z Unią (może z
    wyjątkiem krajów takich jak Czarnogóra).

    l.net...

  • 10. Data: 2003-11-13 08:24:49
    Od: "Dudi" <Moj_mail@jest_tajny.pl>

    Witam!

    To ile zaplace za przelew z Anglii do Danii ;) ? ( dla niewtajemniczonych tu
    i tu nie ma euro)

    Pozdrawiam