  • From: Markus Sprungk <z...@c...cy>
    Subject: Re: [mBank] czas konczyc ten absurd
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Wed, 12 Nov 2003 22:27:47 +0100

    Witold Przygoda napisał(a):

    > Aloha!
    >
    > Dla wszystkich "fanow" mBanku ostatni odcinek wiadomosci z krainy absurdu...
    > inaczej tego nie potrafie ujac. I uwierzcie mi, ja chcialem miec konto
    > w mBanku, bo bardzo mi sie podoba internetowy interfejs i obsluga, ale
    > naprawde nie mam sily, zeby sie dalej uzerac z idiotycznymi procedurami
    > i opieszaloscia w obsludze.

    Boże, czy Ty naprawdę musisz wylewać swoje żale?

    > Otoz... dostalem w koncu jednorazowe hasla, a nawet je aktywowalem.

    Gratuluję

    > Co z tego, skoro moja umowa do mBanku nadal nie dotarla - mLinia poinformowala, ze
    > moze to zajac 10 roboczych dni. W moim przypadku jutro bedzie 12 dzien roboczy.

    No i?

    > Dzis zas obchodze dokladnie miesiac od wypelnienia internetowego formularza.
    > Miesiac!!! A gdzie tam jeszcze do otrzymania karty, czy przeniesienia karty
    > kredytowej z innego banku, tak jak planowalem!

    Wystarczyło wydrukować formularz, zrobić ksero dowodu osobistego i wysłać
    to wszystko do Mbanku by mieć konto aktywne w przeciągu tygodnia. Ty
    wybrałeś drogę pokrętną, prowadzącą przez mgłę a do kompletu jeszcze przez
    mokradła ;)

    > Wreszcie po mojej stanowczej interwencji, ze mam zablokowane na koncie
    > srodki mLinka wymyslila, ze moge wyslac faksem podpisana kopie umowy
    > i konto zostanie natychmiast warunkowo (na 2 tygodnie) odblokowane, tak
    > abym mogl wykonac przelew.

    Gdyby nie Mlinia to byłoby z Tobą krucho. Na szczęście pracują tam ludzie
    uprzejmi i postanowili pomóc Ci bo co im innego pozostało skoro klient nie
    czekając na uruchomienie konta wpłaca tam sobie pieniądze. Głupota czy
    bezmyślność?

    (.....)

> [...]
    > podsatwie historii. Na nic moja historia salda bez zarzutu z innego banku.
    > mBank ma swoje procedury i koniec. Co wiecej - okazuje sie, ze w mBanku
    > kredyt mozna dostac tylko wtedy, gdy umowe sie ma od co najmniej 3 miesiecy
    > i na okres kredytowania (czyli tutaj rok). Innymi slowy, osoby zatrudniane
    > na umowy roczne, co na uczelniach ma miejsce calkiem czesto, nie ma szans
    > na kredyn w mBanku !!! nawet jesli pokaze olbrzymie i udokumentowane dochody!
    > Bo "takie maja procedury"! Tak nieelastycznego banku z procedurami "zakutej
    > paly" jeszcze nie widzialem... wystarczy!

    Ciekawe. Starałem się o kredyt odnawialny w Mbanku. Bez problemu wypełniłem
    wniosek, określiłem swoje potrzeby co do kredytu odnawialnego na poziomie
    3-krotnie przewyższającym moje dochody i po dwóch tygodniach miałem kredyt
    przydzielony. Szybko i bez problemu. Rozumiem, że z jakiś przyczyn MBank
    się po prostu na Ciebie uparł :))

    > Stracilem czas i pieniadze !!! na cos, co z gory !!! bylo skazane na
    > decyzje odmowna, jeszcze raz podkresle, z przyczyn "procedury jaka przyjal
    > mBank" a nie ze wzgledu na moja slaba zdolnosc kredytowa.

    Przepraszam, ale gdzie jest napisane, ze taki lub inny bank ma OBOWIĄZEK
    coś Ci dać, przydzielić, sprezentować itd? To bank decyduje czy chce Ci coś
    dać czy nie. Nie rozumiem w czym problem? Widocznie Twoja historia
    kredytowa była wątpliwa skoro nie dostałeś zgody

    > Jestem tym
    > ostatecznie zdegustowany i rozczarowany.

    Ty chyba za dużo od życia wymagasz ;)

    > mBank jest chorym bankiem,
    > ktory najwyrazniej nie radzi sobie z elementarna obsluga klienta.

    To pora na przykłady:

    Konto w MBanku mam od ponad 2 lat.

    1. Założyłem konto w ciągu dwóch tygodni
    2. Kartę kodów dostałem bez problemu
    3. Kolejne karty kodowe dostaję w ciągu kilku dni po złożeniu zamówienia
    4. Z Infolinii nie korzystam. Nie mam potrzeby. Z kontem nie mam problemów
    5. Kartę VISA dostałem po tygodniu, aktywowałem bez problemu, kolejne karty
    również bez problemu
    6. Ekartę mam po raz drugi. Także bez problemu
    7. Kredyt odnawialny miałem przyznany w ciągu dwóch tygodni bez żadnego
    problemu, choć nikt ode mnie nie wymagał bym przedstawiał zaświadczenia o
    zarobkach. Wystarczyła historia konta. Otrzymałem maila oraz zadzwoniono do
    mnie z Mbanku by mi przekazać tę informację
    8. Część transakcyjna MBanku działa bez zarzutu, więc też nie narzekam
    9. Kilkakrotnie wysłałem do Mbanku zapytanie i na każde z nich otrzymałem
    odpowiedź do kilku dni

    Teraz kolega:

    1. Konto założył dwa miesiace temu w ciągu dwóch tygodni
    2. Reszta jak wyżej

    Pozostaje mi tylko Ci współczuć i doradzić byś wybrał mniej złośliwy bank
    ;)

    > W mBanku pewnie byloby to nie do pomyslenia, oczywiscie z "przyczyn
    > proceduralnych". Szkoda, ze procedura tak bardzo rzuca sie im na
    > szare komorki... ale skoro wola klientow golodupcow (za przeproszeniem)
    > to prosze bardzo. Adios, mBank. Jeszcze jeden telefon do mLinii,
    > wydanie dyspozycji zamkniecia rachunku. Kto chce, niech sie z nimi
    > uzera dalej.

    Ja chcę :)

    > p.s. VWBank przyslal mi juz wszystko, lacznie z tokenem, karta i wszelkimi
    > pinami i umowami. Zaczalem 2 tygodnie pozniej niz z mBankiem. Zadzwonilem
    > do nich tylko raz i tylko raz pofatygowalem sie na poczte. Wiecej nie robilem
    > nic. Z mBankiem wykonalem multum drazliwych telefonow, z ktorych nic nie
    > wyniklo. A ja naprawde chcialem miec konto w mBanku :(

    A może MBank nie chce byś miał w nim konto ;)

    *ICQ-79050392*
    *GG-1447098*