  • 21. Data: 2005-09-21 13:30:57
    Temat: Re: [mBank] cofnięcie przelewu?
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > Kupiłem coś na Allego.
    > Minutę po wygraniu aukcji dostałem maila od innego uzytkownika,
    > że to jest jego aukcja i żebym pieniądze przesłał na inny numer konta
    > [dla innej osoby]. A On po zaksięgowaniu prześle przesyłke na swój koszt.
    >
    > Jak chciał, tak zrobiłem [traf chciał, że to było na konto w mBanku]
    >
    > 4 godziny później dostałem maila od osoby, która wystawiła aukcje,
    > aby pieniądze [+koszty przesyłki] wpłacić na jego konto [w Inteligo].

    Zdaje się, że tego typu oszustw na allegro było sporo.

  • 22. Data: 2005-09-21 13:34:26
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "MaFi" <mafi_lublin[NO_SPAM_PLEASE]@wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > że to jest jego aukcja i żebym pieniądze przesłał na inny numer konta
    > [dla innej osoby]. A On po zaksięgowaniu prześle przesyłke na swój koszt.

    W takim razie mamy do czynienia z oszustwem.
    Dobrowolne prosby nic nie dadza. Nie jest to zadna ceywilna sprawa o
    bezpodstawne wzbogacenia, ale karna o oszustwo.
    Najlepiej zglosic na Policje (byleby sie samemu z pirackim softem nie
    wkopac) :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 23. Data: 2005-09-21 13:36:02
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości

    Aha - i dalsza czesc dyskusji poprowadz juz na pl.soc.prawo

    Pozdrawiam
    SDD

  • 24. Data: 2005-09-21 13:39:39
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    SDD wrote:
    > Użytkownik "Glenn" <g...@b...pl> napisał w wiadomości

    > MaFi nie padl ofiara kradziezy a OSZUSTWA - przy oszustwie (art 286
    > k.k.) ni ema dolnej granicy kwoty.
    > Nawet oszustwo na 1 zl. jest oszustwem i podlega pod k.k. (co
    > najwyzej moze byc umorzone ze wzgledu na niska szkodliwosc). W tym
    > przypadku szkodliwosc jest wysoka i na pewno nei umorza.

    Ok - masz rację.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 25. Data: 2005-09-21 13:46:57
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

  • 26. Data: 2005-09-21 14:28:11
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Grzes napisał(a):

    > jeśli wpisałeś poprawnie konto odbiorcy Y i on ma te pieniądze na koncie
    > to tylko jego dobra wola oddać te pieniądze.

    Mowisz ? A o bezpodstawnym wzbogacniu slyszal ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 27. Data: 2005-09-21 14:29:41
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Glenn napisał(a):

    > Kradzież do 250 PLN w Polsce nie jest przestępstwem tylko wykroczeniem.
    > Zinterpretuj to sobie jak chcesz :-)

    Nie mowimy o kradziezy, tylko o oszustwie, a tam nie maja znaczenia kwoty.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 28. Data: 2005-09-21 15:28:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Mithos napisał(a):

    > Nie mowimy o kradziezy, tylko o oszustwie, a tam nie maja znaczenia kwoty.

    A jakie oszustwo jest w omawianym przez nas przypadku?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 29. Data: 2005-09-21 15:33:30
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Liwiusz napisał(a):

    > A jakie oszustwo jest w omawianym przez nas przypadku?

    286 KK.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 30. Data: 2005-09-21 16:04:42
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > A jakie oszustwo jest w omawianym przez nas przypadku?

    Doprowadzenie do niekorzystnego rozporzadzenia stoma zlotymi (wplate na
    konto oszusta) poprzez wprowadzenie w blad (podanie sie za Sprzedajacego na
    aukcji)

    Pozdrawiam
    SDD