  • 21. Data: 2004-01-29 17:23:28
    Temat: Re: mBank - automatyczna splata KK (quiz - odpowiedzi)
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

    Użytkownik "MiKo" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:bv9lhn$3pr$1@korweta.task.gda.pl...

    > OK, dzieki za informacje ;) W moim przypadku prawidlowe odpowiedzi to
    > c-B, czyli splata minimalna (5%) oraz brak jakiegokolwiek komunikatu.
    > O ile c) jest dla mnie OK (nie wiedzialem, i twierdze ze dla
    Kowalskiego
    > - nawet z dostepem do sieci - ta wiedza nie jest oczywista), o tyle
    brak
    > komunikatu w tym przypadku to wielki blad. Przeciez nie zostala
    wykonana
    > zlecona przeze mnie operacja, a o ile rozumiem idee komunikatow,
    wlasnie
    > powinienem byc o tym powiadomiony.

    I tylko Ty jesteś bez winy? A czytałeś wszystkie regulaminy usług, z
    których korzystasz? Nie było tam przyapdkiem zapisu, że to posiadacz
    konta jest zobowiązany zapewnić na określony dzień i godzinę takie saldo
    na koncie, żeby spłata była możliwa? Sprawa powiadamiania lub nie, jeśli
    nie jest uregulowana w regulaminie lub umowie (ani żadnym przepisem
    prawa powszechnego), jest tylko i wyłącznie świadectwem jakości usług. A
    te ocenia się głosując nogami.

> [...]
    > brakowalo, uzytkownicy dodali odpowiednie strony informacyjne, lub
    > "wymusili" odpowiedz pracownika banku na forum (no za to akurat trzeba
    > mBank pochwalic, ze jednak czasami odpowiada, i ze odpowiedzi sa
    > dostepne dla wszystkich - a w kazdym razie tych co wytrwale szukaja).
    > Obawiam sie ze ostatnia zmiana filozofii mBanku (czyli podejscie do
    > klientow skutkujace wprowadzonymi oplatami) moze spowodowac odplyw
    > takich chetnych do pomocy uzytkownikow. To tak jakby mBank zamienil
    > domene z .org na .com (linuxowcy zrozumieja analogie ;) )

    A teraz zastanów się nad jakością usług innych banków, dowiedz
    się/przypomnij sobie, czy naprawdę tylko w mBanku jest tak tragicznie z
    informacją, czy może w innych bankach też zdarzają się niejasności i
    nieprawidłowości i... głosuj nogami. Idź tam, gdzie Ci będzie lepiej.
    Od piątku jak tylko gruchnęła wieść, że podrożeją usługi mBanku,
    odwaga wielu ludzi ogromnie staniała, za to ich szybkobiezność znacznie
    wzrosła. Nie będzieesz jedyny niezadowolony/odchodzący.

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 22. Data: 2004-01-29 19:24:47
    Temat: Re: mBank - automatyczna splata KK (quiz)
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    "Dave " <d...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał:

    > nie zgodze sie. Ja ustawilbym automatyczna splate 100% defaultowo po to by
    > najpierw probowac splacac z konta. Ale moga zdarzyc sie przypadki ze forsa
    > bedzie na koncie w innym banku a nie w mbanku (a chyba teraz coraz czesciej
    > tak bedzie po wprowadzeniu oplat...) i wtedy nie ma sensu splacac z konta w
    > mbanku skoro mozna bezposrednio splacac z innego banku.
    Bezpośrednio nie można bo subkonto KK nie ma jawnego numeru rachunku
    więc cały Twój wywód jest nic nie warty

    > splata nastepowalaby bezposrednio na rachunek karty a nie na ekonto
    > - czy tez moze w mbanku nie ma osobnego rachunku karty (?)
    > w co nie wierze bo kk mozna wszak miec bez posiadania ekonta.
    Wiara oparta na fałszywych przesłankach bywa złudna ...
    KK jest DO eKonta i wprawdzie możesz ją mieć bez eKonta
    (jak je zlikwidujesz) ale wtedy sposób korzystania z niej
    będzie sie musiał 'zdziebko' różnić od standardowego
    (np. będziesz mógł nią zdrapywać hasła ze zdrapli inteligo ;))

    > D.
    St.

  • 23. Data: 2004-01-29 22:07:39
    Od: MiKo <m...@n...wp.pl>

    Jarosław Lech wrote:

> [...]
    > nie jest uregulowana w regulaminie lub umowie (ani żadnym przepisem
    > prawa powszechnego), jest tylko i wyłącznie świadectwem jakości usług. A

    Przeczytaj jeszcze raz uwaznie moje posty. Nigdzie nie twierdze ze
    jestem bez winy - przeciez do tego sie przyznalem (do braku srodkow -
    bylo 90% zamiast 100%). Jak slusznie zauwazyles chodzi mi o jakosc
    uslug. Oraz o dostepnosci informacji. Rzekoma proba zwalania winy to
    nadinterpretacja.

> [...]
    > odwaga wielu ludzi ogromnie staniała, za to ich szybkobiezność znacznie
    > wzrosła. Nie będzieesz jedyny niezadowolony/odchodzący.

    Jak pisalem w innym poscie (ktoregi miales prawo nie czytac) nie
    zamierzam rezygnowac z mBanku bo wciaz uwazam go za jeden z lepszych.
    Nie oznacza to jednak ze nie mam prawa wyrazac opinii na temat tego co
    mi sie nie podoba - z tym sie chyba zgodzisz?

    W kazdym razie ta dyskusja jest bez sensu i bez zwiazku z pierwotnym
    tematem, wiec koncze watek.

    Miko

  • 24. Data: 2004-01-29 22:11:26
    Od: MiKo <m...@n...wp.pl>

    S.T. wrote:

    > Ten quiz jest mało interesujący, bo przwidłowa odpowiedź jest oczywista...

    Dla mnie nie byla... Ale po wyjasnieniach grupowiczow juz sie rozjasnila.

    > mam lepszy:
    > Założenia:
    > - automatyczna spłata ustawiona na 100%
    > - środki na koncie kilkakrotnie przewyższają wartość spłaty
    > - dodatkowo konto ma aktywną linię kredytową
    > (wielokrotnie wyższą od kwoty do spłaty)
    >
    > Pytanie: jak zachował sie system?
    > a) nic nie splacił (splata 0%)
    > b) splacił 100% zadluzenia
    > c) splacił kwote minimalna (5%?)
    > d) splacił inna wartość
    >
    > Możesz strzelać, w razie trafienia wyniku
    > będzie drugi etap quizu :)

    Domyslam sie ze jest tu haczyk, wiec mimo ze wydaje mi sie ze powinno
    byc b), to pewnie okaze sie ze bylo c) ;)

    Miko

  • 25. Data: 2004-01-30 00:37:34
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Domyslam sie ze jest tu haczyk,
    ciepło, ciepło :)

    > wiec mimo ze wydaje mi sie ze powinno
    > byc b), to pewnie okaze sie ze bylo c) ;)
    Rozrzut masz dość duży, ale mimo wszystko pudło ;(
    przwidłowa odpowiedź to a)!

    A teraz dalej, II tura brak spłaty zauważyłem na następnym wyciągu
    tego samego dnia składam reklamację (brak spłaty i naliczone odsetki)
    (szczegóły:
    http://www.cafe.mbank.com.pl/php/read.php3?f=1&i=109
    477&t=109477&v=t )
    i guizu ciąg dalszy, złożenie reklamacji skutkowało:
    a) spłatą zaległej kwoty i anulowaniem odsetek
    b) brakiem jakiejkolwiek odpowiedzi i po 20 dniach (data kolejnej autospłaty)
    kolejnym brakiem spłaty karty
    c) brakiem odpowiedzi i po w kolejnym terminie spłatą karty
    w kwocie jak na zareklamowanym wyciągu (czyli z odsetkami)
    d) spłatą karty zgodnie z wyciągiem oraz odpowiedzią,
    że na anulowanie odsetek muszę poczekać do czasu
    aż przestaną sie naliczać w systemie odsetki
    (bo jeszcze się naliczą odsetki za kolejny miesiąc)
    e) przeprosinami i całkowitym anulowaniem zadłużenia karty
    z poprzedniego miesiąca w ramach rekompensaty
    (bank pokrył spłatę, która się nie wykonała, choć powinna)
    f) karą za brak minimalnej spłaty

    no, może wystarczy tych opcji, bo będzie trudniej trafić,
    niż wygrać w totolotku :)

    Nietrudno się domyślić, że odpowiedzi a) i e)
    skutkują rozwiązaniem problemu,
    a pozostałe przejściem do III tury guizu. :)