  • 1. Data: 2004-10-29 17:24:16
    Temat: mBank/Multibank a tajemnica bankowa
    Od: kortek <n...@e...com>

    Ostatnio dowiedzialem sie ciekawej rzeczy o tym jak dzial bankowosci
    detalicznej BRE traktuje prywatnosc swoich klientow. Otoz okazalo sie
    ze dostep do pelnej historii rachunkow maja nie tylko pracownicy,
    ktorym jest on zupelnie niezbedny, ale tez na przyklad telemarketerzy.
    Moj znajomy (student, niezatrudniony nawet na caly etat) po krotkim
    przeszkoleniu zaczal prace jako telemarketer (dzwoni do ludzi i wciska
    im rozne mBankowe i Multibankowe produkty) i od razu dostal dostep do
    pelnej bazy klientow, zarowno detalicznych jak i firmowych, z pelna
    historia rachunkow, z mozliwoscia wyszukiwania i przegladania czego
    tylko chce.

    Bardzo ciekawie to wyglada w swietle tego czym chwali sie mBank na
    swojej stronie w dziale Bezpieczesnstwo:

    "W zakresie poufnosci danych osobowych wszystkie wewnetrzne procedury
    mBanku sa zgodne z obowiazujacym prawem. Jednym z najbardziej
    wrazliwych elementow skladowych calego systemu bezpieczenstwa jest
    czlowiek, dlatego mBank wprowadzil rygorystyczne procedury postepowania
    obowiazujace wszystkich pracownikow. Objawia sie to, miedzy innymi,
    precyzyjnym ograniczeniem w dostepie do danych Klientow."

    Zgodne z prawem to pewnie jest, ale "rygorystycznymi procedurami" bym
    tego raczej nie nazwal. W zwiazku z tym mam pytanie: czy w polskich
    bankach takie traktowanie problemu bezpieczenstwa danych klientow to
    standard?

  • 2. Data: 2004-10-30 21:40:03
    Temat: Re: mBank/Multibank a tajemnica bankowa
    Od: "Ciekawy" <c...@m...pl>

    Jesli to jest prawdziwa informacja to jestem powaznie zaniepokojony. Nie
    chcialbym, zeby jakis "Ziutek"/"Ziutka" mieli podglad historii mojego konta
    itp.

    Szczerze mowiac dziwi mnie brak reakcji ze strony grupowiczow...

  • 3. Data: 2004-10-30 21:53:37
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > ktorym jest on zupelnie niezbedny, ale tez na przyklad telemarketerzy.
    > Moj znajomy (student, niezatrudniony nawet na caly etat)

    ale jest zatrudniony, co z tego ze nawet na 1/10 etatu - jest pracownikiem
    banku i obowiazuje go tajemnica bankowa

    pozdr Savage

  • 4. Data: 2004-10-31 05:56:43
    Od: "BAH" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ciekawy" <c...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    konta
    > itp.
    >
    > Szczerze mowiac dziwi mnie brak reakcji ze strony grupowiczow...

    Sądzisz, że "dostęp" polega na tym, że "Ziutek"
    wprowadza nr Twojego konta, drukuje i idzie do domu zadzwonic?

    "Dostęp" do rachunku Klienta, do którego ma zadzwonic, to nie to samo co
    dostęp do dowolnego rachunku.

    BAH

  • 5. Data: 2004-11-03 12:53:04
    Od: kortek <n...@e...com>

    "BAH" <b...@p...onet.pl> wrote in news:cm1ra8$hi8$1@news.onet.pl:

    > Sądzisz, że "dostęp" polega na tym, że "Ziutek"
    > wprowadza nr Twojego konta, drukuje i idzie do domu zadzwonic?
    >
    > "Dostęp" do rachunku Klienta, do którego ma zadzwonic, to nie to
    > samo co dostęp do dowolnego rachunku.

    Sek w tym, ze oni maja wlasnie dostep do _dowolnego_ rachunku, a nie
    tylko do tych do ktorych dzwonia. Wyglada to wiec tak, ze "Ziutek"
    wprowadza np twoje nazwisko, albo tylko adres, i bez problemu moze
    przejrzec twoj rachunek. Moze sobie na przyklad poszukac kto ze znanych
    osob ma konto, poprzegladac w jakich sklepach placil karta, zobaczyc
    jakie obroty ma dana firma na koncie firmowym, komu ile placi i za
    co... to chyba nie sa informacje, do ktorych powinni miec dostep...

  • 6. Data: 2004-11-03 13:16:30
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-11-03 13:53, kiedy kortek napisał(a) co
    następuje:

    > co... to chyba nie sa informacje, do ktorych powinni miec dostep...

    A kto powinien mieć ten dostęp, jeśli nie pracownicy banku?
    Czy myślisz, że pracownicy z dłuższym stażem pracy są bardziej
    kompetentni (z zasady) i mniej podatni na korupcję i inne złe instynkty?

    --
    **** Jak rzekł pewien klasyk: ****
    **** "If you're so smart, why aren't you rich?" ****

  • 7. Data: 2004-11-04 10:53:21
    Od: "Ciekawy" <c...@p...pl>

    > A kto powinien mieć ten dostęp, jeśli nie pracownicy banku?
    > Czy myślisz, że pracownicy z dłuższym stażem pracy są bardziej kompetentni
    > (z zasady) i mniej podatni na korupcję i inne złe instynkty?

    Czy osoby sprzatajace rowniez??

    Zbyt ogolne stwierdzenie, a poza dyskusja jest zasada, ze dostep do danych
    powinien byc mozliwie okrojony do informacji potrzebnych przy realizacji
    zadan okreslonej komorki/osoby.