eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankimBank/Multibank a tajemnica bankowa › mBank/Multibank a tajemnica bankowa
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.task.gda.pl
    !news.mm.pl!not-for-mail
    From: kortek <n...@e...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: mBank/Multibank a tajemnica bankowa
    Date: Fri, 29 Oct 2004 17:24:16 +0000 (UTC)
    Organization: Multimedia Polska sp. z o.o.
    Lines: 25
    Message-ID: <X...@1...0.0.1>
    NNTP-Posting-Host: host-217-172-254-240.lodz.mm.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=us-ascii
    Content-Transfer-Encoding: 7bit
    X-Trace: news.mm.pl 1099070656 70158 217.172.254.240 (29 Oct 2004 17:24:16 GMT)
    X-Complaints-To: a...@m...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 29 Oct 2004 17:24:16 +0000 (UTC)
    User-Agent: Xnews/06.08.25 Mime-proxy/1.4.c.0 (Win32)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:322637
    [ ukryj nagłówki ]

    Ostatnio dowiedzialem sie ciekawej rzeczy o tym jak dzial bankowosci
    detalicznej BRE traktuje prywatnosc swoich klientow. Otoz okazalo sie
    ze dostep do pelnej historii rachunkow maja nie tylko pracownicy,
    ktorym jest on zupelnie niezbedny, ale tez na przyklad telemarketerzy.
    Moj znajomy (student, niezatrudniony nawet na caly etat) po krotkim
    przeszkoleniu zaczal prace jako telemarketer (dzwoni do ludzi i wciska
    im rozne mBankowe i Multibankowe produkty) i od razu dostal dostep do
    pelnej bazy klientow, zarowno detalicznych jak i firmowych, z pelna
    historia rachunkow, z mozliwoscia wyszukiwania i przegladania czego
    tylko chce.

    Bardzo ciekawie to wyglada w swietle tego czym chwali sie mBank na
    swojej stronie w dziale Bezpieczesnstwo:

    "W zakresie poufnosci danych osobowych wszystkie wewnetrzne procedury
    mBanku sa zgodne z obowiazujacym prawem. Jednym z najbardziej
    wrazliwych elementow skladowych calego systemu bezpieczenstwa jest
    czlowiek, dlatego mBank wprowadzil rygorystyczne procedury postepowania
    obowiazujace wszystkich pracownikow. Objawia sie to, miedzy innymi,
    precyzyjnym ograniczeniem w dostepie do danych Klientow."

    Zgodne z prawem to pewnie jest, ale "rygorystycznymi procedurami" bym
    tego raczej nie nazwal. W zwiazku z tym mam pytanie: czy w polskich
    bankach takie traktowanie problemu bezpieczenstwa danych klientow to
    standard?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1