  • 21. Data: 2003-04-17 12:28:52
    Temat: Re: [mBank] Gdzie nie honoruja samodzielnie drukowanych dowodow przelewu (bez pieczatek)?
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Wojciech Skrzypinski" <u...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:Xns936083E93E086WWZARC79634AGGGA@212.85.112.42.
    ..
    > Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote in
    >
    > /ciach.../

    > Otoz to. Chyba nikomu tak sie nie pali, zeby nie poczekal jednego dnia (z
    wyjatkiem ew.
    > oszusta, ktory spreparowal taki kwit) ...a kazda duza firma czy instytucja
    moze zalozyc
    > taki rachunek, ktory (a raczej - dod. produkty bankowe) umozliwi jej
    automatyczne
    > zaksiegowanie wplywow naleznosci i innych wplat w ciagu 24 h.

    Hmmm, zgodnie z polskim prawem (ustawa o rachunkowości) nie można księgować
    zupełnie automatycznie. Księgowanie musi wykonać odpowiedzialny za to
    człowiek, co nie oznacza, że musi to ręcznie z druków wklepywać (ale
    przynajmniej sprawdzić merytorycznie i zaakceptować). Poza tym, nie jestem
    pewny, czy informacja elektroniczna (tak długo jak długo nie jest formalnie
    dokumentem) może być podstawa księgowania. Co innego jakieś zapisy w
    podrzędnym systemie rozrachunków z klientami.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 22. Data: 2003-04-17 12:33:47
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    Samotnik napisał(a):

    > ROOOOOTFL ;) Tam leci tyle samo przekrętów, co w prywatnych firmach,
    > tylko te przekręty są nieco inne...
    niby jakie przekrety?
    sugerujesz ze ktos bedzie ryzykowal odpowiedzialnosc karna po to
    zeby jego firma mogla zlozyc zamowienie?
    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt

  • 23. Data: 2003-04-17 12:38:12
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    Bartol Partol napisał(a):

    > A co sprzedajesz?
    leki tylko dla szpitali

    > A ze kontrahent jest panstwowy? IMHO o niczym dobrym to nie swiadczy.
    swiadczy o tym, ze nikt nie bedzie tam przesadnie ryzykowal

    > Sprzedasz nowemu klientowi cokolwiek, majac tylko potwierdzenie faksem?
    nic nie bylo wczesniej o nowych klientach

  • 24. Data: 2003-04-17 12:44:37
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    RobertS <r...@g...pl> writes:

    > zobaczyc mozna po kilku godzinach, jak przyjdzie eliksir
    > fax jest duzo szybszy,

    Sytuacji, gdy "kilka godzin" sie liczy, jest bardzo malo.

    A o pokazanie kwitu czy potwierdzenie przelewu faksem ludzie sa
    proszeni przy zapisach na studia (semestr zaczyna sie za 3 miesiace),
    przy wplacaniu zadatku na wczasy (turnus zaczyna sie za miesiac) etc,
    etc.

    MJ

  • 25. Data: 2003-04-17 12:45:54
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    "BaLab" <b...@p...com> wrote in

    [national chars removed]

    /ciach.../

    > Hmmm, zgodnie z polskim prawem (ustawa o rachunkowosci) nie mozna
    > ksiegowac zupelnie automatycznie.

    Chodzi o import pliku, nie stricte automat. Prawo prawem, nikt nie ryzykowalby w
    pelni
    automatycznego ksiegowania (ew. bledy). Poza tym niekoniecznie musi byc to
    ksiegowanie w systemie ksiegowym - dziekanat wyzszej uczelni moze posiadac dostep do
    abstrakcyjnej bazy "platnosci studentow" (czyli - jak to nazwales - podrzedny system)

    uzupelnianej plikami przychodzacymi (sciaganymi) z banku. To sa rozwazania
    teoretyczne, kazdy organizuje to tak, jak mu wygodnie. A faktyczne ksiegowania na
    podstawie dokumentow elektronicznych odbywaja sie jak najbardziej.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.

  • 26. Data: 2003-04-17 12:59:03
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik RobertS napisał:

    > leki tylko dla szpitali

    To szpitale w ogole placa? ;-))) Poza tym szpitale chyba nie stosuja
    systemu dostaw dokladnie-na-czas (raczej, "pani Zeniu, jest jakas kasa
    na koncie? To moze kupimy te leki, ktore byly potrzebne 3 miesiace
    tamu?"), wiec te pare godzin nikogo nie zbawi.

    > swiadczy o tym, ze nikt nie bedzie tam przesadnie ryzykowal

    OK, chociaz dochodzenie swego w Polsce to dzika udreka.

    > nic nie bylo wczesniej o nowych klientach

    OK. Ale bylo o potwierdzaniu wplat w urzedach, gdzie z reguly jest sie
    klientem niezapoznanym.

    Bartol

  • 27. Data: 2003-04-17 13:01:41
    Od: "%Oil" <c...@A...skrzynka.pl>

    http://www.inteligo.pl/nowosci/news-one.php?id=163

    Nowa funkcjonalność konta

    Od dziś potwierdzenia zrealizowanych transakcji możesz przesłać za darmo
    na numer faksu bezpośrednio z konta Inteligo.

  • 28. Data: 2003-04-17 13:02:11
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    RobertS <r...@g...pl> writes:

    > swiadczy o tym, ze nikt nie bedzie tam przesadnie ryzykowal

    Znaczy - faksu z potwierdzeniem przelewu nie sfalszuje i w to mu
    wierzysz, ale jak przyjdzie po odbior towaru bez tego faksu to juz mu
    nie uwierzysz, ze przelew zostal zrobiony?

    MJ

  • 29. Data: 2003-04-17 13:14:47
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    Bartol Partol <b...@p...c> wrote in news:b7m85n$4f0$1
    @atlantis.news.tpi.pl:

    /ciach.../

> [...]
    > na koncie? To moze kupimy te leki, ktore byly potrzebne 3 miesiace
    > tamu?"), wiec te pare godzin nikogo nie zbawi.

    Weszlismy w tematyke roznych stylow biznesowych ...a w zasadzie dyskusje mozna
    podsumowac tak :

    Zwykly wydruk z mBanku, wydrukowany zrzut z ekranu, PDF wygenerowany w Inteligo
    czy tez potwierdzenie przeslane faksem to zaden dowod, raczej cos co zwieksza jedynie

    wiarygodnosc kontrahenta/klienta itp. (w sensie : lepsze to niz zapewnienie slowne).
    Wszedzie, gdzie dziala zasada domniemanej nieufnosci, mozna zakladac, ze takie
    potwierdzenie nie powinno zostac przyjete. Zgadzacie sie ?

    A co do stopki potwierdzenia (powolanie sie na przepisy prawa...) - przypomina mi to
    spam, ktory kiedys dostalem. Na dole byla klauzula z powolaniem sie na Ustawe o Ochr.

    Danych Osobowych :-)

    Pozdrawiam,
    Wojtek

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.

  • 30. Data: 2003-04-17 13:15:28
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    Bartol Partol napisał(a):

> [...]
    > na koncie? To moze kupimy te leki, ktore byly potrzebne 3 miesiace
    > tamu?"), wiec te pare godzin nikogo nie zbawi.
    osoba skladajaca zamowienia jest najczesciej tylko do godz 15
    wiec te pare godzin zamienia sie w 1 dzien