  • 11. Data: 2003-04-17 10:55:53
    Temat: Re: [mBank] Gdzie nie honoruja samodzielnie drukowanych dowodow przelewu (bez pieczatek)?
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Uz.ytkownik Bartol Partol napisa?:

> [...]
    > zobaczyc co sie wydazylo. Ale chyba problem lezy w systemach bankowych,
    > ktore nie pozwalaja na definiowanie uzytkownikow o ograniczonych prawach
    > - np. pani Zdzisia z dzialu handlowego moglaby miec podglad wplywow
    > konta, na ktore przychodzi kasa od klientow, a nie moglaby zrobic i
    > zobaczyc niczego wiecej. Oczywiscie jesli firma ma dobry system
    > wewnetrzny, to informacje przychodzace z banku (nawet po kazdej sesji
    > elixirowej) moga byc na biezaca w nim umieszczane i wtedy problemu z
    > bankiem nie ma. Ale ile firm w Polsce ma takie systemy?

    Oczywiscie to samo dotyczy rowniez wszelkiej masci urzedow, ktore chyba
    w ogole nie sprawdzaja co maja na koncie i domagaja sie bezsensownych
    papierkow.

    Bartol

  • 12. Data: 2003-04-17 10:56:58
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    Bartol Partol <b...@p...c> wrote in news:b7m0p6$lvh$1
    @atlantis.news.tpi.pl:

    /ciach.../

    > Oczywiscie jesli firma ma dobry system
    > wewnetrzny, to informacje przychodzace z banku (nawet po kazdej sesji
    > elixirowej) moga byc na biezaca w nim umieszczane i wtedy problemu z
    > bankiem nie ma.

    Troszke za bardzo teoretyzujesz.... az tak dobrze to nie ma :-))

    Pozdrawiam,
    W.

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.

  • 13. Data: 2003-04-17 11:06:06
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Jest powołanie się na art. 7 prawa bankowego, który mówi że dokumenty
    > związane z czynnościami bankowymi mogą być sporządzane na elektronicznych
    > nośnikach informacji, jeżeli dokumenty te będą w sposób należyty
    utworzone,
    > utrwalone, przechowywane i zabezpieczone.
    > Co jest bez sensu, bo przecież taki wydruk to dokument papierowy i nijak
    nie
    > zabezpieczony ;-)

    Bo to ma znaczenie niestety tylko czysto psychologiczne.
    Goły papier bez pieczątki i podpisu wyglada dosyć głupio, a taki
    dopisek ma w zamierzeniu pewnie podnosić jego "wartość".
    Ci którzy wymyślają takie nonsensowne adnotacje wychodzą pewnie
    z założenia, że większość nie sięgnie do ustawy aby przeczytać
    ów art.7 i weźmie to na wiarę.

    Pix

  • 14. Data: 2003-04-17 11:39:52
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    Bartol Partol napisał(a):

    > Co ciekawe bardzo duzo firm lubi dostawac faksem potwierdzenia
    > wykonanych przelewow. Tak jakby nie mogli zajzec na swoje konto i
    na przyklad u mnie

    > zobaczyc co sie wydazylo. Ale chyba problem lezy w systemach bankowych,
    zobaczyc mozna po kilku godzinach, jak przyjdzie eliksir
    fax jest duzo szybszy, a jezeli firma jest "panstwowa"
    to mozna zalozyc ze nikt w niej nie bedzie podrabial potwierdzen

    > Wiec slesz czlowieku nikomu tak na prawde niepotrzebne kwity i biadolisz
    a jednak potrzebne
    np.
    klient nie posiada zadnych srodkow i dopiero 1. sesja otrzymuje
    moze wtedy je puscic na 3. sesje i wyslac potwierdzenie faxem
    co umozliwi odblokowanie sprzedazy dla niego na okreslona kwote
    oczekiwanie na 3 sesje przychodzaca znacznie by wydluzylo cala operacje
    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt

  • 15. Data: 2003-04-17 12:00:42
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Korzystam z mBanku.
    >
    > Ciekawia mnie przypadki nieuznawania przez rozne instytucje
    > samodzielnie (przez klienta, na normalnej drukarce) drukowanych
    > dowodow dokonania przelewu.

    No to ja mam ciekawostkę:
    Multibank (część BRE) nie uznaje wydrukowanej samodzielnie historii rachunku
    przy przejściu z mBanku (także część BRE). Trzeba zamówić potwierdzony
    wydruk z pieczątką :-((((.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 16. Data: 2003-04-17 12:10:52
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik RobertS napisał:

    > na przyklad u mnie

    A co sprzedajesz?

    > zobaczyc mozna po kilku godzinach, jak przyjdzie eliksir
    > fax jest duzo szybszy, a jezeli firma jest "panstwowa"
    > to mozna zalozyc ze nikt w niej nie bedzie podrabial potwierdzen

    Jak ufasz kontrahentowi, to potwierdzenie nie jest Ci potrzebne, jak nie
    ufasz, to takie potwierdzenie mozesz wykorzystac zamiast papieru
    toaletowego, bo jest nic nie warte.

    A ze kontrahent jest panstwowy? IMHO o niczym dobrym to nie swiadczy.

> [...]
    > co umozliwi odblokowanie sprzedazy dla niego na okreslona kwote
    > oczekiwanie na 3 sesje przychodzaca znacznie by wydluzylo cala operacje

    Sprzedasz nowemu klientowi cokolwiek, majac tylko potwierdzenie faksem?

    Bartol

  • 17. Data: 2003-04-17 12:14:05
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Uzytkownik "Bartol Partol" <b...@p...c> napisal w wiadomosci
> [...]
    > elixirowej) moga byc na biezaca w nim umieszczane i wtedy problemu z
    > bankiem nie ma. Ale ile firm w Polsce ma takie systemy?

    Np. ja - jak klient wplaci mi mTransferem kase, to za chwile mam to w swoim
    systemie ;-).

    Powazniej - zycie jest bardziej skomplikowane - czasami okazuje sie, ze ktos
    przekroczyl o jakas kwote limit kredytowy, a wyslal juz 3 tiry po odbiór
    towaru. Wiec wsiada w samochód, jedzie do banku, zleca przelew, a
    potwierdzenie wysyla faxem. W innym wypadku pieniadze przy dobrym obrocie
    spraw bylyby widoczne dopiero w godzinach nocno-wieczornych - i on mialby
    straty, i producent równiez. Ryzyko falszerstwa oczywiscie wystepuje, ale
    jest wkalkulowane w funkcjonowanie firmy.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 18. Data: 2003-04-17 12:18:53
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <3...@g...pl> RobertS napisał(a):
    > zobaczyc mozna po kilku godzinach, jak przyjdzie eliksir
    > fax jest duzo szybszy, a jezeli firma jest "panstwowa"
    > to mozna zalozyc ze nikt w niej nie bedzie podrabial potwierdzen

    ROOOOOTFL ;) Tam leci tyle samo przekrętów, co w prywatnych firmach,
    tylko te przekręty są nieco inne...
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 19. Data: 2003-04-17 12:21:30
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik BaLab napisał:

> [...]
    > przy przejściu z mBanku (także część BRE). Trzeba zamówić potwierdzony

    No wiesz, juz bys takich rzeczy nie pisal, bo co sobie ludzie o BRE i
    jego odnogach pomysla :-P

    Bartol

  • 20. Data: 2003-04-17 12:23:39
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Bartol Partol" <b...@p...c> napisał w wiadomości

    > Jak ufasz kontrahentowi, to potwierdzenie nie jest Ci potrzebne, jak nie
    > ufasz, to takie potwierdzenie mozesz wykorzystac zamiast papieru
    > toaletowego, bo jest nic nie warte.

    Nie tylko. Za fałszowanie dokumentów grozi 5 lat więzienia...

    Pozdrawiam,
    BaLab