  • 1. Data: 2003-04-17 06:41:34
    Temat: [mBank] Gdzie nie honoruja samodzielnie drukowanych dowodow przelewu (bez pieczatek)?
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    Witam,

    Korzystam z mBanku.

    Ciekawia mnie przypadki nieuznawania przez rozne instytucje
    samodzielnie (przez klienta, na normalnej drukarce) drukowanych
    dowodow dokonania przelewu.

    Wprawdzie na takim wydruku jest nawet cytat z jakiejs ustawy,
    ktora nakazuje to uznawac, ale w praktyce zapewne roznie bywa,
    a kazdorazowe zamawianie opieczetowanych dowodow przelewu
    z mBanku jest drogie i upierdliwe.

    Osobiscie jeszcze nie mialem przypadku, aby ktos kwestionowal taki dowod.
    W szczegolnosci przekonalem sie, ze problemow nie robią ZUS i Urzad
    skarbowy.

    Natomist słyszałem o takich problemach od znajomych.

    Jesli mieliscie taka sytuacje, to prosze - podzielecie sie wrazeniami.

    Dzieki,

    latet

  • 2. Data: 2003-04-17 07:42:16
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jesli mieliscie taka sytuacje, to prosze - podzielecie sie wrazeniami.

    Raz sie spotkalam.
    W biurze finansowo-administracyjnym Ministerstwa Sprawiedliwosci przy
    Barskiej w Wawie - dla niezorientowanych, chodzi sie tam po odpisy/wyciagi z
    Rejestru Handlowego.
    Pani w okienku powiedziala ze bez pieczatki banku na przelewie to ona nie
    wierzy ze ja te 30 zl zaplacilam i odpisu mi nie wyda. Konieci kropka.
    Interwencja u przelozonego nie pomogla.

    mag.

  • 3. Data: 2003-04-17 08:29:32
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > Pani w okienku powiedziala ze bez pieczatki banku na przelewie to ona nie
    > wierzy ze ja te 30 zl zaplacilam i odpisu mi nie wyda. Konieci kropka.

    Aha...... to chyba mialem nosa zamawiajac w mBanku opieczetowany
    dowod przelewu 50 zł dla Sadu Gospodarczego (chodzi o oplate za
    skreslenie z rejestru zastawow).

    BTW:
    Biurokracja sądowa to koszmar. Przy niej urzedy skarbowe to ciastko z
    kremem.

    Pozdrawiam,

    latet

  • 4. Data: 2003-04-17 09:35:45
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>

    Latet <N...@p...onet.pl> napisał w

    > Aha...... to chyba mialem nosa zamawiajac w mBanku opieczetowany
    > dowod przelewu 50 zł dla Sadu Gospodarczego (chodzi o oplate za
    > skreslenie z rejestru zastawow).

    Wg tego co tutaj na grupie pisano, to potwierdzenie zamawiane w mBanku
    też jest bez pieczątek.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 5. Data: 2003-04-17 09:58:57
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@N...gazeta.pl>

    > Jesli mieliscie taka sytuacje, to prosze - podzielecie sie wrazeniami.

    Przy wymianie paszportu w wydziale paszportowym urzędu miasta nie honorowali
    drukowanych dowodów wpłat.

    Miłego dnia
    Tomek

  • 6. Data: 2003-04-17 10:17:40
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    "Latet" <N...@p...onet.pl> wrote in news:14919-1050561926
    @ursus93.spray.net.pl:

    /ciach.../

    > Ciekawia mnie przypadki nieuznawania przez rozne instytucje
    > samodzielnie (przez klienta, na normalnej drukarce) drukowanych
    > dowodow dokonania przelewu.

    Gdybym byl firma handlowa to _w zyciu_ nie wydalbym Ci na podstawie czegos takiego
    towaru... :-)

    Pozdrawiam,
    Wojtek

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.

  • 7. Data: 2003-04-17 10:21:33
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "Latet"

    > Wprawdzie na takim wydruku jest nawet cytat z jakiejs ustawy,
    > ktora nakazuje to uznawac, ale w praktyce zapewne roznie bywa,
    > a kazdorazowe zamawianie opieczetowanych dowodow przelewu
    > z mBanku jest drogie i upierdliwe.

    Jest powołanie się na art. 7 prawa bankowego, który mówi że dokumenty
    związane z czynnościami bankowymi mogą być sporządzane na elektronicznych
    nośnikach informacji, jeżeli dokumenty te będą w sposób należyty utworzone,
    utrwalone, przechowywane i zabezpieczone.
    Co jest bez sensu, bo przecież taki wydruk to dokument papierowy i nijak nie
    zabezpieczony ;-)

    pzdr,
    Bogdan B.

  • 8. Data: 2003-04-17 10:23:49
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl> writes:

    > Gdybym byl firma handlowa to _w zyciu_ nie wydalbym Ci na podstawie
    > czegos takiego towaru... :-)

    Gdybym ja byl firma, to by mnie te kwitki w ogole nie interesowaly, a
    towar wydawalbym na podstawie wplyniecia pieniedzy na MOJE konto. To
    juz nie te czasy, ze wyciag z mojego konta mialem po miesiacu...

    MJ

  • 9. Data: 2003-04-17 10:52:53
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Uz.ytkownik Michal Jankowski napisa?:

    > Gdybym ja byl firma, to by mnie te kwitki w ogole nie interesowaly, a
    > towar wydawalbym na podstawie wplyniecia pieniedzy na MOJE konto. To
    > juz nie te czasy, ze wyciag z mojego konta mialem po miesiacu...

    Co ciekawe bardzo duzo firm lubi dostawac faksem potwierdzenia
    wykonanych przelewow. Tak jakby nie mogli zajzec na swoje konto i
    zobaczyc co sie wydazylo. Ale chyba problem lezy w systemach bankowych,
    ktore nie pozwalaja na definiowanie uzytkownikow o ograniczonych prawach
    - np. pani Zdzisia z dzialu handlowego moglaby miec podglad wplywow
    konta, na ktore przychodzi kasa od klientow, a nie moglaby zrobic i
    zobaczyc niczego wiecej. Oczywiscie jesli firma ma dobry system
    wewnetrzny, to informacje przychodzace z banku (nawet po kazdej sesji
    elixirowej) moga byc na biezaca w nim umieszczane i wtedy problemu z
    bankiem nie ma. Ale ile firm w Polsce ma takie systemy?

    Wiec slesz czlowieku nikomu tak na prawde niepotrzebne kwity i biadolisz
    ;-)))))

    Bartol

  • 10. Data: 2003-04-17 10:54:42
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote in

    /ciach.../

    > Gdybym ja byl firma, to by mnie te kwitki w ogole nie interesowaly, a
    > towar wydawalbym na podstawie wplyniecia pieniedzy na MOJE konto. To
    > juz nie te czasy, ze wyciag z mojego konta mialem po miesiacu...

    Otoz to. Chyba nikomu tak sie nie pali, zeby nie poczekal jednego dnia (z wyjatkiem
    ew.
    oszusta, ktory spreparowal taki kwit) ...a kazda duza firma czy instytucja moze
    zalozyc
    taki rachunek, ktory (a raczej - dod. produkty bankowe) umozliwi jej automatyczne
    zaksiegowanie wplywow naleznosci i innych wplat w ciagu 24 h. Ktos moglby to w koncu
    sprzedac uczelniom wyzszym i np. Fundacji WOSP, ktora w czasie ostatniej rundy Aukcji

    WOSP (na platformie Allegro) calkowicie sie skompromitowala :-)

    Pozdrawiam,
    Wojtek

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.