  • 1. Data: 2002-05-06 12:45:58
    Temat: lokata czy fundusz?
    Od: "klio" <k...@p...onet.pl>

    witam grupowiczów!

    jestem zielona z funduszy inwestycyjnych i w ogóle z inweatowania
    pieniędzy - nie wiem na ten temat nic
    mam trochę gotówki i chcę je gdzieś umieścić na 9 miesięcy w miarę
    bezpiecznie- nie ma to być skarpeta ;-)

    może co poradzicie?
    klio

  • 2. Data: 2002-05-06 12:56:48
    Temat: Re: lokata czy fundusz?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Porównaj oferty banków (http://www.bankier.pl).
    Rzuć okiem na notowania funduszy (ich stopę zwrotu), np.:
    http://www.seb.pl, http://www.gtfi.pl
    Weź pod uwagę to, że w przypadku funduszy ponosisz wyższe ryzyko
    (zastanów się, czy ci to odpowiada; w przypadku funduszy akcyjnych
    proponuje też zastanawić się nad tym jak może wyglądać rynek w czasie
    najbliższego pół roku). Ogólnie: rozejrzyj się w ofercie :)

    W ostateczności proponuje ci kupno pakietu akcji Netii powiedzmy za 6
    PLN od sztuki - to solidna i przyszłościowa firma ;)

  • 3. Data: 2002-05-06 14:09:38
    Od: "Jacek K" <j...@h...com>

    W dniu dzisiejszym polecam fundusz inwestycyjny pieniężny
    np.Union-Inwestment lub DWS (właśnie do 1 roku czasu)
    www.money.pl/Fundusze/Inwestycyjne/Porownanie
    www.bankier.pl/produkty/fundusze/components/
    www.dws.com.pl
    www.union-investment.pl
    DWS oraz Union-Investment od kilku lat potwierdzają swoją wiarygodność.
    Obecnie w grupie funduszy bezpiecznych mają najwyższą stopę zwrotu.
    Nie daj się obecnie namówić na kupno jednostek akcyjnych lub zrównoważonych
    (może za rok) .Odradzam obecnie lokaty bankowe.
    jk.

    Użytkownik klio <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ab5tr8$76k$...@n...onet.pl...

  • 4. Data: 2002-05-06 14:45:48
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    > DWS oraz Union-Investment od kilku lat potwierdzają swoją wiarygodność.
    > Obecnie w grupie funduszy bezpiecznych mają najwyższą stopę zwrotu.

    DWS teraz wspolpracuje z citi...

  • 5. Data: 2002-05-06 15:11:24
    Od: ".Barman" <b...@P...MIELONKI.barman.biz.pl>

    > W ostateczności proponuje ci kupno pakietu akcji Netii powiedzmy za 6
    > PLN od sztuki - to solidna i przyszłościowa firma ;)

    Hihihi... Ale ani slowa, bo mi jeszcze nie zechca zalozyc linii do biura...
    :o)

    Pzdr.

    Marcin/.Barman

  • 6. Data: 2002-05-06 17:27:50
    Od: "Jacek K" <j...@h...com>

    Jeśli chcesz coś powiedziedzieć to proszę jaśniej lub wcale.
    Co to jest "citi"???
    jk.

  • 7. Data: 2002-05-06 19:47:47
    Od: "Goosie" <g...@s...pl>

    > jestem zielona z funduszy inwestycyjnych i w ogóle z inweatowania
    > pieniędzy - nie wiem na ten temat nic
    > mam trochę gotówki i chcę je gdzieś umieścić na 9 miesięcy w miarę
    > bezpiecznie- nie ma to być skarpeta ;-)

    jutro GPW na konferencji prasowej przedstawi swoj zamysl exchange-traded
    funds - produktow niby przypominajacych konstrukcja fundusz, ale jako ze
    beda w obrocie publicznym, do konca 2003 r. bedzie mozna nimi obracac bez
    podatku

    a na odpowiedz: lokata czy fundusz odpowiedz jest tylko jedna: fundusz. Przy
    porownywalnym bezpieczenstwie (dla funduszy obligacji/rynku pienieznego)
    stopy zwrotu sa o 2-3 pp. wyzsze, a dodatkowo znacznie korzystniejszy
    mechanizm kapitalizacji srodkow: w funduszu to klient podejmuje decyzję o
    tym, kiedy wycofuje środki (bądź ich część, co w przypadku lokaty nie jest
    możliwe), a więc i o tym, kiedy płaci podatek. Lokata ma sztywny termin
    zapadalności (miesiąc, kwartał, rok); wcześniejsze wyjęcie kapitału oznacza
    jej zerwanie, późniejsze - przymus podzielenia się częścią zysków z
    fiskusem.

    Warto zrobic sobie symulacje jak w dlugim okresie "kapitalizuja sie" lokaty
    (co miesiac odnawialne - a wiec mniejsza jest podstawa pracujaca na koncowy
    zysk) a jak fundusze - nawet przy porownywalnych stopach zwrotu, krzywe
    bardzo sie rozbiegaja z uplywem czasu

    a za 2-3 miesiace radzilabym sie rozejrzec za funduszami bardziej
    ryzykownymi. Przeciez kiedys ta gielda musi zaczac rosnac. Jak nie sama z
    siebie, to z racji wyrownywania sie wycen analogicznych papierow w miare
    zblizania sie terminu akcesji do UE. Bardzo fajne sa fundusze elastycznego
    zarzadzania (bardziej elastyczne niz klasyczne zrownowazone) - to
    zarzadzajacy decyduja o przerzucaniu srodkow z rynku akcji na obligacje i
    odwrotnie (gdyby chcialo sie tak na wlasna reke alokowac srodki - od kazdej
    zmiany funduszu trzeba by zaplacic podatek)

    (wiecej w tekscie mojego autorstwa: "Krajobraz po podatku"
    http://businessman.onet.pl/artykul.html?MP=2&ITEM=10
    81161&M=RA)

    udanych decyzji inwestycyjnych,
    Małgorzata Remisiewicz

  • 8. Data: 2002-05-06 21:13:53
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > Co to jest "citi"???

    Citibank "sprzedaje"/prowadzi dystrybucje prawie wszystkich produktow DWS.

    Obecnie jest nowosc DWS Polska Fundusz Inwestycyjny Otwarty Akcji - 50
    Europa, co jest odpowiednikiem Frankfurckiego DWS Top 50 Europa.
    http://www.citibank.pl/poland/consumer/polish/index_
    bd.htm
    Tyle ze jest to fundusz AKCJI, ale inwestowany za granica.
    pzd

  • 9. Data: 2002-05-07 10:52:44
    Temat: Odp: lokata czy fundusz?
    Od: "klio" <k...@p...onet.pl>