  • 1. Data: 2013-05-12 17:13:52
    Temat: likwidacja rachunku w Banku i ew. komplikacje po drodze
    Od: Sebastian <z...@g...pl>

    mBank umożliwia "bezkurierowe" założenie rachunku i kiedyś (po udostępnieniu usługi)
    zastanawiano się publicznie (również na tej grupie) jak potem weryfikuje ew.
    rozwiązywanie rachunku (nie mając wzoru podpisu).

    gdy zauważyłem możliwość wnioskowania o rezygnację z rachunków osobistych wyobrażałem
    sobie, że kliknę, wpiszę hasło sms i rachunek zniknie (np. po 30 dniach).

    Niestety, zamiast tego przeczytałem zapowiedź nękania telefonicznego po to aby po
    jakimś truciu d... mBank "łaskawie" wysłał mi formularz wypowiedzenia.

    Pytanie, co dalej: wysłanie pocztą? poświadczanie notarialne podpisu?

    Jak przebiega procedura? (najmilej widziane wypowiedzi osób które zamknęły rachunek
    właśnie tą metodą)

  • 2. Data: 2013-05-12 18:22:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Sebastian wrote:
> [...]
    >
    > Jak przebiega procedura? (najmilej widziane wypowiedzi osób które zamknęły rachunek

    Poniewaz umowa zostala zawarta w formie pisemniej to i w takiej musi
    zostac wypowiedziana.
    do wypowiedzenia umowy nie jest potrzebny zaden formularz.

    Wystarczy tylko jedno zdanie. Z dniem dzisiejszym wypowiadam umowe o
    prowadzenie rachunku bankowego nr xyz. Data i podpis.

    Mozesz to wyslac nawet golebiem pocztowym.

    To nie jest jakas dwustronna umowa. To jest twoje jednostronne
    oswiadczenie woli. I wystarczt uprawdopodobnic, ze bank mial mozliwosc
    sie z zapoznac sie z twoim oswiadczeniem.

    jak wyslesz to listem zwyklym to w przypadku gdy cos pojdzie nie tak
    faktycznie nie potrafisz wykazac, ze bank z twoim oswiadczeniem woli sie
    zapoznał.
    Jesli wyslesz listem poleconym to potrafisz wykazac, ze list dotarl i
    bank z poznaniem tresci nie powinien miec problemu. Nie istotne jest
    to, ze tego listu nie przecztytal. Istotne jest to ze mogl.

    Tak wiec jak nie zalezy ci na tym czy konto zostanie zamkniete
    skutecznie w okreslonym terminie, to wyslij list zwykly i czekaj na
    efekty. Jak efektow nie bedzie wyslij list (labo kilka sztuk) jeszcze raz.

    Jak dalej efektow nie bedzie, wowczas wyslij poleconym.

    Jesli chodzi o podpis...

    Jak juz wiemy, ze bank sie z trescia zapoznal, to ma on dwie mozliwosci.

    uznac, ze podpis zostal zlozony przez uprawniona osobe i zrobic co mial
    zrobic.

    uznac, ze podpis nie jest wiarygodny i odmowic wykonania dyspozycji
    powiadamiajac o swojej decyzji posiadacza konta.

    I to w zasadzie pole manewru sie dla nich konczy, bo w tym momencie
    jesli posiadacz odpowie im, ze to jednak jego podpis to nie ma juz
    zadnych podstaw do twierdzenia ze to nie jego.

    Jak chcesz bank uprzedzic, to zadzwon do banku "zidentyfikuj sie",
    wowczas bank nie moze juz twierdzic, ze nie z wlascicielem rozmawia i
    poinformuj ich, ze to ty wyslales pismo o wypowiedzeniu umowy i ze to ty
    skladales podpis. Bank nie moze twierdzic, ze to nie twoj podpis, skoro
    w wiarygodny sposob od posiadacza rachunku otrzymali informacje ze to
    twoj podpis.
    I koniec. Kazdy inny manewr ze strony banku jest juz bezskuteczny.

    A bez uwzgledniania teorii spiskowych po prostu wyslij list zwykly z
    trescia jak wyzej i czekaj na efekty. U mnie po 3 miesiacach przyslali
    pismo, ze konto zostalo zamkniete.

  • 3. Data: 2013-05-12 18:55:10
    Od: pws <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 12 maja 2013 17:13:52 UTC+2 użytkownik Sebastian napisał:
> [...]

    > Jak przebiega procedura? (najmilej widziane wypowiedzi osób które zamknęły rachunek

    Ja nie zamykałem (jeszcze...), ale dzwoniłem kiedyś na mLinię aby dowiedzieć się
    własnie jak to ma wyglądać w takim przypadku.
    I o dziwo nie jest tak źle: najpierw zmawiamy druk wypowiedzenia na mLinii, bądź
    wnioskujemy o niego w serwisie.
    Potem dostajemy go pocztą, podpisujemy i wysyłamy. W tym wypadku ten podpis będzie
    naszym pierwszym podpisem, czyli jednocześnie wzorem podpisu.
    Później, gdy już ten formularz otrzymają, ktoś z mBanku oddzwania i potwierdza naszą
    dyspozycję zamknięcia. I na tym chyba koniec (znaczy jeszcze pewnie 30 dni okresu
    wypowiedzenia, ale to raczej standard).

    Myślę, że sposób witka również by zadziałał - może jedynie potrwało by to trochę
    dłużej.

  • 4. Data: 2013-05-12 18:59:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    pws wrote:
> [...]
    okresu wypowiedzenia, ale to raczej standard).

    > Myślę, że sposób witka również by zadziałał - może jedynie potrwało by to trochę

    w ten sposob bank ma wiekszą pewnosc, ze formularz ktory przyjdzie
    faktycznie pochodzi od wlasciwiej osoby.

  • 5. Data: 2013-05-12 19:26:37
    Od: pws <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 12 maja 2013 18:59:40 UTC+2 użytkownik witek napisał:
    > w ten sposob bank ma wiekszďż˝ pewnosc, ze formularz ktory przyjdzie
    >
    > faktycznie pochodzi od wlasciwiej osoby.

    Dokładnie.

  • 6. Data: 2013-05-12 21:52:04
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    >Jak przebiega procedura? (najmilej widziane wypowiedzi osób które zamknęły
    >rachunek właśnie tą metodą)

    napisalem oswiadczenie, wyslalem poleconym, po miesiacu zamkneli

  • 7. Data: 2013-05-17 13:56:41
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 12 May 2013 11:22:09 -0500, witek napisał(a):

    > Wystarczy tylko jedno zdanie. Z dniem dzisiejszym wypowiadam umowe o
    > prowadzenie rachunku bankowego nr xyz. Data i podpis.

    Nie bierzesz pod uwagę tego, że czasami klienta łączy z bankiem więcej
    umów. Często klient nie jest ich świadomy. Np oprócz umowy ramowej o
    rachunek są umowy o karty, umowy lokat itp. I zapewne klientowi zależy na
    wypowiedzeniu wszystkich. Korzystanie z gotowego formularza wyraźnie
    zwiększa prawdopodobieństwo, że zostaną one wypowiedziane skutecznie.